Bazzzzaazzzzz till Aprilia RSV4R

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV4R
Tjabba grabbar och töser.

Jag har funderdat på att köpa mig en Bazzaz till min Aprilia.
Mest för att jag är SÅ trött på efektsvackan vid 6000rpm med mitt slipon, samt för att skaffa bazzaz QS.
Hade tänk köpa det från http://www.motovationusa.com/mvstore/scripts/prodView.asp?idproduct=1152

Men är det så att det kommer att passa på min Europa hoj?
Är det samma kopplingar på alla Aprila RSV4 oavsett var man köper den?

Hoppas någon har svar på detta =)

Mvh: Marcus

Kan starkt rekommendera deras Z-AFM Bredbandslambda också. Du kan du verkligen få fina mappar med bara ett klick på "Apply to map". Sjukt enkelt.

Ja den hade nog också varit bra att ha ^^
Men USA importvarianten passar med Europa OEM koplingarna?

Sällan det skiljer på kontakter osv beroende på land, Brukar snarare vara årsmodell som avgör.
Bazzaz har inte euro och usa versioner på sina kit, one size fits all om man vågar säga så :)
Har förövrigt beställt Bazzaz Z-Fi och Z-AFM från precis samma ställe, bra pris :D

Utan att kunna Aprilian specifikt så... Ja - det passar! Jag vet i a f ingen modern hoj som har olika elektronikkomponenter/ECU beroende på marknad. Så Du kan nog lugnt utgå från att det även gäller Din. Lycka till:)

...Men USA importvarianten passar med Europa OEM koplingarna?

eeeh...dum fråga kanske...men måste man ha kvar kat'en
eller var kan man annars få dit lambdagrejen..?
...har ingen kat...
men det verkar finnas samma grejor
till min suzuki åxå :banana
...men jag kanske inte behöver lambdagrejen :va

Last edited:
Tack så mycket grabbar, blir en beställning idag =)
Tycker att Bazzaz verkar mer prisvärd jämnfört med PCV där jag måste köpa en SFM för att få den att funka på alla 8 spridarna :S

What a ripoff..
Kommer att lägga upp min effektkurva sen, orginal och bänkat, för som sagt min tappar typ massor med effekt på 6k rpm, Verkar som det är många som haft detta "problem".

Men återigen TACK för svaren. =)

Bazzaz rsv på bänken :D
[YOUTUBE-ID]Qaie_AQ7PNM[/YOUTUBE-ID]
Hehe såg det på Motovation's fejsbook sida igår, passa bra att kasta in det här :)

Tack så mycket grabbar, blir en beställning idag =)
Tycker att Bazzaz verkar mer prisvärd jämnfört med PCV där jag måste köpa en SFM för att få den att funka på alla 8 spridarna :S

What a ripoff..
Kommer att lägga upp min effektkurva sen, orginal och bänkat, för som sagt min tappar typ massor med effekt på 6k rpm, Verkar som det är många som haft detta "problem".

Men återigen TACK för svaren. =)

Jo och dessutom kan du pilla och ändra i mappen själv.

Last edited:
Jag har ett bazzaz Tc,Fi,Qs med Auototune som ska monteras på min Honda CBR 600RR -08.
Men den har ju redan en lambdasensor orginal, vart gör jag av den?
Kan man låta den sitta kvar, fast då borde ju insprutningen bli konfunderad eftersom den får två signaler.
Fast tar jag den den får jag felmeddelande.

/Pär

Låt den sitta kvar, originalsensorn är en smalbandslambda som används av ECU för att finjustera insprutningen vid tomgång och låga, konstanta gaspådrag.

Den som används av Bazzaz är en bredbandslambda och mäter ett bredare register och klarar därmed alla gaspådrag.

Jag har ett bazzaz Tc,Fi,Qs med Auototune som ska monteras på min Honda CBR 600RR -08.
Kan man låta den sitta kvar, fast då borde ju insprutningen bli konfunderad eftersom den får två signaler.

/Pär

/Pär

Det finns en O2-eliminator om man vill ta bort lambdan.
FI-lampan kommer tydligen att tändas ändå när TC:s jobbar. Eftersom den bryter tändningen över spolarna så reagerar ECU:n med att det är "fel" och FI-lampan tänds. Det skall tydligen vara en "feature" enligt Bazzaz:)

Foliehattmode on - Jag misstänker att vi pratar om en banhoj och då är ju kombinationen låg belastning/varvtal av tämligen akademiskt intresse. För en gathoj har den ju en praktisk funktion - O2-eliminatorn ger ECU signalen att lambda ständigt är 1.0, det innebär att man i lugn och ro kan ändra mappning för att få bort ryckighet etc. utan att ECU kompenserar bort dessa ändringar...

Många nya QS bryter ju på spolarna utan att lampan tänds (t ex Cordona, HM m fl), däremot är det ju lysande om TC:n signalerar när den är aktiv! Men att köra med den konstant på och trava felmeddelanden i minnet på ECU blir kanske lite tradigt...

Hmm, jag börjar bli spänd inför att kolla in Ditt nya Gameboy, Niklas...:)

Det finns en O2-eliminator om man vill ta bort lambdan.
FI-lampan kommer tydligen att tändas ändå när TC:s jobbar. Eftersom den bryter tändningen över spolarna så reagerar ECU:n med att det är "fel" och FI-lampan tänds. Det skall tydligen vara en "feature" enligt Bazzaz:)

Foliehattmode on - Jag misstänker att vi pratar om en banhoj och då är ju kombinationen låg belastning/varvtal av tämligen akademiskt intresse. För en gathoj har den ju en praktisk funktion - O2-eliminatorn ger ECU signalen att lambda ständigt är 1.0, det innebär att man i lugn och ro kan ändra mappning för att få bort ryckighet etc. utan att ECU kompenserar bort dessa ändringar...

Många nya QS bryter ju på spolarna utan att lampan tänds (t ex Cordona, HM m fl), däremot är det ju lysande om TC:n signalerar när den är aktiv! Men att köra med den konstant på och trava felmeddelanden i minnet på ECU blir kanske lite tradigt...

Hmm, jag börjar bli spänd inför att kolla in Ditt nya Gameboy, Niklas...:)

Jag meddelar när det är dags för dig att åka 7 mil norrut...:)

TS:
RSV4 svarar inte bra på Bazzaz eller nån annan form av piggyback låda innan du programmerat om din orginal ecu till "Race" läge, innan dess så jobbar den mot din nya "låda".

Se till att skaffa antingen en "Race" ecu eller programmera om din egen så den blir sådan.

RSV4 har ett väldigt avancerat styrsystem och utan att gå in på detaljer så är den ecun du får från fabrik endast till för att ge bra avgasvärden och ljudnivåer. För att du ska kunna mappa din RSV4 med Bazzaz så krävs "Race" läget så du har fulleffekt från din orginal ecu utan inverkan med begränsingar i ljud och miljö.

/J

Okej tack.

Vart kan jag hitta en O2 eliminator för någonstans då? Kommer ju att köra med orginalsystem rätt ofta pga bullret och då vore det ju smutt att kunna sätta Bazzazlambdan i orginaluttaget.

/Pär

Den finns att köpa som tillbehör till PCIII, kollar Du ebay hittar Du den från t ex England till bra pris.

Okej tack.

Vart kan jag hitta en O2 eliminator för någonstans då? Kommer ju att köra med orginalsystem rätt ofta pga bullret och då vore det ju smutt att kunna sätta Bazzazlambdan i orginaluttaget.

/Pär

Den finns att köpa som tillbehör till PCIII, kollar Du ebay hittar Du den från t ex England till bra pris.

Hittade på Ebay ifrån Grekland för 130 riksdaler. Tack för tipset, nu ska jag bara försöka få ihop alla tusen kablar och inställningar.

Tazadar: Förlåt för trådkapningen. :rodnar

Last edited:
Okej tack.

/Pär

Har för mig att O2 eliminator ska följa med i Bazzaz kitet, har du ingen sån med i kartongen?

Hittade på Ebay ifrån Grekland för 130 riksdaler. Tack för tipset, nu ska jag bara försöka få ihop alla tusen kablar och inställningar.

Tazadar: Förlåt för trådkapningen. :rodnar

Ingen fara ^^ Jag fick ju svar på mitt så ;)
Ska bara PM:a VR-8 om han vet någon som ställer in Orinal ECU:n till race, för OEM race ecu va ganska dyr ^^

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!