Torbjörn Gartsjö
Radical Riders
Går det?
Rent hypotetiskt, KAN man neka besiktningsmannen att provköra en mc och ändå få den godkänd?
Rent hypotetiskt, KAN man neka besiktningsmannen att provköra en mc och ändå få den godkänd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Öhh, varför?
Dom måste troligen provköra för att känna att allt verkar stå rätt till.
Som många säkert vet så kan det skilja en jävla massa på utseende och funktion![]()
dom har egen försäkring, det smälldes ju en F40 på besiktningen för itne så länge sen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5853051.ab
Jag tror inte att Von Braun talar sanning när det gäller provkörningen av bilen. En F40 är inte svårare att behärska än vilken annan bil som helst. Besiktningsmannen har uppenbarligen gasat mer än vad han borde för att tappa kontroll över den.
Jag besiktigade min ena bil nyligen och det var en mardröm. Gick igenom utan anmärkning, men besiktningsmannen kunde inte låta bli att testa hur mycket den laddade när han skulle till bromsprovaren. Inte en gång utan två gånger. Kommer inte att gå in på några detaljer, men jag kan säga att jag var riktigt förbannad när jag åkte därifrån. Får jag denna besiktningsman kommer jag inte att låta honom köra min andra bil utan be någon kollega till honom göra det med mer förstånd och mognad.
Jag tror det är svårt att neka en besiktningsman att provköra ens bil eller motorcykel. De har ju försäkringar som går in. Däremot borde man kunna begära att de är varsam med bilarna de provkör. Bara för att de är byggda för att gå hårt behöver man inte varva upp till varvstoppet två gånger i vardera riktning på första växeln![]()
Jag tror inte att Von Braun talar sanning när det gäller provkörningen av bilen. En F40 är inte svårare att behärska än vilken annan bil som helst.:
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |