Ducati-tråden

Är det någon som inhandlat några kinakåpor den senaste tiden och har något tips på handlare?
Skulle meckat ihop något kul under vintern men har inte haft en ledig helg... :näsblod
 
Ducati 999s-2003 el-problem!

Hej!
Har en ducati 999 med elproblem som jag inte får ordning på.
Elfelet verkar finnas ngn stans i kabelhärvan.
Jag söker nu efter en kabelstam till min 999:a.
Hojen har varit inne x antal ggr på Bröderna Hörbergs som tycker om att ta betalt för arbete som dem inte utför ordentligt.
Förra säsongen la jag ca 30000:-!!!! på en ny Nemesis och felsökningar hos dem.
Fortfarande kvarstår felet.
Det som händer är att den bara går på en cylinder och baktänder.
Har provat växla tändspolarna mm utan resultat.
Trött på att lägga pengar på felsökningar som inte lönar sig.
Förra säsongen blkev det bara 100 mil.
Den här säsongen skullle jag gärna vilja köra utAN PROBLEM.
Ngn som vet vad det kan vara eller om ngn har en kabelstam liggandes ngn stans.
Mvh Jim
 
Hej!
Har en ducati 999 med elproblem som jag inte får ordning på.
Elfelet verkar finnas ngn stans i kabelhärvan.
Jag söker nu efter en kabelstam till min 999:a.
Hojen har varit inne x antal ggr på Bröderna Hörbergs som tycker om att ta betalt för arbete som dem inte utför ordentligt.
Förra säsongen la jag ca 30000:-!!!! på en ny Nemesis och felsökningar hos dem.
Fortfarande kvarstår felet.
Det som händer är att den bara går på en cylinder och baktänder.
Har provat växla tändspolarna mm utan resultat.
Trött på att lägga pengar på felsökningar som inte lönar sig.
Förra säsongen blkev det bara 100 mil.
Den här säsongen skullle jag gärna vilja köra utAN PROBLEM.
Ngn som vet vad det kan vara eller om ngn har en kabelstam liggandes ngn stans.
Mvh Jim


Ett jäkla skit med all elektronik som ska spöka. Kanske är läge att byta ut hela härvan?

http://cgi.ebay.co.uk/DUCATI-WIRING...ycle_Parts&hash=item1c1a4d84e4#ht_4902wt_1026

Du kan ju alltid kolla runt på hojskrotar också, jag fick tag på en komplett härva till min förra hoj för vettiga pengar från det här stället:
http://www.mcskrot.se/
 
Hej

Vad är det för serviceintervall på en Ducati Sport 1000s 09 samt vad görs vid de olika servicearna?:va Min har rullat 340 mil så jag funderar på att det kanske är dax för en service.
 
Hej

Vad är det för serviceintervall på en Ducati Sport 1000s 09 samt vad görs vid de olika servicearna?:va Min har rullat 340 mil så jag funderar på att det kanske är dax för en service.

Borde väl vara ca 100-mila och sedan 1000- eller 1200-mila.
Första lär de bara känna på skruvar och kolla alla vätskor, medans senare är lite större då det ska bytas kamremmar etc.

Bara chansar nu, men det är väl ungefär så det ser ut på andra duccar iaf.
 
Är det en -09 så är det väll dags att byta remmar förmodligen.. Annars blir det nog bara oljor + filter antar jag.. Blir lite problematiskt när man kör lite mil på lång tid, då servicescheman egentligen inte är utformade för nordiska förhållanden med 6mån avställning varje år.
 
Tjena!

Sitter här med en Suzuki SV 650 S -00 och känner mig sugen på att byta.. fick syn på en Ducati 900 SSie -02 med termignonisystem på... Så fiint ljud. Har blivit lite förälskad i twinnar både ljudet och vridet.
Min fråga är egentligen, hur mycket problem skulle jag få med hojen ifall jag skulle köpa den, och är den värd 15k hel/hel?

tack på förhand!
 
Hur menar du problem????
15k hel/hel låter mycket för den.
Jag betalade 3500 halv/helår för min 01:a, har för mig att fsb ville ha runt 7k för hel/hel. Då var hojen bara något år gammal också...
 
Man hör rätt mycket om problem på äldre Ducatis, vill gärna lära mig men just nu är mina tekniska kunskaper rättså begränsade.
Men vad är era tankar angående dem, tittat rätt mycket på just ducatis, rätt sugen på Ducati monster 900-1100, 2002-framåt
 
Det är möjligt att ducaticyklar från tidigt 90-tal och äldre har bristande kvalitet. Men dedär tjatet om att ducati skulle vara sämre än andra märken kändes passé redan för 10år sedan. Cyklarna du kikar på är nog inte sämre än andra märken. Sköt återkommande underhåll och gör service enligt boken. Så fick iaf jag tusentals problemfria mil. Angående försäkring så är väl Bilsport & MC ett bra bolag för Monster/SS.
 
Tja!

Tänkte bara kolla om någon vet vad en normal årsservice kostar för en 848 -08?

Är dom dyra i drift?

Mvh
 
Tja!

Tänkte bara kolla om någon vet vad en normal årsservice kostar för en 848 -08?

Är dom dyra i drift?

Mvh

Min 1200 mila/2års kostade 3500 kr (oljefilter, olja, nya kamremmar, kontroll av ventilspel etc..går att kolla i servicemanualen som finns på ducati.com), kan nog kosta ett par tusen till om ventilerna måste justeras och hur många de är.
 
Det är möjligt att ducaticyklar från tidigt 90-tal och äldre har bristande kvalitet. Men dedär tjatet om att ducati skulle vara sämre än andra märken kändes passé redan för 10år sedan. Cyklarna du kikar på är nog inte sämre än andra märken. Sköt återkommande underhåll och gör service enligt boken. Så fick iaf jag tusentals problemfria mil. Angående försäkring så är väl Bilsport & MC ett bra bolag för Monster/SS.

Ok, tack för de snabba svaren. Ja regelbunden service är inga problem men det är det att jag har hört att det har varit problem med torrkoppling osv, men efter att ha läst vad du skrev känner jag mig lite lugnare, ska ta och kika vidare men är nästan 100 på att nästa hoj blir en ducati, lite sugen på en cagiva eller moto morini men det sistnämnda är ju en avlägsen dröm :tungan
 
G3ting du kan vara lugn. Snacket om att det ramlar grejer från duccar osv är lite hjärtligt tjäbbel bara, hojarna håller hög kvalité. Sen att vissa uppfattar torrkoppling som att det låter trasigt och så ger ju lite vatten på kvarnen.
 
Man hör rätt mycket om problem på äldre Ducatis, vill gärna lära mig men just nu är mina tekniska kunskaper rättså begränsade.
Men vad är era tankar angående dem, tittat rätt mycket på just ducatis, rätt sugen på Ducati monster 900-1100, 2002-framåt

Efter -98 är det rätt bra ställt med kvalitén då ett amerikansk investmentbolag gick in och ställde lite krav på kvalitétskontroll på italienarna.

Kolla bara så det finns en servicebok som är ifylld och att tidigare ägaren verkar ha koll så är det lungt och motorn kommer att gå och gå.

En luftkyld, tvåventilad duccespis är driftsäker. Motsägelserna är mest undantag och utlåtanden från "experter" som aldrig ägt en.

Sen slamrar och lever det om en duccemotor, framförallt om den har torrkoppling. Men det ska låta så, den är inte trasig. :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top