Amma på Åhlens...

Du är helt säker på att din ambitiösa djupanalys stämmer?
Tipsa PI direCKt i så fall!!!11

Det är också nya uppgifter för mig, okej hon köpte kaffe den här gången.

Var det för att personalen redan innan hon satte igång att mjölka sa till henne att "du kan inte komma hit och mjölka, det här är ett café,, sittplatserna är för betalande kunder" hon tvärobstinat köpte kaffet hon inte ens tänkte dricka, för att SAS köpa sig rätten att sitta där och mjölka?

Nu är väl inte ett café offentlig, det är ju ägaren/personalen som sätter upp reglarna.
Det är inte någon rättighet att göra som man vill i andras "utrymme", det är ett privilegium att vara där.

Nu är väl inte ett café offentlig, det är ju ägaren/personalen som sätter upp reglarna.
Det är inte någon rättighet att göra som man vill i andras "utrymme", det är ett privilegium att vara där.

Caféet kör efter Åhléns regler.

Var det för att personalen redan innan hon satte igång att mjölka sa till henne att "du kan inte komma hit och mjölka, det här är ett café,, sittplatserna är för betalande kunder" hon tvärobstinat köpte kaffet hon inte ens tänkte dricka, för att SAS köpa sig rätten att sitta där och mjölka?

Uppgifterna är inte nya, du läste bara inte i korvis länk.
Vet ej om hon köpte kaffe före eller efter hon flashade titsen, dock var hon stammis där sen tidigare.

Last edited:
Det gjorde de ju inte i detta fallet?

Sen tycker jag diskussionen är lite väl subjektiv vad folk tycker och inte tycker. Det fanns ju tydligen regler angående amning och då är det de som gäller, sen kan man ju tycka vad man vill.

Om det sen är så att de suttit i cafét utan att beställa nåt så har jag full förståelse att man blir ombedd att gå och därefter utkörd. Den delen har ju dock rätt lite med just amning att göra...

Uppgifterna är inte nya, du läste bara inte i korvis länk.
Vet ej om hon köpte kaffe före eller efter hon flashade titsen, dock var hon stammis där sen tidigare.

Jo stammis var hon, hon hade ju mjölkat där hundra gånger....

Hur många av gångerna hon hade handlat framgår dock inte, men det är IOFS inte relevant, det är lika fel IAF.

Näe, jag läser inte en 250 inlägg lång tråd om ammning på familjeliv, så viktig är inte frågan.

Last edited:
Näe, jag läser inte en 250 inlägg lång tråd om ammning på familjeliv, så viktig är inte frågan.

Länken jag la in visade endast hennes egna inlägg vilket gjorde det hela såpass lättläst att t.o.m du borde klara av det men å andra sidan väger ju hennes ord lätt i sammanhanget, det är ju vad FB/PI-folket skriver som är det avgörande.

Last edited:

Du påminner mycket om en polare, när man tydligt visar att han har fel så försöker han rädda sig med att vrida och vända på det.

Han är oxå rätt dålig på det........................

Länken jag la in visade endast hennes egna inlägg vilket gjorde det hela såpass lättläst att t.o.m du borde klara av det men å andra sidan väger ju hennes ord lätt i sammanhanget, det är ju vad FB/PI-folket skriver som är det avgörande.

Det framgick inte utav länken, men jag betvivlar att jag hade läst dom ändå, jag är inte road av saken.

Du påminner mycket om en polare, när man tydligt visar att han har fel så försöker han rädda sig med att vrida och vända på det.

Han är oxå rätt dålig på det........................

Det var nya uppgifter för mig, och jag ändrade mig och accepterade att det framkom nya uppgifter i den här tråden, du får det till något dåligt?

Har du gått på kurs med vänstern eller?

Det framgick inte utav länken, men jag betvivlar att jag hade läst dom ändå, jag är inte road av saken.

Nej, för som sagt, vad hon säger är ju helt och hållet ointressant. Det är ju vad PI/FB-pöbeln beslutar i frågan som är av vikt, det är ju de som sitter med sanningen.

Nej, för som sagt, vad hon säger är ju helt och hållet ointressant. Det är ju vad PI/FB-pöbeln beslutar i frågan som är av vikt, det är ju de som sitter med sanningen.

Dom har väl inte skrivit om saken?

Oj vad du blev gnällig över det, jag trodde det var en helt annan tråd, du kan ju gå in i den och svara på mina senaste inlägg där i stället, men det är lättare att gnälla över det i en helt annan tråd va?

haha vilka nollor det finns, orka bry sig att det visas lite patte :) folk maste ha javligt trakiga liv !

Nej, men det verkar som om frankof trodde att det var caféets regler som gällde i detta fall men det är det inte.
Nja, det var väl mera en reflektion om att många tror att dom har rättigheter i fall där dom inga rättigheter har.
I detta specifika fallet tycker jag som det ser ut till att personalen har bedt artigt om att hon skulle försvinna från cafét och vägrat, varpå vaktpersonalen blivit tillkallat för att underlätta vid avvisningen, rätt eller fel är en annan fråga.

Om en Alkis varje dag går in på en restaurang och köper en cola för att få sitta i värmen i väntan på att systembolaget ska öppna, har då en restaurangägare rätten att be honom att gå någon annanstan om det stör verksamheten att det sitter en illaluktande alkis inne på hans restaurang?

Det handlar om ett repeterat beteende inne hos en näringsidkare som stör verksamheten, oavsett om det är näringsidkaren eller övriga gäster som störs.

Åhlens hade ju tydligen ett Ammningsrum, tänka sig, ett helt eget rum, just för ändamålet?

Jag tror inte att caféchefen hade kastat ut henne om det hade varit en engångsgrej (uppenbarligen blev hon iinte utkastad dom först hundra gångerna som hon själv skryter om) utan just för att det var ett åtekommande beteende från hennes sida.

Är det okej att ungdomsgäng ockuperar alla bord på McD där dom vid varje bord "delar på en läsk/strips" i timmar, så att riktiga kunder som ska äta får stå?

Den FAKTA jag läst så tyckte ÅHLÉNS att det var fel av caféägaren.
Sen kommer det mest massa spekulationer, konstiga liknelser och egna åsikter.

Som redan sagts, UT O KÖR ISTÄLLET!!!

Att hon inte fikade där har väl egentligen inget att göra med att hon ammade... Jag menar, om de ville att hon skulle gå för att hon bara satt där och tog upp plats så är ju det fullt förståeligt, man går ju inte och sätter sig på ett fik och läser en bok utan att köpa något, det är ju inte ens vardagsrum, men det var ju inte därför (enligt hennes version på fl) de ville att hon skulle gå, utan just för att hon ammade.

Jamen va fan? Är du autistisk?

Skulle hon ha kommit till kafet jämnt och ständigt för att läsa en bok men aldrig handla nåt så skulle antagligen kafeägaren till slut tröttna och säga till henne nåt om att här kan hon inte sitta och läsa! När dom egentligen menar att platsen är till för deras kunder. Nu ammade hon vilket är ännu mer störande för vissa andra kunder och till slut tröttnade någon ur personalen och försökte få ut henne.

Hon börjar uppenbarligen dessutom att tjafsa där sen och dom tvingas kalla dit vakterna.

Vad jobbar du själv med? Tänk dig att någon som inte har där att göra kommer till din arbetsplats och utför sina privata sysslor? Kanske ammar sin unge, vad skulle du säga till henne?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back