Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?


  • Antal röstningar
    0
Simoncellis attityd - det är fortfarande andras fel och han ser rött alldeles för lätt.

Märkeskollegan Stoner med ett VM "bälte" och ständigt uppe i topp! Inte är han den som först räknar till tio när det bränner till! Simoncellis tid är inte ute, tvärtom så har den inte kommit än.

Tror inte HRC eller andra berörda kring eventet läser diskussionerna här. :rolleyes:

VA!!

:skrämd
 
Last edited:
Hur känns det att se Rosstig hanka sig fram i MotoGP medan småkillarna kör kalufsen av honom? :arsele

Vaffan tror du?? Det känns såklart förjävligt. :näsblod MEN han har kommit tillbaka förr.

Det är bara en tidsfråga innan han använder dom som snytpapper. :tungan

Och hur som helst, välkommen tillbaka. Du använde säkert alldeles för mycket ironi som ingen fattade, därför blev du banna.

//M
 
Simoncelli igen:

"MotoGP Race Direction releases statement regarding Le Mans incident

Thursday, 2 June 2011

The Race Direction informed Simoncelli they wish to ensure his awareness of the event and to avoid any future repetitions.
MotoGP Race Direction releases statement regarding Le Mans incident

The Race Direction composed of Paul Butler, Race Director and IRTA representative, Claude Danis, FIM representative, Javier Alonso, Dorna representative, and Franco Uncini, IRTA Riders Safety delegate today met with San Carlo Honda Gresini rider Marco Simoncelli. Also present was San Carlo Honda Gresini Team Principal Fausto Gresini.

The purpose of the meeting was to give all the parties the opportunity to discuss the incident at the French MotoGP in Le Mans that resulted in Marco Simoncelli being penalised with a ride through penalty and to draw a line under it.

The Race Direction informed Simoncelli that they wished to ensure that he was aware of his mistake and to avoid any repetition in the future. Simoncelli responded that in the interval after the French Grand Prix he had had time for reflection and regretted the statements he had made in the heat of the moment immediately after the Grand Prix. He also recognized that he had made an error of judgment and stated that in future he would try to evaluate situations better and be a little more cautious."

(http://www.motogp.com/en/news/2011/Statement+from+the+Race+Direction+about+imoncelli)


Ur led är tiden...
 
Hon satsade kanske på rätt häst den där Paris

logo.jpg

10.jpg

[YOUTUBE-ID]z4NF7_lUxUA[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top