Bandit 1200 motor i gsxr 750 -85

Motorfästena är desamma. Du kan däremot inte montera bort ventilkåpan utan att först plocka motorn ur ramen. Ditt gamla avgassytem får inte plats under motorn då oljetråget är annorlunda. Din gamla tänding och svarta låda lär bytas - eller montera 750 motorns signalgenerator och rotor på bandit-motorn. Du lär konverera från kabel till hydralkoppling.

Motorfästena är desamma. Du kan däremot inte montera bort ventilkåpan utan att först plocka motorn ur ramen. Ditt gamla avgassytem får inte plats under motorn då oljetråget är annorlunda. Din gamla tänding och svarta låda lär bytas - eller montera 750 motorns signalgenerator och rotor på bandit-motorn. Du lär konverera från kabel till hydralkoppling.

Det där med ventilkåpan måste vara lite av en myt, har haft av ventilkåpan massor med gånger (1100 motor i 750 chassi)

Använde du 1052-motorn? Mitt projektbygge på en 85-86 750 gick det inte att få av 1157-motorns ventilkåpa. Iofs hade jag 4 mm spacer under kamkedjerullen för att kompensera 2 mm spacern under blocket.

Använde du 1052-motorn? Mitt projektbygge på en 85-86 750 gick det inte att få av 1157-motorns ventilkåpa. Iofs hade jag 4 mm spacer under kamkedjerullen för att kompensera 2 mm spacern under blocket.

Har testat med 1052 och 1127 motor, har funkat med bägge. Dock ingen spacer utan låg kompskolvar. Det är på håret, men det har gått med lite tålamod

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!