Yamaha FZR-tråden

Tack för tipset.
Är jag puckad, men jag kan fasen inte utläsa om priset är för 1 eller 2 skivor.

Tack för tipset.
Är jag puckad, men jag kan fasen inte utläsa om priset är för 1 eller 2 skivor.

Står inget om det iaf men det är två skivor på bilden så nog två :) Droppa ett mail och fråga för säkerhets skull..

Jo,det står 2 pcs i den lilla tabellen.

Ja se där ja... Hmm var ju billigt det där kanske skulle beställa nya skivor till min med. Gillar ebay hittade mitt effektsystem där för en billig peng från det stora landet i Väster :tummenupp:tummenupp

Munstycken FZR 1000 -87

skrmklippa.th.png
[/URL][/IMG]

Last edited:
Tack! sitter 136 i min nu, inte konstigt att den går kass med orginal luftburk och avgas... frågan är om 136 är nåt dynojet crap.

Dynojet brukar vara 122 till 126. 136 är nog nåt hemmamek. Borde funka med Öppna KN-filter och 4-1.

Classic Racing med FZR1000

Hej
Jag har börjat fundera på att också köra Classic Racing med en FZR 1000, vilka modifieringar har du gjort?
Är det ett omfattande reglemente?
Får man byta bakhjulet till 17"?
Mvh Skonte

Hej
Jag har börjat fundera på att också köra Classic Racing med en FZR 1000, vilka modifieringar har du gjort?
Är det ett omfattande reglemente?
Får man byta bakhjulet till 17"?
Mvh Skonte

Tekniskt sett behöver du inte göra något med hojen förutom att få den att passa med roadracing reglementet, dvs naja och skaffa båt mm.
du får ha 17" se reglementet http://crc.no/filestore/ClassicReglementFormulaRev.08English.pdf

Jag började med min FZR mer eller mindre standard för att uppgradera efter plånbok och tid till slicks, bromsar mm.

och det är klart du ska börja rajsa. börja med att ta licens om du inte har det.

Lycka till

Knakande/hackande ljud vid driv på låga varv?

Har en FZR 1000 94
Vid gaspådrag upp till ca 2500 varv hörs ett knakande ljud, som försvinner direkt när varven kommer över 3000.
Det låter ungefär som om man skulle köra med stenhårt spänd kedja, men jag tror inte ljudet kommer från drivpaketet.
Det är samma på alla växlar...och verkar alltså inte ha med farten att göra... under 2500 varv så...khhhhkggkgkgggggkkgkggknakkchggknakknak.
Rycker en del också.
Har ni varit med om nåt liknande..eller nån som har nån ide om vad det kan vara?

Tekniskt sett behöver du inte göra något med hojen förutom att få den att passa med roadracing reglementet, dvs naja och skaffa båt mm.
du får ha 17" se reglementet http://crc.no/filestore/ClassicReglementFormulaRev.08English.pdf

Jag började med min FZR mer eller mindre standard för att uppgradera efter plånbok och tid till slicks, bromsar mm.

och det är klart du ska börja rajsa. börja med att ta licens om du inte har det.

Lycka till

Vilket 17" bakhjul passar bäst utan alltför mycket modifieringar (-märke och modell) och räknas underkåpan som "båt" om den inte är delad eller krävs en separat "låda"?
Har kollat Grevens hemsida på olika kraschkåpor, vilken "modell" valde du och krävdes det mycket modifieringar t.ex. för insugskanalerna?

Vilket 17" bakhjul passar bäst utan alltför mycket modifieringar (-märke och modell) och räknas underkåpan som "båt" om den inte är delad eller krävs en separat "låda"?
Har kollat Grevens hemsida på olika kraschkåpor, vilken "modell" valde du och krävdes det mycket modifieringar t.ex. för insugskanalerna?

jag använde 17" från EXUP -89 det står hur jag gjorde någonstans i tråden... som båt räknas allt som kan innehålla angiven mängd vätska (kommer ej ihåg mängd) om du skulle skjuta motorn utan att läcka ut!
Jag hade OW01 kåpor på min FZR. det var lite meck att få dit de.
insugskanalerna kan du skicka, de fyller ingen funktion.
Jag har en skabbig uppsättning hemgjutna framkåpor du kan få för 500kr
tyvärr ingen bakdel.

ingen som vill köpa min gamla 18" fälg för en mycket billig peng?

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...