Yoshimura GSX1230R Projekt

du är grymm viktor! :yoparty

:krama

Nu är kylarfästet klar. Återstår bara att försänka klart hålen. Försänkta M8 insex har 16mm skalle så man behöver en ordentlig försänkare...

Jäkla skönt det var att få bortgjort lite skolarbete så jag kan fokusera lite på att bygga igen.

Förhoppningsvis börjar mina eBay inköp droppa in mot slutet av veckan. Sen ska jag höra med min vän i England hur det går med elen. :)
 
Imorn blir det en tripp förbi ingen mindre än Dan "HD Danne" Sundström för att höra om lite fräsjobb. Min vän med fräsen hade rätt fullt upp på jobbet så ingen möjlighet att ta på sig pysseljobb så då får man söka sig till andra kunniga.

Hoppas jag får ett bra pris, men han brukar vara rätt human när det gäller specialgrejjer till hojar. :)

Finns en film med hans 2.1-liters sportster på YT nu.
Verkar rätt stark från botten. Halt tom på torr asfalt :D

http://www.youtube.com/watch?v=1N5ReLmqZPE&feature=player_embedded
 
Finns en film med hans 2.1-liters sportster på YT nu.
Verkar rätt stark från botten. Halt tom på torr asfalt :D

Hehe, den är rätt brutal. :D

Jäkligt härligt ljud i den också jämfört med en standard-HD också. :tummenupp

Skulle vara skoj att bygga något busigt med en 2.1 eller 2.3-liters HD motor.
 
Kylaren på plats med nya slangar tillsnickrade. Kom på mig efter första slangen; "Hm... om jag tejpar lite på nyckeln och smörjer med olja i gängan / slangen kanske det går lättare och slipper bli så mycket märken...?".

Guess what? Jag hade rätt. :gnissla

Nåja, jag satt slangen med dom fina kopplingarna på högersidan (där den ska betraktas) och den lite fulare på vänster.

Hursomhelst så är jag riktigt nöjd med resultatet. Ser betydligt smuttare ut. :)

DSC_0002-56.jpg


Vy framifrån. Blev riktigt bra med "34" på kylaren.

DSC_0004-48.jpg


Kanske blir det att svetsa och grejja lite imorn. Håller tummarna...
 
I vanliga fall blir det lätt lite bonnigt med anodiserade delar men på din raket faller det på plats väldigt fint. Utan att bli bonnigt dårå.
 
Köpte du direkt från Pro-Bolt eller beställde du från en åf ?
Ska handla en hel del jag oxå. Mest alu bult till motorkåporna mm men även lite Ti grejjer :)

Jag köpte direkt från dom och betalade med PayPal. Kändes bara dumt och onödigt att gå genom nån återförsäljare som ska ta 10-20% extra.
 
Idag fick jag hem kopplingsgreppet och bromspumpen. Mucho nöjd med dom. :)

Var riktigt skönt att sätta sig på hojen och kunna klämma och känna ordentligt. Kommer bli kul att köra hojen i sommar tror jag. :tummenupp
 
Nya bromspumpen. :tummenupp

DSC_0001-55.jpg


Imorn blir det en hel dag på verkstan. Tänkt få klart hela avgassystemet i helget och kanske börja på lyktinfästningarna.
 
Ja du...bygget blir bara finare o finare, nr:34 är ju Kevin Schwantz
gamla racenr.
Med tanke på hur mycket jobb o säkert också pengar du har lagt ner på bygget,,vågar du använda hojen sen då??:D
 
Ja du...bygget blir bara finare o finare, nr:34 är ju Kevin Schwantz
gamla racenr.
Med tanke på hur mycket jobb o säkert också pengar du har lagt ner på bygget,,vågar du använda hojen sen då??:D

Jo, Schwantz använde numret också men det gör ju inget. :tummenupp

Sen kommer jag definitivt använda den. Det finns ingenting på hojen som är för fint för att användas. Det enda dyra som jag är kommer vara riktigt rädd om är framgaffeln men det är bara att hålla gummit i backen och inte krocka med nån / något. :)
 
Idag blev jag klar med avgassystemet. Enda som återstår nu är att stoppa ljuddämparen med glasfiberfläta (bra skit som dämpar ordentligt) och nita ihop den. Sen kommer förhoppningsvis mitt Yoshimura-emblem i veckan nån gång. Blev att beställa efter ett riktigt istället för skräpet från eBay som var tryckta på gamla kakburkar.

Hursomhelst så är jag riktigt nöjd.

DSC_0006-43.jpg


DSC_0010-30.jpg


Öglorna på ljuddämpargaveln gjorde jag med två M5-skruvar (vanlig spårskruv) som jag slitsade upp skallen lite extra på. Sen bockade jag till två ringar av 2.5mm 63.30 svetstråd och TIG:ade fast dom på skruvskallen och skruvade fast dom (hade borrat och gängat igår).

DSC_0013-30.jpg


DSC_0015-22.jpg


Krävdes lite justering för att få det på plats. Fick hugga av hörnet på hälskytted på fotpinnen för att övre fjädern skulle gå fritt. Inga större svårigheter med andra ord. :)

DSC_0021-15.jpg


Imorn ska jag jaga rätt på kortare nitar till ljuddämparen. Dom jag hade fått var 18mm och blir för långa för att nita den bakre gaveln på dämparen. Ska se om jag kan få tag på en bunt med 10x4.8mm gastäta alunitar. Förhoppningsvis har nån ventilationsfirma här i stan ett dussin dom kan ge bort...
 
Last edited:
Bra! För nu börjar det bli dags att naja ihop möget, kämpa sig i stället och åka ut på jungfrufärd:) Det fick bli några mil i dag, myggfritt och fint...
 
Antar att det blir bänkning/bestyckning snart? Skall bli spännande att se vad den ger.
 
Fina bilder :)

Har du räknat något på avgassystemet eller bara byggt så att det passar?
 
Häftigt...hemma gjort Yoshimura-system.
Ser skitbra ut:tummenupp
Kan du inte lägga upp en filmsnutt senare så man kan få höra skönheten.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top