Jag är ny medlem från Umeå - Säger hej!

elinah

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
2010, Suzuki Gladius
Hoppas detta blir rätt nu?! :)
Jag är ny på motorcykel i Umeå, köpte den nyligt då jag tog kortet i hösten -10.
Vore tacksam för tips och idéer på vad som händer i Umeå för oss med motorcykel :)
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Hoppas detta blir rätt nu?! :)
Jag är ny på motorcykel i Umeå, köpte den nyligt då jag tog kortet i hösten -10.
Vore tacksam för tips och idéer på vad som händer i Umeå för oss med motorcykel :)


Hej och välkommen och grattis till kortet och hoj till att börja med :tummenupp:)

Kan ju egentligen bara svara för vad som händer från vår sida asså UMCC:s och då börjar vi ju med våra veckokörningar snart, vi kommer att ha öppet hus grillkvällar under sommaren. Vi siktar på nån/några banåkningar, åka på Deltaträffen i Sundsvall. Fika. Festa. Köra mycket hoj osv...

Kom förbi och säg hej nån dag vet ja om du inte redan gjort det :tummenupp
 

elinah

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
2010, Suzuki Gladius
Hej och välkommen och grattis till kortet och hoj till att börja med :tummenupp:)

Kan ju egentligen bara svara för vad som händer från vår sida asså UMCC:s och då börjar vi ju med våra veckokörningar snart, vi kommer att ha öppet hus grillkvällar under sommaren. Vi siktar på nån/några banåkningar, åka på Deltaträffen i Sundsvall. Fika. Festa. Köra mycket hoj osv...

Kom förbi och säg hej nån dag vet ja om du inte redan gjort det :tummenupp

Tack tack :) Åh vad trevligt, vars håller ni till om man ska komma förbi och säga hej osv? Och när ska man komma isåfall? :)
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Välkommen!

Tack tack :) Åh vad trevligt, vars håller ni till om man ska komma förbi och säga hej osv? Och när ska man komma isåfall? :)

Hej och grattis till kortet!

Vi har klubblokalen uppe på Ålidhöjd mitt emot värmeverket. Det brukar postas här på forumet när något är på gång utöver de regelbundna möten som sker. Kan vara spontana filmkvällar, Racetittande, pokerkvällar och sådant. En och annan grillkväll ska vi väl hoppas att det blir i sommar också :brinnerup

Senaste somrarna har vi åkt tillsammans på onsdagskvällar och helger.

Om du kikar in på www.umcc.nu så hittar du lite mer info om vad som är på gång samt en kalender över planerade aktiviteter.

/Roger
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Tack tack :) Åh vad trevligt, vars håller ni till om man ska komma förbi och säga hej osv? Och när ska man komma isåfall? :)

Vi håller till i samma byggnad som Östra Paviljongerna, på baksidan bredvid Svensk Markservice.
Tisdagar och torsdagar från kl.19.00 brukar det alltid försöka vara nån där, sen börjar som sagt onsdagskörningarna på onsdag om jag inte minns fel :)
 

elinah

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
2010, Suzuki Gladius
Hej och grattis till kortet!

Vi har klubblokalen uppe på Ålidhöjd mitt emot värmeverket. Det brukar postas här på forumet när något är på gång utöver de regelbundna möten som sker. Kan vara spontana filmkvällar, Racetittande, pokerkvällar och sådant. En och annan grillkväll ska vi väl hoppas att det blir i sommar också :brinnerup

Senaste somrarna har vi åkt tillsammans på onsdagskvällar och helger.

Om du kikar in på www.umcc.nu så hittar du lite mer info om vad som är på gång samt en kalender över planerade aktiviteter.

/Roger

Aah okej, men då ska jag hålla mig uppdaterad här och på hemsidan då med andra ord :) Låter himla trevligt iallafall med massa aktiviteter! Vi ses!! :)

Vi håller till i samma byggnad som Östra Paviljongerna, på baksidan bredvid Svensk Markservice.
Tisdagar och torsdagar från kl.19.00 brukar det alltid försöka vara nån där, sen börjar som sagt onsdagskörningarna på onsdag om jag inte minns fel :)

Vars möts man för gemensamma körningar då? Är de nere på kajen kl 19 då eller? Hoppas ni säger till om de är ikväll, kommer gärna och säger hej och hakar på om de ska köras nånstans! :)
 
Last edited:

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Jag ska sätta mig med huvudet i skolböckerna nu men kanske får några minuter över för en körning i eftermiddag ifall någon fler är sugen.

EDIT: Jag är för dålig för att förtjäna att åka hoj idag så jag fortsätter med böckerna ikväll.
 
Last edited:

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Aah okej, men då ska jag hålla mig uppdaterad här och på hemsidan då med andra ord :) Låter himla trevligt iallafall med massa aktiviteter! Vi ses!! :)



Vars möts man för gemensamma körningar då? Är de nere på kajen kl 19 då eller? Hoppas ni säger till om de är ikväll, kommer gärna och säger hej och hakar på om de ska köras nånstans! :)

Kajen kl 19 är vad som gäller för avfärd :)
Men vi i klubben brukar mötas uppe på klubben först, några med tanke på att vi har hojarna där, och sen rulla ner mot kajen vid 18.30 tiden.
Officiellt börjar onsdagskörningarna den 18e Maj, men det var säkert nån/några som var ut ikväll.

I morgon på dagen tänkte jag försöka mig ut om det är väder för det då min ledigvecka just började :tummenupp
 

elinah

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
2010, Suzuki Gladius
Kajen kl 19 är vad som gäller för avfärd :)
Men vi i klubben brukar mötas uppe på klubben först, några med tanke på att vi har hojarna där, och sen rulla ner mot kajen vid 18.30 tiden.
Officiellt börjar onsdagskörningarna den 18e Maj, men det var säkert nån/några som var ut ikväll.

I morgon på dagen tänkte jag försöka mig ut om det är väder för det då min ledigvecka just började :tummenupp

Okej då ska jag försöka tajma in körning nästa onsdag! :)
 

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
BMW R1200GS
Jag är alltid ledig och redo för en tripp om du vill ha sällskap..
Du verkar ha en körglad hoj i alla fall :)
Jag trodde min var en gubbräser men jag börjar upptäcka att det går rätt bra att gasa med den.. :hojsmilie
 

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Umeå/Göteborg
Hoj
Bianchi-trampcykel
Välkommen till Umeå!
Jag är också student för tillfället.

Tjena tjena!!!

Jag är också tillflyttad hit pga studier :)
Tyvärr så är hojen såld men det blir en ny när skolan är över ;)
Är inte ny på sh men ny här på det här forumet.
Ser fram emot o träffa lite galna mc människor vrooooomm :banana:banana
Kör lugnt där ute så vinkar jag :)
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Tjena tjena!!!

Jag är också tillflyttad hit pga studier :)
Tyvärr så är hojen såld men det blir en ny när skolan är över ;)
Är inte ny på sh men ny här på det här forumet.
Ser fram emot o träffa lite galna mc människor vrooooomm :banana:banana
Kör lugnt där ute så vinkar jag :)

Välkommen!
Vad studerar du och hur länge? Tänkte är du ny inom läkarkåren tex kan det ju bli nå år utan hojen :huvet
Du är alltid välkommen att ramla in på klubben och tjöta hojar och allt annat å för den delen :tummenupp

Köra lugnt blir det mycket av, eller kanske inte :yoparty
 

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Umeå/Göteborg
Hoj
Bianchi-trampcykel
Välkommen!
Vad studerar du och hur länge? Tänkte är du ny inom läkarkåren tex kan det ju bli nå år utan hojen :huvet
Du är alltid välkommen att ramla in på klubben och tjöta hojar och allt annat å för den delen :tummenupp

Köra lugnt blir det mycket av, eller kanske inte :yoparty



Håller mig till tänder och det stämmer bra det du säger. Har tyvärr 2,5 år kvar men med ett diplom i baggaget redan så känns det här som nerförsbacke. Har man klarat sig så länge och lånat det som går så klarar man sig ett tag till. Har en lånehoj i Gbg på sommaren hehe :yoparty:yoparty

Kommer gärna o säger hej när ni planerar in något och köra lugnt betyder precis det där du skrev :rock:tummenupp
 
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Umeå
Hoj
Triumph Street Triple R 2012 - Touch Of Klistermärke Edition
Tänder? Vi har iofs några enduro- och crossåkare i klubben.
Håll koll på sidan här och kom gärna och hälsa på, kolla också på Fejsbook, det är lite mer fart där.

Dessutom, någon som trampar Bianchi är alltid extra välkommen! Själv "kör" jag Crescent -68 "sporthoj" och Scott Scale -10 "offroad". :tummenupp
 

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Umeå
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Tjolahopp!
Bott ett tag i Ume redan men det har som blivit permanent nu efter studierna.
Har tidigare kört en gammal gsxr 750 från tidigt disco-tal i cafe/fighter-stuk.
I år blev det dock en helt jä¤#a galen hypermotard 1100.
Ännu inte tittat förbi lokalen men det blir väll så småningom nu när man tagit tag och betalt avgift och sökt medlemskap. :)
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Kul,kanske var dig jag såg på bakslangen innan du försvann in i tunneln idag.
 

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Úmeå
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
Välkommen alltid trevligt med nytt folk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top