Jag drog på ett annat däck på raptorn och det ser ju ngt fränare ut![]()
Asså de där hjulet är ju bredare än mitt fram och bak hjul tsm

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag drog på ett annat däck på raptorn och det ser ju ngt fränare ut![]()

jag drog på ett annat däck på raptorn och det ser ju ngt fränare ut![]()
160/60?

150/60 är det =)
Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn![]()

haha då har du ju samma dimensioner
ska dra på ett 160/60 på nästa
Det här var en annan dimension.
Åh helvete får du plats med ett sånnt?
Med nytt kedjeskydd ja, svenne100 har de på sin
Aha okej =)
Finns det kedjskydd någonstans gjort för cagivan eller moddar du ett annat bara?
Haha varför ska de jämnt klagas på stavningen!
tillverkar det själv

Sweet!
Om du pallar får du gärna slänga upp någon bild på hur det blir
Lite intresserad själv nämligen!![]()
Ellerhur, finns en anledning till att GP 125orna rullar med smala sulor![]()

eeeh... va...?
Tagga ner lite, breda sulor är ingen vettig penisförlängare, och hojen är inte större för det![]()

Jaha! hehe tänkte väl. vadå kan man dra på 170mm däck på en aprilia rs 125??? Hahah fränt!

150/60 är det =)
Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn![]()


Fast jag förstår att det måste vara jobbigt att ha smalare bakdäck än jag har fram
/Petai

Vad vet du om mitt bakdäck?![]()
Petai, har du ens hoj i nuläget?
Känns ju lite ghey att jämföra ett bildäck med Kvistens bakdäck :kocko


Haha, nej faktiskt inte![]()
Jag sålde den för att jag vart lite för gammal! Men men, snart är det dags å plåga bulten igen och få fler hat trådar
Äsch, bildäck.. 180 som sitter på te.x r6or är det traktor däck då eller?
/Petai


Sen ska man inte gå upp mer än 10mm än vad däcket är anpassat för, om man ska se på säkerhetssynpunkt om du ska liga och pressa den i kurvor, risk att det börjar vobbla.
framdäck ska man inte sätta på större, för då kan du få problem med att lägga ner den, utan den vill styra rakt fram istället.
Det är vad jag lärt mig iaf![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |