Vargarna attackerar!!!!!

Med ett par hundra vargar på 2/3delar utav sveriges yta så kan dom inte bli farliga. Om det så var en blodtörstig T-rex så skulle den inte vara farlig.
Vargarnas största hot är renar som promt ska kunna ströva fritt utan rovdjur på dessa 2/3delar utav landet.

Med ett par hundra vargar på 2/3delar utav sveriges yta så kan dom inte bli farliga. Om det så var en blodtörstig T-rex så skulle den inte vara farlig.
Vargarnas största hot är renar som promt ska kunna ströva fritt utan rovdjur på dessa 2/3delar utav landet.

Tror du vi kan importera några T-rex? :)

Ähhh... Jävla bölande på alla norrlänningar och samer. Palla gnälla. Ni har ytor som är lika stora som skåne x 45. Kan de fan dela de lite med några småvoovar.

Inte vargens jävla fel att ni odlar renar över hela norra Sverige. I min mening har de lika mycket rätt att leva som vilket annat djur som helt. Sen om de river får och renar, hundar och ungar.
Då får de ju söka ersättning via staten. Befängt att man ska överväga att skjuta av vargarna bara för att saker och ting ska bli enkalre för oss människor. Kalla mig inte för trädkramare. Jag yrkar bara på extra spänning i tillvaron, och hur jävla cool blir inte joggingturen när man vet om att det finns risk att man kan bli biten av varg?:rolleyes:

Mhmmm.... ta med en :kulspruta ut och sluta böla!

Då skulle lapparna kräva utrotning utav järv, björn och varg som kompensation och vi skulle bara få ha en endaste ensam T-rex som strövade fritt i en 15m fetingkedja nere i skåne.

Som sagt.. De bölar för allt.. Inse att norrland är en avfolkningsbygd. Håll käften och flytta ner till de befolkade delarna av Sverige. Här har vi dock ungdomsgäng och moppeknuttar. Lite som varg, fast i flock..:D

Last edited:
Jag förstår mycket väl att kvinnan med barnet blir rädd och chockad, när vargen tat hennes hund mitt framför ögonen på henne.
Jag skrattar absolut inte åt henne

Har du sett intervjun?
Klart hon kan vara rädd efter att vargen tog hennes hund men i intervjun sitter gubben o säger att vargen attackerade henne och att det bara var ren tur att hon o ungen överlevde. Sannolikheten att vargen skulle skada /döda henne o barnet torde vara ungefär lika stor som att månen ramlar ner i huvudet på henne. Det hon borde vara rädd för är ju givetvis alla dessa jägare som skjuter på allt som rör sig (även det som inte rör sig).
Sen kan man fråga sig hur många hundar dödar vargen och hur många hundar dödar jägaren? Frågan är väl vem som är farligast av dessa två och vem som ska utrotas

Jag tror ingen av er som skriver i tråden och som kommer att skriva i tråden skulle vara särskilt kaxiga om ni stod öga mot öga med en eller två vargar trots att de vanligtvis inte ska vara farliga för människor.

Igår läste jag en artikel i någon av tidningarna där det stod att en hund även en större sådan inte har en chans mot en varg. Vargen är snabbare och starkare. Med tanke på hur många människor som går runt och är rädda för kamphundar och dylikt hur skulle de då känna sig om de hade en vild varg framför sig?

Kryp tillbaka under era skrivbord är ni snälla som vill antyda att kvinnan överreagerade.

Jag tror ingen av er som skriver i tråden och som kommer att skriva i tråden skulle vara särskilt kaxiga om ni stod öga mot öga med en eller två vargar trots att de vanligtvis inte ska vara farliga för människor.

Igår läste jag en artikel i någon av tidningarna där det stod att en hund även en större sådan inte har en chans mot en varg. Vargen är snabbare och starkare. Med tanke på hur många människor som går runt och är rädda för kamphundar och dylikt hur skulle de då känna sig om de hade en vild varg framför sig?

Kryp tillbaka under era skrivbord är ni snälla som vill antyda att kvinnan överreagerade.

Att du o kärringen har en fobi mot ett ofarligt djur borde väl knappast innebära att vargen ska utrotas. Man bord ju givetvis utrota det farligaste djuret först o det är givetvis människa med vapen.

Jag skulle också tycka det var en ganska intressant o trevlig upplevelse att få se vilda vargar i naturen. Och NEJ jag skulle inte vara rädd om jag stod öga mot öga med en varg. Det känns 1000 gånger farligare att jogga efter en bilväg med bilar än att jogga i skogen med vargar. Däremot under jaktsäsong känns det inget kul att vara i skogen pga. dessa skjutgalna jägare.

Last edited:
Vargar är respektingivande varelser, och jag skulle nog definitivt vara jävligt oroad om en varg var alldeles för närgången. Men ärligt talat skulle jag nog definitivt vara mer oroad över en björn.

Sedan är det ju helt sant att hundar inte har skuggan av en chans mot en varg, iaf inte våra bortklemade soffpotatisar till hundar. ;)

Ett tips är att åka och hälsa på vargar på kolmården för att känna lite på dem. Visst, det är inte vilda vargar, å andra sidan är de inte domesticerade heller. Och det är nyttigt att få träffa en varg och känna på dem och jämföra med tamhund.

Plus att skötarna är väldigt kunniga och kan svara på frågor och berätta en hel del. ;)

Att du o kärringen har en fobi mot ett ofarligt djur borde väl knappast innebära att vargen ska utrotas. Man bord ju givetvis utrota det farligaste djuret först o det är givetvis människa med vapen.

Jag tycker inte att Vargar ska utrotas, jag har aldrig sagt det. Men det tar inte bort det fakta att de allra flesta skulle blir rädda och chockade om vargar går till attack och tar hunden, morrar och visar tänderna mot en. Även om risken är lite för att den skulle attackera människan

Men herre gud. Idagens metro så står där statistik. INGEN har i modern tid dödats av en varg i Sverige.
Det finns totalt 15 dokumenterade fall i Europa I MODERN TID, mest av dem då i Ryssland. Och då har vargarna varit rabbies smittade. Så jag hade nog snarare varit rädd för 3 arga taxar, än 2 vargar. Fan par hundra procents större chans man blir dödad av en hund än varg i Sverige.
Vad är ens debatten om?

Enda anledningen gubben sitter och traggar som han gör i bakgrunden är för att han förmodligen är en sjuktkåt varghatare. Svårare än så är det inte.

Vi ska fan vara rädda om vårat djurarv i Sverige. Detta är fan bara löjligt..

Men herre gud. Idagens metro så står där statistik. INGEN har i modern tid dödats av en varg i Sverige.
Det finns totalt 15 dokumenterade fall i Europa I MODERN TID, mest av dem då i Ryssland. Och då har vargarna varit rabbies smittade. Så jag hade nog snarare varit rädd för 3 arga taxar, än 2 vargar. Fan par hundra procents större chans man blir dödad av en hund än varg i Sverige.
Vad är ens debatten om?

Enda anledningen gubben sitter och traggar som han gör i bakgrunden är för att han förmodligen är en sjuktkåt varghatare. Svårare än så är det inte.

Och av dom 15 dokumenterade fallen så finns det säkert några fall där korkade människor försökt ha vargen som tamdjur inomhus och får skylla sig själv.

Nä sätt dom skjutkåta jägarna på en öde ö och låt dom skjuta på varandra tills det bara finns en kvar.

Jag tycker inte att Vargar ska utrotas, jag har aldrig sagt det. Men det tar inte bort det fakta att de allra flesta skulle blir rädda och chockade om vargar går till attack och tar hunden, morrar och visar tänderna mot en. Även om risken är lite för att den skulle attackera människan

Bli rädda och chockade, Ja. Men de är revirdjur. Det är deras vardagsrum vi går in i. Tror du känt samma sak om en varg kommit upp till dig i soffan under Lets Dance. Det handlar om att använda skallen lite mer helt enkelt. Vet man att där rör sig varg i skogen så BEHÖVER man ju inte välja just den vägen att rasta hunden på..

Vargarna har sin årliga whitetrashjakt bara, inget konstigt.
Tror den tilldelade kvoten var 37 individer, jakten förs främst pga inavel & dåliga gener.

Nä, men det retar mig inte. Det är ju bara nyttigt att hålla stammen frisk. Men detta lite nazi inspirerade hatet tycker jag bara är så jävla löjligt. Böla säger jag.. :yoparty

Last edited:
Vad är ens debatten om?

Ingenstans har jag skrivit att vargen borde utrotas från detta land eller att man borde skjuta de här vargarna som utförde attacken mot familjens hund och gjorde att kvinnan blev orolig för sitt och barnets säkerhet. Jag tyckte även att vargen som sökte sig så långt ner som Helsingborg här om dagen hade rätt att ströva omkring.

Det enda jag har påpekat är att det är en fullt naturlig reaktion att reagera på det viset som hon gjorde. Speciellt om man aldrig tidigare kommit i kontakt med varg. Du kan ju själv testa och se hur du reagerar när skräcken tar överhand. Då fungerar du inte längre rationellt och då har statistiken om hur ofarliga vargen är för människor ingen betydelse. Det måste man väl ändå kunna ha förståelse för?

Kolla på hur människor med fobi för spindlar reagerar? I Sverige ofarliga, men ändå springer de sin väg och skriker som om det vore en död människa de hittat. Rationellt beteende?

Ja, de där norrlänningarna i Stockholms län är jetebanslia som blir skraja för en liten 60kilosvarg som morrar och visar tänderna.
Ingenting mot ett skånskt moppejäng, ju.

Nä, åk ner till lindängen så kommer du förstå vad jag menar ;) Sen är där ingen varg som kommer via tänderna för sig. De är skygga djur. Enda anledningen de kommer bli snea på dej är om du är ute med din tigertax, barnvagn och skrikiga jävla ungar och traskar rakt in i deras bo :)

Bli rädda och chockade, Ja. Men de är revirdjur. Det är deras vardagsrum vi går in i. Tror du känt samma sak om en varg kommit upp till dig i soffan under Lets Dance. Det handlar om att använda skallen lite mer helt enkelt. Vet man att där rör sig varg i skogen så BEHÖVER man ju inte välja just den vägen att rasta hunden på..

Nä, men det retar mig inte. Det är ju bara nyttigt att hålla stammen frisk. Men detta lite nazi inspirerade hatet tycker jag bara är så jävla löjligt. Böla säger jag.. :yoparty

Jo men det är ju en helt annan fråga. Frågan handlar ju om att det är löjligt att bli rädd att möte två vargar som attackerar din hund och springer emot dig och ditt spädbarn.
Att gå med hunden lös i ett område där man vet att det finns en vargstam är något helt annat

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år