Ktm 640

Vad är ett rimligt pris för en 640 i orginalskick och ca 800mil på mätarn? När hojarna gått uppåt 14-1500mil, är det något man behöver oroa sig över egentligen?

kan man köpa någon annan bakdel till lc4 02 eller 03 ?

danke..

vaddå gillar du inte originalbananen? ;)

vad jag har förstått så går det att byta om man borrar egna hål och håller på men jag har inte sett någon skärm som passar rakt av, men finns säkert folk här som har bättre koll

640 lc4 -01, med nyrenoverad motor, 1800 mil, annat system och nya däck för 25000.. bra eller dåligt ?

640 Prestige -06 med 480mil på mätarn samt akra pipor och större förgasare och mappad. Enda minuset vänster kylarkåpa en spricka. För 45K är det bra tycker ni?

Lufttrycket i KTM 640 ?

Tänkte bara höra hur mycket lufttrycket ska vara i KTM 640. ?

Jag har en KTM 640-04 Lc4 Prestige.

Otroligt nöjd över den och inte ett fel hittills på den, köpte den i april och den går som en klocka.

GILLART...ses vi i NOrrköping ?

Ööööh, jag menade bara lampan och plasten till lampan... :(
Inte ALL plast...

Som sagt, den passar inte på din bakram pang på. Antar måste du vålda dit nya plasten eller så får du byta bakram vilket leder till att du måste byta sadel och allt annat så det också passar. Finns lite olika varianter i trådar här på forumet om du söker hur man kan göra om bakdelen.

Själv verkar jag vara den enda som gillar den äldre baklampan/stänkan :yoparty

Tänkte bara höra hur mycket lufttrycket ska vara i KTM 640. ?

Jag har en KTM 640-04 Lc4 Prestige.

Otroligt nöjd över den och inte ett fel hittills på den, köpte den i april och den går som en klocka.

GILLART...ses vi i NOrrköping ?

1,8 bar fram 2,0 bar bak. 2,0 fram och 2,2 bak om du skjutsar någon.

Då är vi två då.... Nya ser ut som f-n då... Kan jag få på nöten för att säga, men tycker så iaf....

Som sagt, den passar inte på din bakram pang på. Antar måste du vålda dit nya plasten eller så får du byta bakram vilket leder till att du måste byta sadel och allt annat så det också passar. Finns lite olika varianter i trådar här på forumet om du söker hur man kan göra om bakdelen.

1,8 bar fram 2,0 bar bak. 2,0 fram och 2,2 bak om du skjutsar någon.

Asså...jag menar framlampan... Baklampan å stänkarn ser jag inget problem med. Men framlampan ser ju ut som nåt jävla ufo :P

Går FRAMLAMPAN att byta utan problem? :D

Ska eventuellt köpa en 640 -05 med 780mil på mätarn på söndag. Inget är gjort med förgasare eller luftburk. Så öppna luftburken och köpa nåt sånt här kanske ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KTM-...torcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2869wt_939

Annars vad kan man göra för att få ut lite mer power? Satt tydligen ett 15 drev på nu

Ett sådant kit skall du ivf inte ha....

Luftsnorkel bort och annan bestyckning är början även om jag rekommenderar en Keihin FCR förgasare...

Sen är den stora originaldämparen inte direkt främjande för hög effekt och låg vikt...

vad ska man satsa på för munstycken för en orginal fugge och orginalpipa med utplockad insats?

vad ska man satsa på för munstycken för en orginal fugge och orginalpipa med utplockad insats?

lägg inga pengar på original förgasarn...du blir bara besviken.

köp en keihin istället och bestycka den rätt=bänka den.
byt kam med som nästa steg,

sen blir det till att byta upp dig till superduke när du kört av dig :-)

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna