Modifieringar XT660 X/R

tar en femma direkt. de kan man ställa in bättre samt att de är mindre. lite dyrare kanske men om man ändå ska köper så...
 
Svejsan

Joho då var det dax att kliva in hos er här i XT/X/R avdelningen här på SH.
FZ1:an såldes för några veckor sedan och för ett par dar sen så dök en R upp, som nu står i garaget, en 05:a i nästan nyskick :)

(Nåja lite oljeläckiga gaffelben men annars så...)

så därför säger jag hej på er alla :)
Kommer att läsa bakåt i tråden o se vad det finns för kul man
göra med hojen..

så hejhej på er
 
hej hej :wiggle

det "kul" man kan göra med hojen är att köra den :D

sen finns det en massa annat. du har ju 257sidor att läsa ikapp :banana
 
den drar på lite bättre, du kan ligga lägre i varvtal per växel-vill säger att du inte behöver växlar ner så ofta. tex 5:an funkar på 70väg när du inte ska axa på och bara cruisa., i högre hastigheter känns den lite livligare-alltså hela hojen. varva ju lite mera också såklart än i samma hastighet med 15drev.
när jag drar på och växla upp så känns det ibland som jag ville har en 6:e växel samtidigt är jag ändå sällan över 130km/tim

tyckte inte att jag märkte en jätte skillnad i början. den känslan kom först senare när jag åkt en del aktiva mil.
 
Last edited:
Känns som om alla växlarna ligger betydligt mer rätt vif grusbus också.
 
jo precis. även på slingriga väger tycker jag det passar bättre.
skulle inte vilja byta ner om man ska köra mkt på motorvägen över 140 i marschfart men det gör man ju knappt här i sverige.
jag fundera tom att gå upp till 46drev i bak också
 
Låter ju kanonbra. Å man köper ju inte en motard för att köra fort å saknar en 6e växel gör man ju på bilar å allt man kör. Jo är lite mycke växling upp å ner nu så det ska bli skönt.
 
hej hej :wiggle

det "kul" man kan göra med hojen är att köra den :D

sen finns det en massa annat. du har ju 257sidor att läsa ikapp :banana

Åka ska det göras, liiite fler inlägg i denna tråd jämfört med FZ-tråden.. :D

Hej å välkommen :tummenupp Hörs väl om någon månad när du plöjt klart tråden :D

Joru jag får nog "fuska" lite:rolleyes:

Det första blir o fixa nya packboxar till benen.
Man verkar behöva någe specialverktyg som ska hålla imot inne i benen
när man ska dela på dom.

Någon som kanske vet vad det är för längd/storlek på det verktyget?
 
Joho då var det dax att kliva in hos er här i XT/X/R avdelningen här på SH.
FZ1:an såldes för några veckor sedan och för ett par dar sen så dök en R upp, som nu står i garaget, en 05:a i nästan nyskick :)

(Nåja lite oljeläckiga gaffelben men annars så...)

så därför säger jag hej på er alla :)
Kommer att läsa bakåt i tråden o se vad det finns för kul man
göra med hojen..

så hejhej på er

Tja och välkommen...

Jag kunde inte sälja FZ1:an så köpte en till hoj istället.. Det blev en XTR för mig...
Som sagt, på med andra pipor (mest för ljudets skull) och på med 14t framdrev.

//cage
 
Tja och välkommen...

Jag kunde inte sälja FZ1:an så köpte en till hoj istället.. Det blev en XTR för mig...
Som sagt, på med andra pipor (mest för ljudets skull) och på med 14t framdrev.

//cage

Jo det var lite smått sorgligt när den nya ägaren drog iväg på "min" pärla..
Men men, nu står som sagt en "ny" pärla i garaget.

Luft o buller ska det bli och en PC3:a på det plus eventuellt ett nytt besök hos "Anderssonturbo" :tummenupp

Hur gick det för dig med FCE,n fick du tag i någon?
 
Jo det var lite smått sorgligt när den nya ägaren drog iväg på "min" pärla..
Men men, nu står som sagt en "ny" pärla i garaget.

Luft o buller ska det bli och en PC3:a på det plus eventuellt ett nytt besök hos "Anderssonturbo" :tummenupp

Hur gick det för dig med FCE,n fick du tag i någon?

Jag monterade dit ett DNA2 på min tillsammans med ett K&N filter på orginalplatsen. Jag skulle ha borrat upp nya hål i luftburken för ökat flöde men glömde det före bänkningen! :huvet
Det ger tydligen lite extra knuff i motorn...

FCE beställd och även nya spjällhusbrickor. Sen blir det att knacka ur katten och ny bänkning!!
 
Har funderingar på att köpa en Yamaha Xt660X årsm 2004 som har gått ca 2000mil. Vad finns det för kända del på dessa och vad ska man kolla upp extra vid köp? Vad är en sådan hoj värd?

Tack på förhand / Tobbe
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top