Pledians
Älgklyvaren!
Ibland, ofta efter en längre stunds körning, märker jag att motorn inte riktigt håller jämn gång, trotts att jag håller handtaget stilla. I nästa skede börjar hojen motorbromsa, och jag måste vrida om handtaget ganska ordentligt för att motorn ska fortsätta dra. Det blir en ryckig gång (motorbroms-acceleration-motorbroms-acceleration). Vid några tillfällen har motorn bara stannat helt och inte velat starta förrän jag gungat, lutat och skakat hojen ett tag (har dock ingen aning om dessa åtgärder faktiskt hjälper eller om det bara var frågan om att vänta lite). Dessa symptom uppträder direkt i relation till hur mycket bränsle jag har kvar i tanken. När hojen är nytankad händer detta aldrig, men när tanken börjar bli halvfull eller ännu mindre så uppträder symptomen. Att tanka var 10:e mil är den lösningen jag använder för tillfället, men det kanske inte funkar så värst länge till.
Någon som har en aning vad det kan bero på? Skit i bränsleslangarna? Förgasare som behöver renoveras? Hojen ifråga är en GS500E.
Någon som har en aning vad det kan bero på? Skit i bränsleslangarna? Förgasare som behöver renoveras? Hojen ifråga är en GS500E.