Rekluse-koppling

haha, dina ord övertygar bra!!
men ska jag skaffa original eller SLIRKOPPLING?
negativa moment: kan någon ge en bra förklaring vad det innebär?

Skaffa orginal, eller slirkoppling. Orginal duger gott. Man lär sig ganska fort att släppa kopplingen lagom mycket så effekten blir samma som du skulle haft en slirkoppling. Är du lat och vill slippa lära dig detta så köp en slirkoppling.

Men slirkoppling är onödigt och dyrt bling bling om man ändå bara ska vara cool och fisa runt på gatan. För den syns ju inte. Och ger dig inte den stora fördel som du får när det börjar gå riktigt fort (som på tävlingar tex). Ett fett Acra syns ju iaf. Eller en bra Magura radialbroms. Många verkar tro att slirkoppling gör enorm skillnad. Jag håller personligen inte med i det. Men den underlättar när man har bråttom.

Negativt moment är när kraften kommer bakifrån. I detta fall när bakhjulet driver runt motorn är det negativt moment på kopplingen.

Positivt moment, är när kraften kommer innifrån. När motorn driver runt bakhjulet.

I detta fall i form av uträttat arbete i en förbränning av drivmedel i cylindern som orsakar en nedåtgående rörelse av kolven.
 
Last edited:
Skaffa orginal, eller slirkoppling. Orginal duger gott. Man lär sig ganska fort att släppa kopplingen lagom mycket så effekten blir samma som du skulle haft en slirkoppling. Är du lat och vill slippa lära dig detta så köp en slirkoppling.

Men slirkoppling är onödigt och dyrt bling bling om man ändå bara ska vara cool och fisa runt på gatan. För den syns ju inte. Och ger dig inte den stora fördel som du får när det börjar gå riktigt fort (som på tävlingar tex). Ett fett Acra syns ju iaf. Eller en bra Magura radialbroms. Många verkar tro att slirkoppling gör enorm skillnad. Jag håller personligen inte med i det. Men den underlättar när man har bråttom.

Negativt moment är när kraften kommer bakifrån. I detta fall när bakhjulet driver runt motorn är det negativt moment på kopplingen.

Positivt moment, är när kraften kommer innifrån. När motorn driver runt bakhjulet.

I detta fall i form av uträttat arbete i en förbränning av drivmedel i cylindern som orsakar en nedåtgående rörelse av kolven.


tror det blir vanlig koppling då, känns onödigt att lägga dyra pengar på något sånt. har inte så jävla bråttom i livet så..
tackar för svar!!!
 
Har fått upp ögonen för en Ktm 450 exc-r med rekluse koppling, testkörde den och kändes skit bra även dock jag körde på gatan , hojen kommer både användas i skog och på gatan det borde inte bli något negativt inverkan på gatan då man bara skall busa runt?
 
Ingen som har en begagnad Rekluse till en ktm 250 fyrtakt liggandes?:)
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top