Söker 125cc ge tips!


150/60 är det =)

Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn :näsblod
 
150/60 är det =)

Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn :näsblod

haha då har du ju samma dimensioner :huvet

ska dra på ett 160/60 på nästa
 
Haha varför ska de jämnt klagas på stavningen!

Felstavningar är okej i en viss mån, men med tanke på att du stavar halva texten fel ibland, och en meningsuppbyggnad som en flykting som har bott i Sverige i tre år har.. så ja.. klart att man klagar då när man knappt kan förstå dina meningar..
 
Ellerhur, finns en anledning till att GP 125orna rullar med smala sulor :rolleyes:

Såklart, mindre rullmotstånd.. Men! Hojen vart ju gaaanska mycket fetare med 170 bak, såg inte ut som en moped längre! :tungan
Men men, dessutom så tyckte jag att de var skönare att köra på, hojen tiltade lite mer av sig själv i kurvorna :)

eeeh... va...? :va

Tagga ner lite, breda sulor är ingen vettig penisförlängare, och hojen är inte större för det :)

Penisförlängare.. Mjo kanske, men hojen i sig vart fetare;) Bakdelen vart ju ganska PHET.. Men men, to be honest så var det inte planerat att sätta på 170 som är max för svingen å drivpaket.. Var det enda dom hade inne, skulle besikta ''mopeden'' 2 timmar senare så jag körde på det och ångrar mig inte :) :krama

Fast jag förstår att det måste vara jobbigt att ha smalare bakdäck än jag har fram :tuttar

Jaha! hehe tänkte väl. vadå kan man dra på 170mm däck på en aprilia rs 125??? Hahah fränt!

160km/h mätarfart fick jag upp min i, efter mycket om och men..
170mm bak på en 125a är ganska så fett japp!:yoparty

/Petai
 
Last edited:
150/60 är det =)

Vill hellre ha ett billigare däck som rullar mindre då man själv på 17 bast gör av med lite gummi på annat sätt.
Men var tydligen en ovanlig dimension så istället fick jag ett bridgestone däck för 1950 spänn :näsblod

Jag kör 160/60 och det funkar perfa. Lite svårare att få ner chicken stripsen, men det får man leva med :tuttar

Är inte 55 den vanliga profilhöjden hör 150? :va
 
Petai, har du ens hoj i nuläget?
Känns ju lite ghey att jämföra ett bildäck med Kvistens bakdäck :kocko
 
Vad vet du om mitt bakdäck? :7peta

Väldigt sant, men har längtat efter att få dra den kommentaren! :yoparty

Petai, har du ens hoj i nuläget?
Känns ju lite ghey att jämföra ett bildäck med Kvistens bakdäck :kocko

Haha, nej faktiskt inte :näsblod
Jag sålde den för att jag vart lite för gammal! Men men, snart är det dags å plåga bulten igen och få fler hat trådar :1pajas
Äsch, bildäck.. 180 som sitter på te.x r6or är det traktor däck då eller? :tuttar

/Petai
 
Haha, nej faktiskt inte :näsblod
Jag sålde den för att jag vart lite för gammal! Men men, snart är det dags å plåga bulten igen och få fler hat trådar :1pajas
Äsch, bildäck.. 180 som sitter på te.x r6or är det traktor däck då eller? :tuttar

/Petai

Jämfört med mitt bakdäck så är det :död
 
Har 130/70 på mitt bakdäck och jag tycker det ser ut som ett cykeldäck :D Dock kan jag inte ha bredare, 10mm till så tar däcket i kedjan :gnissla
 
Sen ska man inte gå upp mer än 10mm än vad däcket är anpassat för, om man ska se på säkerhetssynpunkt om du ska liga och pressa den i kurvor, risk att det börjar vobbla.
framdäck ska man inte sätta på större, för då kan du få problem med att lägga ner den, utan den vill styra rakt fram istället.

Det är vad jag lärt mig iaf :)
 
Sen ska man inte gå upp mer än 10mm än vad däcket är anpassat för, om man ska se på säkerhetssynpunkt om du ska liga och pressa den i kurvor, risk att det börjar vobbla.
framdäck ska man inte sätta på större, för då kan du få problem med att lägga ner den, utan den vill styra rakt fram istället.

Det är vad jag lärt mig iaf :)

Äsch, jag vet flera som gjort det utan problem.. Tycker det vart skönare i kurvorna :tungan
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top