Aftonbladets nya avslöjande gällande Littorinaffären

Undra hur många riktigt kompetenta människor som avstår från en politisk karriär bara för att de inte vill bli granskad av media för att smutskasta det politiska läger de tillhör?

Föraktet politikerna har för mediafolk måste vara lika utbrett som allmänhetens förakt för politikerna.

... att t.o.m Littorin har ett sexliv? starkt jobbat AB:klappar

Jag kallar det avart, Vill du kalla det sexliv så är det upp till dig.

Politiker jagar lamkött på nätet, hur kan det bli mer kvällstidningsstoff:va

Undra hur många riktigt kompetenta människor som avstår från en politisk karriär bara för att de inte vill bli granskad av media för att smutskasta det politiska läger de tillhör?

Föraktet politikerna har för mediafolk måste vara lika utbrett som allmänhetens förakt för politikerna.

Ja det är nog många som diskar sig själva.

Last edited:
Jag kallar det avart, Vill du kalla det sexliv så är det upp till dig.

Politiker jagar lamkött på nätet, hur kan det bli mer kvällstidningsstoff:va
.

Lägger mig inte i andras sexuella preferenser, tycker inte tidningar bör syssla med sådant heller. Är du av en annan åsikt så får du väl kämpa för att införa lagar som reglerar människors sexliv.

Lägger mig inte i andras sexuella preferenser, tycker inte tidningar bör syssla med sådant heller. Är du av en annan åsikt så får du väl kämpa för att införa lagar som reglerar människors sexliv.

Såna lagar finns redan.

Frågeställningen är väldigt rolig:
"Vad visste regeringen?" följt av "Visste dom inte är det ännu värre!"

Fredde och Lotto lär knappast utbytt heta chat-tips på lunchen så svaret är nog att regeringen inte visste om att han sexchattat med någon som idkar utpressning ibland. Det lär ju inte ens Littorin kännt till.

Följdfrågan är ju absurd om man frågar sig hur man skulle ta reda på detta. Bör våra ministrar få en övervakningskamera monterad i pannan så att Säpo kan följa varje steg?

En riktig trams-artikel. Men det säljer säkert lösnummer och får många klick på sidan. Känns som att dom sparkar på en som redan ligger ner och inte längre är en offentlig person. Försöket att få det här att fastna på Reinfeldt är löjligt långsökt...

Nej, jag tror dom skiter i konsekvenserna för Littorin (nyhetsvärde osv.) och bara vill pressa några fler kronor ur "affären" nu under sommartorkan. Väldigt bra affärsplan men pressetiskt tycker jag AB är ute på tunn is.

Nähä? vad är det som är förbjudet? sexchatt? självbefläckelse? kokosbollar?

(jaja pedofili etc är förbjudet jag vet, men nu handlar det om interaktion mellan vuxna människor där inget tvång förekommer)

Sexköp är förbjudet. Mer samtyckande sex får man väl leta efter? Dominanssex är ju uppe för åtal nu och lär väl bli fällande oaktat att det var samtycke. (möjligt att dom redan fallit?)

Sexköp är förbjudet. Mer samtyckande sex får man väl leta efter? Dominanssex är ju uppe för åtal nu och lär väl bli fällande oaktat att det var samtycke. (möjligt att dom redan fallit?)

Ja, mycket märkligt, men det finns väl ingen lag mot dominanssex vad jag vet, möjligtvis misshandel, men då borde ju varenda utövare av boxning i landet bli åtalad på fläcken.

Sexköpslagen är ett skämt, det har aldrig någonsin i världshistorien gått att utrota prostitution, den ledde väl bara till att sexarbetarna blev offer för kriminella ligor istället för att vara enmansbolag?

Invändningen mot ovanstående resonemang blir ju då att man kan legalisera vad som helst, stöld t.ex, men om vi tittar på den typen av brottslighet är den ena parten inte med på noterna.

Här handlade ju de sista avslöjandena om sexchatt, och där har väl inga lagar (hur märkliga de än kan te sig) brutits?

Last edited:
Ja, mycket märkligt, men det finns väl ingen lag mot dominanssex vad jag vet, möjligtvis misshandel, men då borde ju varenda utövare av boxning i landet bli åtalad på fläcken.
Man kan samtycka till olika saker som skulle kunna rubriceras som misshandel. Gör det över gränsen till grov misshandel gäller inte samtycket utan då kan det gå till åtal även om båda parter är införstådda med vad de gör, t,ex vid kampsporter eller olika varianter på sexlekar.

Känns som om denna affär kommer vara glömd om några dagar. Inget nytt av betydelse har framkommit.

Man kan samtycka till olika saker som skulle kunna rubriceras som misshandel. Gör det över gränsen till grov misshandel gäller inte samtycket utan då kan det gå till åtal även om båda parter är införstådda med vad de gör, t,ex vid kampsporter eller olika varianter på sexlekar.

Tack för klargörandet. En bra gränsdragning antar jag.

Stämmer det eller var det ett antagande? För jag har aldrig hört om nån kampsportare el boxare som blivit åtalad.

Stämmer det eller var det ett antagande? För jag har aldrig hört om nån kampsportare el boxare som blivit åtalad.

Nej det är för att de, för det allra mesta, håller sig till reglerna. Hade en boxare roat sig med att fortsätta slå och sparka på motståndaren efter att denna gått i golvet hade han troligtvis blivit åtalad.

Nej det är för att de, för det allra mesta, håller sig till reglerna. Hade en boxare roat sig med att fortsätta slå och sparka på motståndaren efter att denna gått i golvet hade han troligtvis blivit åtalad.

Och då har ju gränsen för medgivandet passerats.. ungefär som om sexlekar fortsätter efter stoppord eller vad man nu har för säkerhetsmekanism.

Jag vill också ha en praktisk, enkel hjärna som kan bortse från steg 2 och 3 i konsekvenslinjen.

Last edited:
Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...