Björnen ska dööö

Status
Ej öppen för fler svar.
Var hittar ni de här historierna? Jag har inte sett det någonstans i alla fall.

Aftonbladet, nån faktaruta. Jaja, aftonbladet och fakta rimmar kanske lite illa...

Förresten missade Aftonbladet bästa rubriken: VAKENCHOCK!

Ett hot? Vem var det som egentligen utsatte ett hot för vem? En snorunge leker runt ett ide oavsett om det var oavsiktligt eller att ungarna hittade på hyss så trillade han ner och störde björnen som självklart försvarar sig... och sen ska det beslutas om björnen ska dödas?
Fortsatt hot sa du....
Alla djur som skadar oss människor utsätts för denna typ av frågeställning. Det gäller allt från våra egna hundar till björnar. Visar det sig att djuret har en onormal aggressivitet mot människor, så tar vi helt enkelt bort dessa individer.
Av det senaste jag läst, så gör man alltså bedömningen att denna björn inte utgör något extra hot utöver vad man kan räkna med när man åker över ett ide.

Frågan är varför du och andra här klandrar ungarna? Vad är alternativet enligt er?

Såna här händelser kommer bli allt vanligare med de växande rovdjurstammarna i landet.

Alla djur som skadar oss människor utsätts för denna typ av frågeställning. Det gäller allt från våra egna hundar till björnar. Visar det sig att djuret har en onormal aggressivitet mot människor, så tar vi helt enkelt bort dessa individer.
Av det senaste jag läst, så gör man alltså bedömningen att denna björn inte utgör något extra hot utöver vad man kan räkna med när man åker över ett ide.

Frågan är varför du och andra här klandrar ungarna? Vad är alternativet enligt er?

Såna här händelser kommer bli allt vanligare med de växande rovdjurstammarna i landet.

Har du redan glömt?
Först avlivar vi jägarna.
Sedan ungarna.

Där vi bor vill vi vara i fred, även om vi anses farliga mot andra människor så kommer ingen och skjuter oss, där björnarna bor får dom inte vara i fred, om dom anses som farliga ska dom skjutas, underlig logik :gnissla

Kul att man kan sitta i en lägenhet med skenet av en gatlampa genom fönstret och vara en expert i frågor om vilt och natur.
Men oavsett så skall man tydligen inte gå utanför gatlyktans sken och för gud skull inte i skogen.

Men vad är problemet, att björnen inte skall skjutas? :confused:
Naturligtvis skall björnen inte skjutas om den inte är onaturligt farlig, vad är det för idiot som sagt det? :va

Pojkens pappa kommer med all säkerhet samla ihop sina skjutglada polare & ha en fieldday med att peppra björnmamman & göra grillspett av björnungarna....

Jag kan ju tycka att man bör vara uppmärskam i skogen, vad som så "klandrar" jag ingen, men absolut inte ett djur som skyddar sig/sina ungar.

Och där fick du till slutklämmen med alla dem stygga rovdjuren vi har! :tummenupp

Där vi bor vill vi vara i fred, även om vi anses farliga mot andra människor så kommer ingen och skjuter oss, där björnarna bor får dom inte vara i fred, om dom anses som farliga ska dom skjutas, underlig logik :gnissla

Logiken är inte det minsta underlig. Människor har ett väldigt mycket högre värde än djur.

Men vad är problemet, att björnen inte skall skjutas? :confused:
Naturligtvis skall björnen inte skjutas om den inte är onaturligt farlig, vad är det för idiot som sagt det? :va

Biltmore verkar veta att björnen ska skjutas trots att det inte står någonstans.

Han verkar djupt insatt i både händelsen och hur sånt här historiskt har hanterats. Dessutom är han expert på hur jägare tänker och han är som vanligt inte rädd för att ta diskussionen.

Last edited:
Kämpade mot björnen hahahah!!! ja för björnen bjöd ju upp till fight, eller hur! idiot!
Är han en hjälte nu eller?
Jag blir mer & mer mörkrädd över hur folk i detta land tänker.....

Och där fick du till slutklämmen med alla dem stygga rovdjuren vi har! :tummenupp
Vi kan låtsas att ingen människa har dödats eller skadats av björn här i landet, men som vanligt är det ju inte sanning.

Fast sanningen har ju inte direkt stått högt i kurs tidigare, så varför ändra spår nu...

Kämpade mot björnen hahahah!!! ja för björnen bjöd ju upp till fight, eller hur! idiot!
Är han en hjälte nu eller?
Jag blir mer & mer mörkrädd över hur folk i detta land tänker.....
http://svtplay.se/v/2373487/slog_bjornen_i_huvudet_med_stavarna

Och ja, han är en hjälte!

Last edited:
Matin....oväntat att ditt fula tryne dyker upp även i denna tråd.
Du måste verkligen runka till ditt eget hat till våra rovdjur varje kväll.....

Matin....oväntat att ditt fula tryne dyker upp även i denna tråd.
Du måste verkligen runka till ditt eget hat till våra rovdjur varje kväll.....

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...