Björnen ska dööö

Status
Ej öppen för fler svar.
Lite mkt pajkastning nu tycker jag iaf... alla har vi nog olika uppfattningar, samt att vi gillar djur på HELT olika sätt. Lite tråkigt att det finns folk som så fort det blir nått med ett djur inblandat så ska hela rasen eller djuret skjutas direkt för att människan inte ska bli lidande. För det är ju människan som äger jorden och allt som rör sig på planeten.

Det får mig att tänka på Jurassic Park där vi människor ska leka gud och kontrollera och experimentera med dinos. Först går det kalas och vi har full koll! Sen rasar allt och djuren gör vad som ligger i deras natur och äter upp oss. Vilket leder till att vi ska döda dom direkt! ^^ Okej det är en film, men det är principen jag pekar på!

Absolut! & 100000 till tills idioterna kanske fattar!

Fattar inte vad det är du gnäller över här egentligen. En unge ramlar ner i ett björnide och tar sig därifrån, björnen som låg i idet ska inte skjutas. Vad är det egentligen som inte har gått som du vill? Skulle ungen ha låtit björnen äta upp honom eller ska vi låtsas som att björnen ska bli skjuten så du får ha din diskussion?

Vad är det dom ska fatta? :5sure

Att visa respekt för vilda djur?

Fattar inte vad det är du gnäller över här egentligen. En unge ramlar ner i ett björnide och tar sig därifrån, björnen som låg i idet ska inte skjutas. Vad är det egentligen som inte har gått som du vill? Skulle ungen ha låtit björnen äta upp honom eller ska vi låtsas som att björnen ska bli skjuten så du får ha din diskussion?

Jag stör mig på att en människa stör ett vilt djur i dess bo & naturliga miljö med ungar, för att sedan bli bortjagad, & att ungjäveln blir utmålad som offer.....jag bryr mig fan så mkt mer om dom övergivna björnungarna än skitungen som trampar runt där han inte har att göra.

Last edited:
Lite mkt pajkastning nu tycker jag iaf... alla har vi nog olika uppfattningar, samt att vi gillar djur på HELT olika sätt. Lite tråkigt att det finns folk som så fort det blir nått med ett djur inblandat så ska hela rasen eller djuret skjutas direkt för att människan inte ska bli lidande. För det är ju människan som äger jorden och allt som rör sig på planeten.

Det får mig att tänka på Jurassic Park där vi människor ska leka gud och kontrollera och experimentera med dinos. Först går det kalas och vi har full koll! Sen rasar allt och djuren gör vad som ligger i deras natur och äter upp oss. Vilket leder till att vi ska döda dom direkt! ^^ Okej det är en film, men det är principen jag pekar på!

Fast det är ju ingen som ska skjuta björnen? Har alla missat det? Det har framkommit flera gånger i tråden. Det var väl bra?

Att visa respekt för vilda djur?

Jag stör mig på att en människa stör ett vilt djur i dess bo & naturliga miljö med ungar, för att sedan bli bortjagad, & att ungjäveln blir utmålad som offer.....jag bryr mig fan så mkt mer om dom övergivna björnungarna än skitungen som trampar runt där han inte har att göra.
Citerar mest för att du inte ska kunna ta bort dina klavertramp igen....

Den som är sämst på att visa respekt är väl du själv, annars tycker jag de inblandade skött det snyggt. Med all säkerhet är björnens ide lämnat ifred och björnhonan har gått tillbaka till sin unge.

Såna här händelser verkar bli allt vanligare ju mer åren går, så detta kommer bli vardagsmat inom några år. Det har inget att göra med någon brist på respekt...

Last edited:

Hade du tänkt likadant om det var ditt barn? "Jahapp, nu blir junior uppäten. Otur att det inte är ok att jaga bort björnen."

Tror för övrigt knappast att det var på rent jävulskap som dom åkte förbi idet. Antagligen visste dom inte att det var ett björnide där. Sen ska du nog se att björnen går tillbaka till idet ändå så alla får vara glada.

En björn trampar in genom fönstret till din barnkammare, du snittar björnen med din rambokniv för att försvara de små, du blir rädd & springer iväg...tror du björnarna skickar iväg en armé med mördarnallar för att jaga dig?
Snälla, försök se det ur rätt synvinkel.

En björn trampar in genom fönstret till din barnkammare, du snittar björnen med din rambokniv för att försvara de små, du blir rädd & springer iväg...tror du björnarna skickar iväg en armé med mördarnallar för att jaga dig?
Snälla, försök se det ur rätt synvinkel.

Quid pro quo, agent Biltmore. Svara på min fråga så svarar jag på din.

Hade du tänkt likadant om det var ditt barn?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg