Öga för öga.

Öga för öga tand för en tand borde kanske tillämpas lite oftare i västvärlden? För vårat sk "rättsamhälle" funkar ju garanterat INTE... ja om man inte råkar köra för fort då...

Rik man får inbrott av pundare, upprättelsen blir att rik man får stjäla vad han vill hos pundaren? wooow

Nisse Eriksson röker gräs i en park, upprättelsen blir att staten får röka gräs i en park.

mjoo verkar vara ett bra system.

Speciellt när nya bevis kommer fram 10 år senare..

fifan för islam med tillhörande hederskultur!:mad:
Hur kan man ens komma på tanken att förstöra en annan människas liv bara för att hon inte e intresserad av en? Helt rätt att idioten blir straffad enligt öga för öga! Hoppas att han lider ordentligt!

Dock så måste jag medge att straffet inte skulle ha lämpat sig i vår västerländska kultur, men här kastar vi inte syra på varandra heller när man blir dumpad...

Det är väl bara att inse att deras kultur är 1000 år efter...

Det mest islamska i texten var ju just öga-för-öga straffet och det tyckte du ju om?

Mer sharia åt folket... :rolleyes:

Vi här i norden insåg ju att såntdär ledde till långdragna blodsfejder där ingen till slut kom ihåg varför man höll på o slog ihjäl varandra...

Sedan har de ju uppenbarligen ett annorlunda samhälle därnere, och om deras lagar och regler fungerar för dem så tycker jag att de ska få ha dem med. Uppenbarligen så är det jävligt fel att kasta syra på en kvinnas ansikte, och här statueras lite av ett exempel för att sätta ned foten (tycker iaf jag det verkar som)...

Lätt för alla som sitter bakom tangentbordet att säga att det är fel osv mm etc.

Men låt oss för en stund se det från den drabbade kvinnans synpunkt(om hon nu har nån kvar efter syran vill säga).
Jag skulle nog kunna påstå att 100% av er som läser detta skulle vilja ge igen med samma mynt om ni blev drabbade, säger ni annorlunda kan jag nog påstå att ni ljuger skjortan av er själva. klart som fan man vill ge igen med samma mynt om man blivit drabbad, så sluta ljug för er själva.

jävla hycklare.....

Lätt för alla som sitter bakom tangentbordet att säga att det är fel osv mm etc.

Men låt oss för en stund se det från den drabbade kvinnans synpunkt(om hon nu har nån kvar efter syran vill säga).
Jag skulle nog kunna påstå att 100% av er som läser detta skulle vilja ge igen med samma mynt om ni blev drabbade, säger ni annorlunda kan jag nog påstå att ni ljuger skjortan av er själva. klart som fan man vill ge igen med samma mynt om man blivit drabbad, så sluta ljug för er själva.

jävla hycklare.....

Haha, ja, visst fan hade jag velat göra det. Jag hade till och med velat trappa upp det och hämnas hårdare...
Vilket inte är helt bra för samhället.

Haha, ja, visst fan hade jag velat göra det. Jag hade till och med velat trappa upp det och hämnas hårdare...
Vilket inte är helt bra för samhället.

tror knappast den som blir drabbad bryr sig om samhället. Å andra sidan lär detta eventuellt avskräcka de framtida syraattackerarna, då de vet om att de kan råka ut för det själva om de åker fast. vilket i sig är bra då de inte så slöa knivarna i lådan lär tänka om en eller två ggr innan de attackerar nån tjej med syra...

tror knappast den som blir drabbad bryr sig om samhället. Å andra sidan lär detta eventuellt avskräcka de framtida syraattackerarna, då de vet om att de kan råka ut för det själva om de åker fast. vilket i sig är bra då de inte så slöa knivarna i lådan lär tänka om en eller två ggr innan de attackerar nån tjej med syra...

Nej, helt sant. Och det är därför alla vi andra som inte är inblandade i fallet på något sätt ser till att de regler som vi kommit överens om ska gälla som straff (eller vård, bläh) för de olika brotten..
Ja iaf i teorin. ;)

Nej, helt sant. Och det är därför alla vi andra som inte är inblandade i fallet på något sätt ser till att de regler som vi kommit överens om ska gälla som straff (eller vård, bläh) för de olika brotten..
Ja iaf i teorin. ;)

tycker de borde införa samma principer i sverige.. har man snott nått så blir man av med en hand. ok nu finns det säkert förespråkare på detta forum som tycker att detta är inte rätt att göra. Varför inte? vet man om att man blir av med handen om man blir ertappad att ha stulit så är det ju ett val man gjort. varför dalta med folk. är folk idioter o inte förstår såna enkla saker kanske de borde hållas inlåsta, eller?

likaså om man våldtar,mördar osv(ok att ha ihjäl nån kan ju bero på flera saker, berått mord, olyckshändelse, hmmm ja vad fan heter det nu, har det på tungan men kommer fan inte på det osv mm).

Tyvärr så ligger det i kulturen i dessa länder.
Precis som en bekant till mej(kurd), riktigt bra kille, sa när irak började falla. Nu ska dom få igen irakierna efter allt dom gjort oss...

tycker de borde införa samma principer i sverige.. har man snott nått så blir man av med en hand. ok nu finns det säkert förespråkare på detta forum som tycker att detta är inte rätt att göra. Varför inte? vet man om att man blir av med handen om man blir ertappad att ha stulit så är det ju ett val man gjort. varför dalta med folk. är folk idioter o inte förstår såna enkla saker kanske de borde hållas inlåsta, eller?

likaså om man våldtar,mördar osv(ok att ha ihjäl nån kan ju bero på flera saker, berått mord, olyckshändelse, hmmm ja vad fan heter det nu, har det på tungan men kommer fan inte på det osv mm).

Vållande var ordet jag sökte.

Kommer det att spelas blockflöjt medans hon droppar i syran?

Jag tror inte det. Det är emot blockflöjtsmetoden nämligen. Däremot tror jag att de spelar något annat instrument. Ni som varit i mellanöstern kanske vet vilket jag syftar på. Någon sorts flöjt/trumpet.

Jag tycker väl iofs att våldtäkt och peofili m.m. borde bestraffas genom att könsoperera dem, kedja fast dem i ett slutet rum i någon anstalt och helt enkelt låta fångarna ta ut sina lustar på dem när andan faller på... :) Men det är ju bara jag. >.<

Håller inte med där. Straffet ska stå i proportion till brottet. Annars kan man ju lika gärna införa dödsstraff för allt. Vet man att man dör när man fuskar med skatten/kör för fort/laddar ner filmer/går mot röd gubbe så är det ju ett val man har gjort.

Utan att orka leta siffror på det så gissar jag att syrafallen är ganska så många fler än Fritzelfallen...

Och gubben Fritzel dömdes väl av en riktig domstol till ett riktigt straff, eller skulle Elisabeth få hålla honom inspärrad i källaren motsvarande tid, samt regelbundet sodomisera honom (och hans barn???) som straff?

"VI" är bättre än "dom", suck it up!

Touché, jag tror antalet mordfall (p.g.a. relationer) i enbart USA är fler än syraattackerna i mellanöstern, både till antalet och procentuellt sett till befolkningen.

Att dom till stor del är kvar i fattigdom och håller hårt om sin religion beror ju till stor del att vi i västvärlden vägrar släppa på våra fördelar och fortsätter trycka ner både indien, kina, afrika och mellanöstern för att fortsätta kunna ha "billig" olja/bensin, elektronik osv.
För att inte tala om våra "vackra" korståg och (USA's) "krig för demokrati / mot terrorism" (utan att resten av västvärlden direkt protesterar eller låter USA få det minsta straff för sina omänskliga handlingar) - när det i själva verket är västvärlden som lika mycket terroriserar deras värld.

"Vi mot dom" fortsätter terrorisera varandras världar = inga framsteg, ingen framgång, ingen bättre värld.

Touché, jag tror antalet mordfall (p.g.a. relationer) i enbart USA är fler än syraattackerna i mellanöstern, både till antalet och procentuellt sett till befolkningen.

Du glömde väl inte att räkna in alla kvinnor som trillar från balkongen när dom hänger tvätt?

Kan man int se att Islam är en kvinnoförtryckande skitreigion så är nog tyvärr hoppet ute...

Sen att alla religioner är skit är en annan sak.

Känns lite vekt med bara 5 droppar syra i varje öga, eller :va Det hade varit mer rättvist om hon fick hälla en liter över ansiktet på honom utan att han är nedsövd.
Fjantigt är bara förnamnet.

jävla hycklare.....

Stämmer bra det. Jag hade velat plåga den jäveln länge och väl men jag anser inte att lagen ska ge mig rätt att göra det. Det vore barbariskt och ociviliserat med denna stenåldersmentalitet och det passar inte i samhället, särskilt inte i ett modernt, demokratiskt samhälle.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år