TL-tråden - v2 !

Lustgaskit farfar?
Funkar det på bana oxå eller det strip som gäller då?

Slyngel :D det handlar bara om så korta stunder man låter lustgasen flöda i regel från 3.e till 6:e växeln. på bana NEJ rakt fram JA.
 
Jag vet att du vet att jag vet farfar ;)
Jag blev lite fundersam bara för jag har för mig att du nämnt bana, med kurvorpå tidigare, och då vart jag nyfiken på lustgasens inkomst i det hela. :)
 
Jag vet att du vet att jag vet farfar ;)
Jag blev lite fundersam bara för jag har för mig att du nämnt bana, med kurvorpå tidigare, och då vart jag nyfiken på lustgasens inkomst i det hela. :)

Bana det är kul,men inte med lustgas där, med inkopplat aggregat = raktframåka på gatan eller strippen. Kombinera två världar.
 
Last edited:
vart sitter givaren till elfläkten?? min gick inte igång idag vilket resulterade i kokning.

nån som vet hur känsliga en tlr är vid kokning?? en del motorer (toppar) skiter sig ganska så direkt vid högre temperaturer..
 
Finns det någon i Linköping som kör TL som man kan störa med en massa frågor?
 
Elschemat berättar inte alltid vad som sitter bredvid vad.
Om jag kommerr ihåg rätt så är det relän under passagerarkutsen, på sidan. Du kan vara tvungen att ta bort sidokåpan på höger sida bak.

Kolla där.

Tack för infon,vill ju inte plocka isär halva hojen för att hitta ett relä så det var bra info. Skall kolla där nästa gång jag besöker min TL. Jag hittade ett "elshema" Det var en ritad bild på kabelstammen med alla relän utmärkta. En ny fråga :) Hur svårt är det byta växel givaren och var sitter den? Neutral lampan lyser inte alltid fast att växel är i neutral. Mvh jocke
 
vart sitter givaren till elfläkten?? min gick inte igång idag vilket resulterade i kokning.

nån som vet hur känsliga en tlr är vid kokning?? en del motorer (toppar) skiter sig ganska så direkt vid högre temperaturer..

Tråkig.. Topparna tycker jag borde klara sig om du stängde av den med en gång?? Vid vilken temperatur kokade tl för dig? min har gått upp till 120 grader i stan någon gång om jag inte mins fel. Finns det någon som kan svara på vid vilken temperatur kylfläkten skall hoppa i gång? mvh
 
torrkörde lite nyss och det verkar ha klarat sig, vid 120 grader så börjar kylarvätska o koka har ja för mig..

jag hade punka bak så ja kunde inte ut o köra utan den fick stå o koka ett tag o tryckte ur sig en del vatten.

men tips på vart givaren sitter måste jag ha iaf :)
 
Givaren sitter på högersidan, bort med kopplingkorgen har jag för mig att det var.
 
Tråkig.. Topparna tycker jag borde klara sig om du stängde av den med en gång?? Vid vilken temperatur kokade tl för dig? min har gått upp till 120 grader i stan någon gång om jag inte mins fel. Finns det någon som kan svara på vid vilken temperatur kylfläkten skall hoppa i gång? mvh

Fläktarna går igång runt 100 grader. Tror jag(!), jag har ju inga fläktar på min... (får uppdatera min bling post, visste att det var något jag glömt... :rolleyes: )

Vid 125C så stänger motorn av för att skydda mot överhettning. Så, shobrey, det ska inte vara något problem om du stängde runt 120.

:hej
 
Last edited:
Fläktarna går igång runt 100 grader. Tror jag(!), jag har ju inga fläktar på min... (får uppdatera min bling post, visste att det var något jag glömt... :rolleyes: )

Vid 125C så stänger motorn av för att skydda mot överhettning. Så, shobrey, det ska inte vara något problem om du stängde runt 120.

:hej

Vid 107C drar mina fläktar igång iallafall. Fråga. Ser att många har satt dit en brytare till fläktarna för att kunna starta dom för hand. Varför? Är det bara för att kunna starta dom innan man når 107C eller?
 
Givaren sitter på högersidan, bort med kopplingkorgen har jag för mig att det var.
Växelgivaren alltså. ;) GPS'en eller växellägesgivaren sitter innanför kopplingen. Kommer inte ihåg om den ska vara helt sluten (0 ohm) eller helt öppen i neutralläget... :va

Givaren för kylarfläkten sitter på kylaren. Vet inte var på kylaren den sitter på TLR, men det bör vara den enda givaren på kylaren.
 
Vid 107C drar mina fläktar igång iallafall. Fråga. Ser att många har satt dit en brytare till fläktarna för att kunna starta dom för hand. Varför? Är det bara för att kunna starta dom innan man når 107C eller?

Jag funderar på att montera tillbaka en fläkt och dra kablarna direkt till batteriet (och kanske via tändningen så inte något liten pissunge sätter på fläkten när man står parkerad 35 mil hemifrån...) och starta/stoppa via ett brytare. Mest för jag orkar inte montera tillbaka allt jox som förra ägaren tog bort.
Men, varför andra monterar en brytare till dem vet jag inte. :va
 
Växelgivaren alltså. ;) GPS'en eller växellägesgivaren sitter innanför kopplingen. Kommer inte ihåg om den ska vara helt sluten (0 ohm) eller helt öppen i neutralläget... :va

Givaren för kylarfläkten sitter på kylaren. Vet inte var på kylaren den sitter på TLR, men det bör vara den enda givaren på kylaren.
Ah, fan läste lite fort där. :)
Tur du var med.
 
nu har man provkört den igen efter missödet.
va ute o körde ganska hårt för o se hur den funkar.
kom några droppar kylarvätska när jag kom hem o skulle stänga av den.. Jag tror att det är för jag fyllde i för mycket, blev ca 2cm under korken? hittar ingen markering på expansionskärlet.

tempen ligger på stabilt på 184° F vilket den gjorde innan med.

med nytt bakdäck och inställda dämpare så är den mycket lättare att slänga runt med :)
 
kalas till ras!!!

när man trodde att hojen var i skick för en lång sommar med nybytt bakstötdämp till bitubo så händer det.
åker på dålig grusväg och vips efter gaspådrag så lämnar fanskapet in..
kändes först som att framdrevet hade hoppat av men inte då.
kanske är växellådan som rasat!??
ibland kan man rulla skiten framåt, ibland bara bakåt, det går inte att lägga i växel och när man håller in koppling i neutral för att sedan släppa när man startat dör skiten som att stödet var nere och växel i! nån som känner igen något fenomen av dessa?? kanske nån som har en växellåda över??:):)

//Robin
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top