Yoshimura GSX1230R Projekt

Kul å se din knarr i StreetFighters :tummenupp

Det var ju inte den senaste versionen av hojjen men iaf.
Det verkar som du har ett givet reportage i tidningen när du är "klar" med hojjen. :Bugar
 
Kul å se din knarr i StreetFighters :tummenupp

Det var ju inte den senaste versionen av hojjen men iaf.
Det verkar som du har ett givet reportage i tidningen när du är "klar" med hojjen. :Bugar

Vet du nåt som inte jag vet? :confused:

Finns nytt nummer ute? Bild?
 
Det är inget reportage det är en bild som han har skickat in själv men tidningen skriver att dom vill göra ett reportage när hojjen är klar.

Måste ju få se en bild på det! Var ju massor med månader sedan jag skickade in några bilder. :näsblod
 
Måste ju få se en bild på det! Var ju massor med månader sedan jag skickade in några bilder. :näsblod

Det är inte bilden som är intressantast. Det är det som dom skriver:
-We love it. Get in touch with us when it's finished Viktor, we really want to feature this bike!

Inte ofta man ser dom skriva det om en hoj på fanmail sidan :yoparty
 
Det är inte bilden som är intressantast. Det är det som dom skriver:
-We love it. Get in touch with us when it's finished Viktor, we really want to feature this bike!

Inte ofta man ser dom skriva det om en hoj på fanmail sidan :yoparty

Nä, det är fan sant. Ofta är det ju bara typ "Killer bike!".

Roligt värre! :tummenupp
 
Såg det med kul de skriver ju aldrig nåt sånt.
 
Hojta till i tråden när du är med i tidningen. Då ska jag också tjöpa blaskan för en gångs skull.
 
I afton blev det att snickra på ett fäste till oljekylaren. Först var jag tvungen att pimpa kylaren lite med nummer 34 som Wes Cooley hade på sin GS1000 F1 i AMA Superbike på 80-talet.

DSC_0001-54.jpg


Lämplig profil tillverkades, hål borrades upp och kylare provmonterades.

DSC_0003-59.jpg


Sitter riktigt bra där den gör. Enda problemet var att försänkaren jag hade till dom försänkta insexskruvarna var för liten så bara halva skallen är försänkt. Nåja, det blir ett problem för morgondagen.

Kopplingarna kommer sitta såhär. Ska bara hugga bort lite av den fläskiga 5mm profilen så dom får plats. Jävla snäva skitkopplingar, men det kändes overkill att betala 350kr / styck för ett par Goodridge. Men som Andersson tyckte så duger inte dessa till mer än att hänga i (h)julgranen.

DSC_0007-44.jpg


Blir att fixa färdigt det där imorn samt kapa lite nya oljeslangar. Sen är förhoppningen att det där förbaskade avgassystemet ska fixas klart så jag kan börja slutföra lyktinfästningen och stag för mätare.
 
Fan så snyggt på kylarn. Du har sinne för detaljer du!
 
I afton blev det att snickra på ett fäste till oljekylaren. Först var jag tvungen att pimpa kylaren lite med nummer 34 som Wes Cooley hade på sin GS1000 F1 i AMA Superbike på 80-talet.

Lämplig profil tillverkades, hål borrades upp och kylare provmonterades.

Sitter riktigt bra där den gör. Enda problemet var att försänkaren jag hade till dom försänkta insexskruvarna var för liten så bara halva skallen är försänkt. Nåja, det blir ett problem för morgondagen.

Kopplingarna kommer sitta såhär. Ska bara hugga bort lite av den fläskiga 5mm profilen så dom får plats. Jävla snäva skitkopplingar, men det kändes overkill att betala 350kr / styck för ett par Goodridge. Men som Andersson tyckte så duger inte dessa till mer än att hänga i (h)julgranen.

Blir att fixa färdigt det där imorn samt kapa lite nya oljeslangar. Sen är förhoppningen att det där förbaskade avgassystemet ska fixas klart så jag kan börja slutföra lyktinfästningen och stag för mätare.

Tror du att du behöver ha något gummi i mellan, för att vibrationer inte ska fortplantas till kylaren, kylarens fästen såg inte extremt överdimensionerade ut. Så man slipper utmattningssprickor, liknande de som brukar komma i regplåten på fyrtaktsstånkor. Men det kanske är overkill...
 
Tror du att du behöver ha något gummi i mellan, för att vibrationer inte ska fortplantas till kylaren, kylarens fästen såg inte extremt överdimensionerade ut. Så man slipper utmattningssprickor, liknande de som brukar komma i regplåten på fyrtaktsstånkor. Men det kanske är overkill...

Hojen vibrerar faktiskt inte så mycket så det ska nog inte vara några problem. Ska däremot göra ett par distanser med stor ytterdiameter så att anliggningsytan mot bröstet på ramrören blir större. Blir lite stadigare då och troligtvis mindre utmattning i materialet.

Andra har klarat sig med enklare och klenare installationer så det borde nog funka. :)

Men visst går det att fixa lite gummi för att dämpa lite vibrationer.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top