Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Killen som är dåvarande ägare till hojen får en räkning på 6500:- med växellådan i kartong och tre yamaha kassar med sig hem med övriga delar.
"Nu till problemet:Förre ägarn lämnade in hojen till en större Åf, serviceställe här i Stockholm."
Vilken verkstad har den varit på?
Jag hoppas v e r k l i g e n inte att han betalade räkningen!
6500 låter rätt högt? tänker man på en typiskt timmersättning så tog han bra betald för att plocka ned den lite.
kanske förra ägaren har "lekt" lite med delarna själv sen efteråt?
svårt att tänka mig att en vettigt utbildad mekaniker skulle slå sönder grejerna sådär.
fast det egentligen inte är så himla fint att smutskasta så skulle det vara bra att få veta vilken ÅF det är. man vill ju helst inte behöver lämnar in sin hoj där och uppleva nåt liknande.
sett några bilder på xt660.com där nån byggde ett kit. men minns inte tråden
du få tänker på att har tillräckligt med plats mellan ljuddämparen och hjulet bara.
ifall du inte kan svetsa själv så kan säkert stellan från se service hjälpa till med detta.
tror han tar 600/tim plus materialet...borde alltså kunna bli en rimlig peng.
vkr...tack för denna info! som tur är så har jag inget att göra med haninge center ändå.
Då landade 2 st pirelli scorpion sync med posten idag. Åker på i helgen, får se hur bra de funkar att använda till både grus och gat bus.
en halv meter har du då inte
men beroende på dämparna och vart de ska börjar så kan det faktiskt bli rätt trångt.
tänk dig även dig och ev en passagerare eller ifall du ska droppa/hoppa eller liknande. titta man tex på bilden ser man att det i alla fall inte skulle funkar att bara skjuta in dämparna...de måste börja bra mkt längre upp, helst smalare och även vara kortare eller så kommer de att sticka ut rätt långt där bak.
men du tänkte att göra ett 2-1-2 system?
vill du ändå har två dämpare så skulle väl ett 2-2 system vara bättre ur prestanda synpunkt. dock måste kröken går under motorn som org misstänker jag.
Nope jag tänkte faktiskt en sidodragning på högersidan och sedan ett grövre rör som sedan blev dubbelt. Därmed så har jag inget effektbortfall men katten är dock ett minne blott men vem mäter avgasvärden på hojar?
De dämpare jag är inne på att köpa är ovala och har halva längden mot originaldämparna så när som på 2 centimeter.
I övrigt har jag ett turbokit som ligger här i lådan från en Raptor 700 avgaserna ska bara ut, turbon står för mottrycket...![]()
okej...låter som du har tänkt igenom detta
jag har dock svårt att tror att dina nya däck kommer hålla längre om du sätta på den där snigeln![]()
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |