Bra kallingar?

Jag tjöpte "Björn Borg"-kallingar i Turkiet. Efter cirka tio tvättar säger resåren upp sig på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Den är helt ok när dom går in i maskinen och totalslut när maskinen snurrat färdigt. Men det kan jag leva med när det var 6 par för en hundring. :)

Samtidigt som Rolexklockan med äkthetsintyg för 350 spänn;)

Efter cirka tio tvättar säger resåren upp sig på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Den är helt ok när dom går in i maskinen och totalslut när maskinen snurrat färdigt. Men det kan jag leva med när det var 6 par för en hundring. :)
Undvik sköljmedel till underkläder då det tar död på resåren.

Kallingar? Vad är det för fjoll? Riktiga karlar kör commando.

Gärna med bortklippt ficka på jeansen så att man kommer åt att riva ordentligt på pungen när det beger sig.

Kör D&G till vardags för det mesta. De jag använder är vanlig bomull. Snygga.
Har några Björn Borg i någon sorts halvsyntet som egentligen känns mer praktiska. Nästan mer bekväma också.
När jag kör hoj kör jag mest på CK i helsyntet. Blir aldrig ofräscha av eventuell rövsvett och sånt i sommarvärmen.

björn borg kallingar!! har haft mina i jag vet inte hur många år nu, men iaf minst 5 år, sitter klockrent fortfarande.

dock så får jag nog börja slänga något par nu och inhandla nya då sömmen börjat släppa.

edit: frank dandy gör rätt bra kalsonger också.

Mina två favoriter oxå!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Men det där med att inte använda sköljmedel var en nyhet?! Stämmer det?

Last edited:
Men det där med att inte använda sköljmedel var en nyhet?! Stämmer det?
Vanligtvis så försämrar sköljmedel elasticiteten i resår och kläder. Men jag antar att vissa kläder klarar det sämre än andra. Bäst är väl att se om det finns någon rekommendation på plagget i fråga.

En snabb googlish ger dessa två som toppträffar.

Sköljmedel gör kläderna mjuka och gör dessutom att syntetiska material utan elastan ( te x underkjolar ) blir mindre statiska. Använder man för mycket sköljmedel, kan det påverka plagget negativt. Exempelvis kan elastan trådarna förstöras vilket gör att plaggets förmåga att töja sig blir mindre. Plagg i microfiber skall aldrig behandlas med sköljmedel eftersom sköljmedlet minskar materialets förmåga att andas.
http://www.timarco.se/shoppageb5dfd09b-4630-4b1c-8989-e5158657ef07.aspx

Tvätta aldrig mikrofiber med sköljmedel. Sköljmedlet gör att andningsförmågan i mikrofibern försämras. Undvik överhuvudtaget att tvätta underkläder med sköljmedel för sköljmedel gör att resåren och elasticiteten försämras i alla underkläder.
http://www.bodhi.se/links/tvattrad_underklader

Björn Borgs långa filsingar, så jefla bra!:tummenupp

Annars har ni ju Persbrandts Figo eller vad de nu heter. För de med hängpung.

Aj! Den gamla spjuvern säljer sina kallingar än!
Han var en riktig pionjär på nätet :)

Kan (tyvärr) inte uttala mej om komfort eller dylikt, men Resteröds kalsonger är iaf snyggast!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!