Skatteåterbäring eller restskatt?

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Då var skatteverkets hemsida öppen så man kan kolla in om man får tillbaka eller betala in lite restskatt....
Drygt 11 glada laxar lagom till sommaren vart det för mig.:tummenupp

vart kollar man, är inne på deras sida men hittar inget sånt

Jag sålde en kåk för 1.8 mille så jag lär väl ska skatta för det.

Mitt billån står på min kvinna. Hur gör jag smidigast för att föra över de pengar hon får för ränteavdrag till mig i stället?

OnT: Får tillbaks 9500kr plus lite till förhoppningsvis.

Har alltid fått tillbaks ca 8-10kkr de senaste 5 åren trots flera olika arbetsgivare och trots att jag först för tre år sedan lämnade svenska kyrkan. Skatteverket är min homeboy.

Jag får bara 2600kr tillbaks. bättre det än bli tvungen att betala.

wtf!! prata i klarspråk pöjk!

När man får tillbaka sina pengar som staten felaktigt konfiskerat, som du kunde gjort något mycket bättre för under tiden, så är det inte läge att fira.

Men, ytterst få får in det i huvudet utan är istället glada för att stora starka staten gett dem en present.

Som en mobbad och rånad unge på skolgården som äntligen slipper stryk och tror den är lycklig.

När man får tillbaka sina pengar som staten felaktigt konfiskerat, som du kunde gjort något mycket bättre för under tiden, så är det inte läge att fira.

Men, ytterst få får in det i huvudet utan är istället glada för att stora starka staten gett dem en present.

Som en mobbad och rånad unge på skolgården som äntligen slipper stryk och tror den är lycklig.

Hahahaha jaha så du tänker!
De som måste betala tillbaka har alltså lånat av staten räntefritt :)

Blev skatteåterbäring för min del, vilket jag även hade räknat med. Däremot hade jag gissat på några tusen mindre än vad jag kommer att få tillbaka.

Ja, exakt så faktiskt. Och det är i detta fall ingen teori eller idé jag har, det är hårda fakta. :mattias

Så, nästa år slipper vi sådana här trådar - eller hur? :4skrika

Lovar att nästa år ska jag starta en tråd vid denna tidpunkt där jag skriver hur mycket jag lånat av staten räntefritt. :tummenupp

Jorå, det var dessutom en billig kåk...

Grannarna har fått mellan 1,6 och 2,3 för sina.

Fi fan! då kan man nästan bo i sthlm och även slippa det där fjällmöglet några månader extra varje år.

Last edited:
Bara 4000:- tillbaka av någon konstig anledning :va
Borde bli mer om man kollar föregående år om de inte har ändrat kommunens skattetabell, jag deklarerar inte för kyrkan heller och har köpte dessutom kåk förra året som borde räknas på den deklarationen?

Nåja, efter lite pysslande så kanske man kan snika till sig några tusenlappar till :banana

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt