Köp av klocka/armbandsur

den här klockan tag heuer grand carrera calibre 17 hade jag förut sålde den för ett halvår sen. Köpte den genom min farbror i Usa för att slippa betala avgift, gav 5000dollar för den hade sparat ett tag till den.
Tjänade lite på den när jag sålde den. Håller på att spara till en maurice lacroix nu.
jomashop.com är en bra klocksida mycket bättre priser än i Sverige.

Bifogat

• tag-heuer-grand-carrera-chronograph.jpg
    tag-heuer-grand-carrera-chronograph.jpg
    60.6 KB · Visningar: 163
Vilken av dessa två tycker ni ser bäst ut?

Bifogat

• t035.439.16.051.00yn_enl.jpg
    t035.439.16.051.00yn_enl.jpg
    69 KB · Visningar: 136
  • t035.617.16.051.00_enl.jpg
    t035.617.16.051.00_enl.jpg
    29.7 KB · Visningar: 95
Vilken av dessa två tycker ni ser bäst ut?
Yes, den vänstra.

Liknar för övrigt min nya klocka (sålde bilen i veckan och köpte en klocka av handlarn. Ja, jag har antagligen en klockfetisch...).

bmw-tourneau-watch_thumb.jpg

den här klockan tag heuer grand carrera calibre 17 hade jag förut sålde den för ett halvår sen. Köpte den genom min farbror i Usa för att slippa betala avgift, gav 5000dollar för den hade sparat ett tag till den.
Tjänade lite på den när jag sålde den. Håller på att spara till en maurice lacroix nu.
jomashop.com är en bra klocksida mycket bättre priser än i Sverige.
Har du handlat från jomashop.com? Erfarenheter?

Såg ut att vara bra priser, men det känns ju lite scary att köpa en riktigt dyr klocka i en amerikansk webshop. :näsblod

Nu har jag sålt alla mina klockor utom en. Börjar om från början. Men fort går det så helvetet inte. Det finns aldrig någon Cartier tank i vettigt skick i landet. Köpa via eBay? :va

Nu har jag sålt alla mina klockor utom en. Börjar om från början. Men fort går det så helvetet inte. Det finns aldrig någon Cartier tank i vettigt skick i landet. Köpa via eBay? :va
Tjae... Vet inte om jag skulle våga köpa en så dyr klocka utan att veta exakt vart den kommer ifrån. :gnissla

hittade klocka

hej på er, har hitta en klocka här hemma som tillhörde dom som ägde huset innan vi köpte det.

det är en klocka av märket LaStrada och har legat i smedjan som tillhör huset vi köpte för 6 år sedan.

klockan är alltså minst 6 år gammal, men skulle gissa på att den är äldre. dom som bodde här innan bodde här i ca 45 år. kanske så gammal, vad vet jag.

i allafall är den nästan helt identisk med denna http://www.napoli.se/9670.jpg det enda som skiljer dom åt är texten quartz som på "min" klocka är skrivet med raka bokstäver och ej kursiv stil som på bilden. ska fota och lägga upp bild på den jag hittade senare.

tyvärr så har min klocka en spricka i glaset dock, någon som vet vad det kan kosta att laga sådant???

Bifogat

• DSCF0437.jpg
    DSCF0437.jpg
    216.7 KB · Visningar: 176
  • DSCF0444.jpg
    DSCF0444.jpg
    262.3 KB · Visningar: 131
  • DSCF0445.jpg
    DSCF0445.jpg
    254.9 KB · Visningar: 101
Last edited:
Nyheter