Folk är fan inte kloka!

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hade vårfixat med hojen och va påväg hem och åkte förbi korsvägen mot Lisebergs stora entré idag, bilen framför bränner över det stora upphöjda övergångstället, jag stannar och släpper över ett gäng med barnvagnar. En bit från övergångstället kommer en tjej med en kille på 7-10 år, jag kör upp på farthindret och kryper över, tror du inte att kärringfan tar två snabba steg och sparkar in dörren på min bil :huvet

Jag stannar, fortfarande uppe på farthindret och märker att hon drar... Kastar mig ur bilen och springer efter. Hon vägrar stanna och skriker på mig. Jag håller fast henne så farbror blå kan komma och reda ut skiten! Då kommer två snubbar och tycker att jag ska passa mig jävligt noga... Ringer Polisen och försöker hålla kvar kärringen men hon drar mot Universeum. Då håller snubbarna i mig så jag inte kan följa efter!

Fan va trött man blir!! Polisen kommer och undrar om vi inte ska åka och leta efter tjejen och tycker "Folk e inte kloka, man kan bara inte kliva ut det är ömsesidig väjningsplikt" "folk tror en massa" och "Kan man sparka in dörren är det inte nära" Jävligt trevliga poliser måste jag säga...

Turligt nog är bil fan en billig Korea produkt så dörren buckla tillbaka sig men man blir inte lite sne!!

Så kollektivet. Är jag en buse?

Va tvungen att skriva av mig lite...

Det är många som blir galna på våren... vårdepressioner osv

Antingen håller man sig undan eller så har man ett baseballträ och rånarluva i passagerarsätet - ala sporthoj.com

När jag är bilist, hatar jag fotgängare.
När jag är fotgängare, hatar jag bilister.

Tycker allt kvinnan gjorde fel.

Å andra sidan, på familjeliv.se finns det säkert en tråd om hur en kvinna blev fasthållen av en idiot till bilist som vägrade stanna för att släppa över henne. Två sekunder senare stannar han dock på övergångsstället och jagar efter henne. Fast hon lyckas smita.

Sen svarar bergis någon att bilisten säkert var våldtäktsman och hon var duktig som kom undan...

Last edited:
Kvinnor borde bli bra bankrånare.Alla som försöker stoppa dem är (styggingar)

Du gjorde misstaget att gräla offentligt med en kvinna. Det är ingen idé för så fort dom börjar gapa och skrika så kommer ett gäng knullhundar till undsättning och ska spela riddare. Att försöka förklara vad saken gäller är lönlöst eftersom knullhundarna inte är intresserade av att lösa konflikter, dom vill bara visa sig modiga.

Visst tycker man bilar är idioter när man går och tvärt om men det ska fan mycket till innan man sparkar in dörren för folk!

Går en massa själv nu för tiden med barnvagnen och har väl mesat till mig en massa och är jävligt mycket mer försiktig innan man stövlar ut i gatan.

Det gamla goa samarbetet försvann när lagarna skrevs om och en tattarjournalist skrev att det är bara att kliva ut för bilarna måste stanna...

Att folk är idioter var väl inget nytt?:va Men nej, tycker helt klart att kvinnan gjorde fel. Att hon smet tyder väl på att hon också är medveten om det... Vet att det kan vara svårt när man är fly förbannad över något, men försök släppa det och gå vidare. Både du och bilen klarade ju sig utan skador, du plågar ingen annan än dig själv genom att gå och gräma dig. Kvinnan är idioten, du har mina sympatier:)

Du är här?
http://maps.google.com/maps?ie=UTF8...d=-garSBBOY6xo-TMpJLtp5Q&cbp=12,353.34,,0,7.9

Frånset att fruntimmret antagligen har lite svårt med att samsas i trafiken ser det onekligen ut som det är lite mera än et farthinder

Det är nog värdens största övergångställe på ett farthinder... Man ska akta sig noga att åka där 5 min efter att Liseberg har stängt... Eftersom alla gångare automatiskt har företräde kommer inga bilar över! :mad:

Att folk är idioter var väl inget nytt?:va Men nej, tycker helt klart att kvinnan gjorde fel. Att hon smet tyder väl på att hon också är medveten om det... Vet att det kan vara svårt när man är fly förbannad över något, men försök släppa det och gå vidare. Både du och bilen klarade ju sig utan skador, du plågar ingen annan än dig själv genom att gå och gräma dig. Kvinnan är idioten, du har mina sympatier:)

Tackar, känns lite bättre nu när jag svalnat lite :krama

Last edited:
Hade jag sett samma sak på stan hade ja nog fan gått fram och frågat vad som påstår, men man håller endån kvar båda parter annars märker man ju direkt vem som vågar stanna kvar och reda ut det och inte!

Bra gjort i det du lyckades med iaf! Hon hör inte hemma bland vanligt folk,

en fråga bara, hurfan gjorde hon med sin son?

Helt klart gjorde hon fel! Även om du hade gjort fel rent juridiskt så blir ju inget mer rätt för att hon sparkar på din bil, du utsatte henne ju knappast för någon livsfara! Hyggligt av folk att låta henne dra å hålla fast dig också :dummer

Visst, hon kanske gjorde fel men det är svårt att grilla killarna som stoppade dig. Jag hade också ingripit om en "galning" kutade efter en kvinna skrikandes skällsord.

Visst, hon kanske gjorde fel men det är svårt att grilla killarna som stoppade dig. Jag hade också ingripit om en "galning" kutade efter en kvinna skrikandes skällsord.

Man kan ju åtminstone lyssna på vad båda parter har att säga. Om "galningen" är i färd med att ringa polisen och säger att kvinnan har sparkat in hans bildörr så kanske man inser att han inte tänker mörda eller våldta henne. Jag tycker man är rätt blåst ifall man håller kvar honom och släpper iväg henne i det läget.

Nu var det inte jag som skrek värst men som någon sa innan så skiter väl knullhundarna i vad som hänt igentligen. Och är man så feg att man smiter måste man springa efter psykfallet...

Sen var jag ju ganska upprörd och hon var ju en försvarslös kvinna i knipa

Helt klart gjorde hon fel! Även om du hade gjort fel rent juridiskt så blir ju inget mer rätt för att hon sparkar på din bil, du utsatte henne ju knappast för någon livsfara! Hyggligt av folk att låta henne dra å hålla fast dig också :dummer

Folk är roliga, känner en gubbe vars bil började brinna i motorrummet. När han rusat och hämtat släckaren i bagaget så kommer två starka killar och bär iväg honom eftersom den ju kan explodera (som på film ni vet).

Där står han låst och ser bilen sakta brinna ner (utan explosion för övrigt), nåväl han som har den andra i världen blev nog glad iallafall.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år