Samåkning Skövde

Imorgon blir hojen servad, blir nice :) Nån som ska ut å åka lite i veckan? Ska bli kanonväder!

Ps. Messal=Muttley nu :)

Imorgon blir hojen servad, blir nice :) Nån som ska ut å åka lite i veckan? Ska bli kanonväder!

Ps. Messal=Muttley nu :)

Messal = lasse M
Muttley = yelttu M

nått ja inte förstår? ;)

vi laddar hårt inför nästa helg..
de ska dekalas å pimpas å bytas olja å filter å grejjor så allt är topskick till nästa helg.. då går deltävling 1!

Messal = lasse M
Muttley = yelttu M

nått ja inte förstår? ;)

vi laddar hårt inför nästa helg..
de ska dekalas å pimpas å bytas olja å filter å grejjor så allt är topskick till nästa helg.. då går deltävling 1!

Hehe, sambons smeknamn på mig, finns en förklaring till just Muttley men inget ja tar här :D

Vilka vill följa med till Stockholm och kolla på en Britten V1000 nästa helg?
Lördag kl14,00 11 Juni är det som gäller om man ska vara där på en föreläsning/berättarstund som hålls av en av personerna som va med och hjälpte John Britten att bygga hojen.

Hojen står på ett museum som i övrigt är skitfint och det finns många gamla, men fina hojar att titta på, http://www.mc-collection.com/
Platserna är begränsade och föranmälan snart krävs, 95kr i inträde.

63-britten-v10001.jpg

Last edited:
Supermototräningar hos Skövde MK

Nu va de klart med Supermotardkörning på Skövde MK:s kart och folkracebana!
Supermoto körningarna kommer vara samtidigt som kart träningarna på kart banan och folkracebanan kommer jag att få återkomma med.
Det är öppna träningar vilket innebär att olycksfallsförsäkringen med en ev. licens ej gäller.
Vi kan inte köra licensträningar förän vi fått banan godkännd av SVEMO.

Kraven för att få köra på kartbanan.
- Supermotard motorcykel
- uppsamlingskärl för samtliga skvallerslangar och vevhusventilation
- Krashpuckar på hjulaxlar, fotpinnar, styre (Barkbusters med 2 fästpunkter och aluskena imellan, supermoto typ)
- Najjning är inget krav men vid besiktning måste man kunna visa vilka skruvar man har kollat för att undvika att det skakar loss och det läcker ut olja.
- Kopia på personligt försäkringsbrev måste kunna uppvisas (för att garantera att ingen kör oförsäkrat)

- utrustning för förare: skinnställ (hel eller delat, delat ska sitta ihop), skinnhandskar, intergralhjälm, ryggskydd, cross/supermotostövlar eller mc-stövlar, glasögon/visir ska vara av splittersäker typ.

Jag och Markus kommer köra för Skövde MK i serien i år och startar upp en Supermoto sektion inom Skövde MK.

Jag ska försöka ordna till så att vi kan få ner svemo:s 85cc för de yngre som vill prova på att köra motard och med lite tur så kan vi även få dit ett par 450cc för de äldre som vill prova.
Men det kommer mer info om det när det närmar sig.
Det blir nån form av prova på dag för Supermoto.

Nu jäklar ska de åkas motard i skövde! :banana :tummenupp

Last edited:
Vi kommer inom kort att lägga ut våran racesida , där det även kommer finnas info om åtgärder på cykel och vad som krävs , och även all övrig info som kan tänjas behövas . Va det gäller folkracebanan så kommer vi varva det som så att vissa kvällar kör vi grusträning och vissa kvällar på kartingbanan , detta för att undvika grus på karten .

Jag säger som fylking . Äntligen :)

Tillbaka från kartbanan :) helvete va roligt det var , och nu har vi även lite bättre koll på vilka vurpskydd som behövs , 3 vurpor gick åt för att testa detta :)

så, skitkamera...

supermotard1.jpg

supermotard2.jpg

Bifogat

• vurp1.jpg
    vurp1.jpg
    128.8 KB · Visningar: 46
  • vurp2.jpg
    vurp2.jpg
    126.2 KB · Visningar: 43
  • vurp3.jpg
    vurp3.jpg
    118.3 KB · Visningar: 51
  • vurp4.jpg
    vurp4.jpg
    114.4 KB · Visningar: 48
  • vurp5.jpg
    vurp5.jpg
    127.3 KB · Visningar: 64
rätt ok..
filmen tar evigheter Markus, typ hela kvällen.

Img_2453-1920.jpg

Skall bli rOligt att se sen :) måste säga att tm:en e stabil , 3 grusvurpor och 7 på asfalt :) man blir inte bättre om man safear :) imorgon blir det att hämta broms , på fredag blir det fjädringsmek och fuggejustering , ä någon sugen på att komma ut och ljuga lite så finns det kaffe :)

egobild

Bifogat

• dicksey.jpg
    dicksey.jpg
    189.6 KB · Visningar: 45
Hm okej. Rörelseoskärpa? Skakningsoskärpa? Ur fokus?

som jag tolkar det så är det ur fokus.
stativ, bra ljus, kort tid, men näee, det blir aldrig skarpt i 100%
och autofokus hinner inte med, alternativt hinner med som det ska, men fukus ligger fel i hus/optikjustering.

som jag tolkar det så är det ur fokus.
stativ, bra ljus, kort tid, men näee, det blir aldrig skarpt i 100%
och autofokus hinner inte med, alternativt hinner med som det ska, men fukus ligger fel i hus/optikjustering.
Hm okej, har du testat kontinuerlig autofokus? På nikon heter det AF-C, vet inte riktigt vad canon kallar det..

Hm okej, har du testat kontinuerlig autofokus? På nikon heter det AF-C, vet inte riktigt vad canon kallar det..

oja, jag har testat allt, det går som sagt nästan aldrig att få skärpa i 100%, inte ens på stativ hemma i idealiskt ljus mm.
sen kanske man inte kan förvänta sig det i 100% på en sån kamera.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon