WR125X, Valuta för pengarna?

Vad tror ni passar bäst som NYBÖRJAR motorcyckel?(tänk ej på pris)

• Antal röstningar
    0

emiledv

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Blir WR125X till nyår
Har gjort en hel del research om olika Yamahaer, fråga mig inte varför just yamaha dom känns bara lite billiga och bra, jag har kommit fram till att en 4-taktare passar mig bäst då tankning är lättare, sen ska det vara supermotard och jag hade läst nånstans att WR:en är den senaste 4-takts motarden i 125-klassen, Med ungefär 5 hästar med en XT125X så kostar en WR ändå inte allt för farligt mycket på blocket. Min fråga är gör jag ett misstag om jag gör detta köp? är en 09a värd runt 25 tusen spänn? Om ni har någon bättre att föreslå så kan jag säga innan att det måste vara en super motard och helst en 4-taktare. Tack på förhand :-)

Beror väl på hur mycket den har kört men -09 på 25 lax låter bra :)
Men man kan ju ändå pruta lite...

Och ja det är den nyaste 125:a motarden ute just nu (vad jag kommer på iaf)
Och 14,4 hästar

Köper du en 2-t 125:a med separat oljeblandning så är det inte särskilt avancerat.. Och då kan du få en fin DT, som är mycket roligare, med motardsulor för samma eller mindre pengar.

Ska du köra lagligt (alltså max 11kw) så är nog WR ett av de vettigare köpen du kan göra.
DT är nog inte mycket sämre även om man kör strypt.

Ska du däremot vara lite små outlaw så kan du lyssna på loy

Ska du köra lagligt (alltså max 11kw) så är nog WR ett av de vettigare köpen du kan göra.
DT är nog inte mycket sämre även om man kör strypt.

Ska du däremot vara lite små outlaw så kan du lyssna på loy
Hur mycket hästar har en strypt DT då? :O

Hur mycket hästar har en strypt DT då? :O

Beror ju på hur pass strypt den är? :näsblod
Brukar väl vara 10-11kw på strypta 2-taktare?
Endurohojarna är ju strypta på ännu mindre, men det är fan nackskott på att strypa en sådan.

Om du vill trimma = DT (trimma kan höja servicen)
Köra lagligt = WR

Ska du köra olagligt så kommer du nog ha roligare med en husqvarna SM125, motorn är lugnare än husqvarnas WR125 så det är inte särskilt mycket meck med den.
Jag har snart kört 200 mil med min och har knappt tvättat den ännu, går fortfarande skitbra.
Ja, den kommer gå åt helvete ifall jag inte kollar över den snart, men det finns ju aldrig tid till sånt?

strypa av*

Som sagt,

lagligt=4-takt
Olagligt=2-takt

igentligen spelar det ingen roll för du lär aldrig bli tagen med 95% säkerhet
Fan ska man behöva köra olagligt när man knappt kört motorcyckel i huvudtaget? :D ja kommer nog få roligt jag som är nybörjare på en WR125X...hoppas jag :) det ända jag är rädd för är att jag kommer tröttna på en 4-takt när man blivit duktigare, fast när man blivit de är de väl ändå dags för bil eller uppgradering av mc-kort ;D

Fan ska man behöva köra olagligt när man knappt kört motorcyckel i huvudtaget? :D ja kommer nog få roligt jag som är nybörjare på en WR125X...hoppas jag :) det ända jag är rädd för är att jag kommer tröttna på en 4-takt när man blivit duktigare, fast när man blivit de är de väl ändå dags för bil eller uppgradering av mc-kort ;D

WR125X är en utmärkt nybörjarhoj, jag började själv med den :)
Grymt lättkörd och pigg motor!
Efter att ha testat polarens sukka RM125 så var ju dock steget över till 2-takt givet :D

Last edited:
Jag skulle säga WR 125x:en faktiskt. Relativt ny och säkerligen inte sönder skruvad heller.

MEN! Det du bör göra är att åka och försöka provköra och provsitta då vissa hojar är inte gjorda för alla på lilla Tellus.

Alltså, en himla stor del av sveriges motorcyklar är avstrypta och således olagliga. Att se en tvåtakts-125:a som är strypt är riktigt ovanligt...
http://www.youtube.com/watch?v=CrLPjvqAqlM

Beror väl på hur mycket den har kört men -09 på 25 lax låter bra :)
Men man kan ju ändå pruta lite...

Och ja det är den nyaste 125:a motarden ute just nu (vad jag kommer på iaf)
Och 14,4 hästar

Husqvarna SMS4 från och med 2011.

Bara för att du tänker köra strypt i början så hindrar det inte dig ifrån att köpa tex en DT, köra lagligt tills du anser att du kan hantera den duktigt, då kan du strypa av den och köra på.

Bara för att du tänker köra strypt i början så hindrar det inte dig ifrån att köpa tex en DT, köra lagligt tills du anser att du kan hantera den duktigt, då kan du strypa av den och köra på.

ja men då har du ju dilemmat att du har en hoj som går skit i början

ja men då har du ju dilemmat att du har en hoj som går skit i början

Är väl inget problem om man nu bara ska lära sig cykeln.
Visst blöddrar, kan inte varva ur och går allmänt dåligt, gör väl inte så mycket om man nu ska lära sig att manövrera grunkan.

Inte allt för svårt att avstypa heller till och med jag som inte har så stort intresse och tycker det e lite halv tradigt fixade det.
Då klarar du det lätt! :tummenupp

Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...