Hur öppnar börserna på måndag....?

Upplys mig, vad ska jag köpa???:va

Köp vad som helst på Large Cap, kommer gå upp när det lugnar ner sig... jag försöker leta företag med större anknytning till Japan, många som stängt ned delar av sina produktioner, t,ex Sony kan vara riktigt köpvärda nu! Även Nissan, Toyota, Kawasaki, kanske Honda.

Japanska byggföretag som kan tänkas få ta del av uppbyggandet och röjning av katastrofområden, men det är ju en hel vetenskap hur man ska lyckas handla dom...

Olja vet jag inget om men kanske kan vara något också...

Men det är inte säkert det är läge att hoppa på redan, verkar komma nya skalv?

Jag ligger i alla fall +2% i min depå nu... inte så jättekul men kunde landat bra mycket värre efter senaste raset. Axfood och Peab har hållt mig uppe, resten ligger jag back i haha.

Avanza.se, börja med ett minikonto om du bara vill "prova dig fram". Gratis att öppna och courtage på 9kr. Det gjorde jag i alla fall och lärde mig utifrån det och google. Har nu en kapitalförsäkring hos dem.

Nordnetdirekt.se är ett bra alternativ till Avanza om du vill handla med lågt courtage. :tummenupp Vill du slippa tänka på reavinstskatt så handlar du via en kapitalförsäkring. Nackdelen är då istället högre courtage och en schablonskatt på ca 1% av värdet per år. Läs mer på Nordnet.se

Jag har påståtts ha skrivit inskränkta inlägg men nu har jag nog mött min överman. :lol

Du är en mästare på att slänga ur dig skit men dina åsikter har aldrig någon form av logiskt resonemang som motiverar dom vilket jag tycker är definitionen på tomt meningslöst skitsnack.

Fortsätt du att flejma på forumet om det roar dig men jag personligen tycker bara synd om din sorgliga personlighet.

Du kan lyfta den här tråden igen när Q2-rapporterna börjar ramla in så får vi se vem som dragit kortaste strået för jag antar att du sätter dina pengar efter var du har din mun och alltså blankar allt du kan på marknaden nu?
Nej det tror jag ju inte att du gör eftersom du bara full av skit och jag tvivlar på att någon som helst riktigt verksamhet finns i ditt liv.

du sätter dina pengar efter var du har din mun

Alltså, det där uttrycket är klart mycket bättre på engelska.

blabla kärring-gnäll...blabla...jag har mens...du bara full av skit och jag tvivlar på att någon som helst riktigt verksamhet finns i ditt liv.

:rofl
Nej då, i mitt liv finns ingen verksamhet. Inte i Sony Ericssons eller Volvos heller som klarar hela två veckor till utan japanska komponenter. Och om de inte kan producera, sälja eller leverera så kommer det inte få någon som helst påverkan på andra index än Tokyos. :fakta

"Kortaste strået", hela du verkar ju vara kort strå. :lol BMI, hårfärg och antal vänner tack, varsågod att fyll i:

BMI:
Antal vänner:
Hårfärg:

Alltså, det där uttrycket är klart mycket bättre på engelska.

:rofl
Nej då, i mitt liv finns ingen verksamhet. Inte i Sony Ericssons eller Volvos heller som klarar hela två veckor till utan japanska komponenter. Och om de inte kan producera, sälja eller leverera så kommer det inte få någon som helst påverkan på andra index än Tokyos. :fakta

"Kortaste strået", hela du verkar ju vara kort strå. :lol BMI, hårfärg och antal vänner tack, varsågod att fyll i:

BMI:
Antal vänner:
Hårfärg:

Jag tolkar din sarkasm som att du alltså blankar friskt och inte bara är en man med stor käft och snabba ben. Lycka till så snackar vi vidare efter q2-rapporterna.

Jag tolkar din sarkasm som att du alltså blankar friskt och inte bara är en man med stor käft och snabba ben. Lycka till så snackar vi vidare efter q2-rapporterna.

Du kan tolka bäst du vill, jag handlar ine ens med aktier och det var inte min poäng att hitta ett ämne du kan skryta i och leka förträfflig kring. :lol

Faktum kvarstår, det finns många skäl för svenska företag att oroa sig över sin materielförsörjning, och det kan komma att påverka deras försäljning som du kanske förstår. Det är inte samma sak som att någon europeisk börs skulle rasa, men i verkligheten är det faktiskt ett problem om man inte kan sälja sina varor.

Du kan tolka bäst du vill, jag handlar ine ens med aktier...

Tror du inte att jag redan fattat det?

Jag har sedan länge fattat att du är en sorglig stackare som inte en klarar en så enkel sak som att spänna ett spännband utan att starta en tråd på ett forum och än mindre tror jag du är särskillt framgångsrik på något som helst annat område förutom möjligen att veta vilken rosa skjorta som är hetast i år och sedan och sedan försöker du bättra på din taskiga självkänsla genom att försöka hugga ner på andra.

Sådana har jag stött på emellanåt men de flesta av den sorten har åtminstone tillräckligt stora pungkulor för att göra det öga mot öga men du vågar troligen bara göra det bakom ett tangentbord. Du är tyvärr mest bara en ynklig stackare i mina ögon och egentligen borde jag ignorera dig istället för att slösa min tid på att besvara dig men jag ärligt talat ofta road av dina oneliners trots att du är ganska förutsägbar.

Jag har påståtts ha skrivit inskränkta inlägg men nu har jag nog mött min överman. :lol

Idag kändes det trots allt ganska bra att vara en inskränkt idiot och jag upptäckte även att den mest kände i finansbranshen verkar vara än mer inskränkt än mig. http://www.e24.se/lifestyle/rikt-liv/miljardar-ser-koplage-i-japan_2691791.e24

btw så roar det mig också att sedan jag skrev mitt första inskränkta inlägg i tråden så har index varit nere och vänt en bit under de jag gissade men har sedan hämtat sig till en aningen högre nivå. Jag skulle nog vilja klappa mig på bröstet lite och säga att det inlägget är en av mina bättre förutsägelser när det gäller börsen.

Men sedan du Markus skrev din geniala sågning av mitt inlägg så har index ökat ca 6%. Trots att du trode dig plocka en av historiens billigaste poänger. Kanske tur att du inte handlar med aktier trots allt...

Forsätt du att kasta sand i sandlådan för du är faktiskt ganska rolig.

Tror du inte att jag redan fattat det?

Jag har sedan länge fattat att du är en sorglig stackare som inte en klarar en så enkel sak som att spänna ett spännband utan att starta en tråd på ett forum och än mindre tror jag du är särskillt framgångsrik på något som helst annat område förutom möjligen att veta vilken rosa skjorta som är hetast i år och sedan och sedan försöker du bättra på din taskiga självkänsla genom att försöka hugga ner på andra.

Sådana har jag stött på emellanåt men de flesta av den sorten har åtminstone tillräckligt stora pungkulor för att göra det öga mot öga men du vågar troligen bara göra det bakom ett tangentbord. Du är tyvärr mest bara en ynklig stackare i mina ögon och egentligen borde jag ignorera dig istället för att slösa min tid på att besvara dig men jag ärligt talat ofta road av dina oneliners trots att du är ganska förutsägbar.

Idag kändes det trots allt ganska bra att vara en inskränkt idiot och jag upptäckte även att den mest kände i finansbranshen verkar vara än mer inskränkt än mig. http://www.e24.se/lifestyle/rikt-liv/miljardar-ser-koplage-i-japan_2691791.e24

btw så roar det mig också att sedan jag skrev mitt första inskränkta inlägg i tråden så har index varit nere och vänt en bit under de jag gissade men har sedan hämtat sig till en aningen högre nivå. Jag skulle nog vilja klappa mig på bröstet lite och säga att det inlägget är en av mina bättre förutsägelser när det gäller börsen.

Men sedan du Markus skrev din geniala sågning av mitt inlägg så har index ökat ca 6%. Trots att du trode dig plocka en av historiens billigaste poänger. Kanske tur att du inte handlar med aktier trots allt...

Forsätt du att kasta sand i sandlådan för du är faktiskt ganska rolig.

Du har fortfarande inte förstått sammanhanget ser jag. Och du verkar väldigt arg och du har jättemånga åsikter, det är säkert en viktig del av din utveckling. Själv har jag inga åsikter om dig mer än att du verkar vara en kränkt mallgroda och att dina eventuellt riktiga börsanalyser inte bygger på logik, samt att du tydligen gärna byter ämne. :lol

Vad gäller min eventuella framgång så mäts den inte bäst i mina inlägg på sporthoj, så mycket kan jag säga dig. :hej

Jag vet också att börserna gått upp, det betyder inte att ditt urbota korkade inlägg om att det inte finns någon anledning för något annat index än Tokyos att påverkas av händelserna i Japan var korrekt. Jag har aldrig påstått att alla världens index kommer dyka, men alla företag som antingen har en marknad i Japan eller en del av SC kommer få problem, och det kan förstås påverka deras underliggande aktiekurser samt börserna de handlas på. Eller har jag fel i det månne? Utveckla gärna, och lägg gärna till vad det är för avancerat yrke du har som gjort dig både så mallig, icke ödmjuk och kunnig - vore kul att veta.

Akta dig MArkus. han tränar karate.

Ja något är han säkert duktig på så mallig som han är. Å andra sidan tyder lättkränktheten på att han inte är så duktig på något annat så bilden är något otydlig fortfarande. Helt klart är att han är arg som ett bi och det är r-e-s-p-e-c-t :aretha
Att han kör med manodepressiva kast i sina inlägg är också cool, i ena stycket är man sorglig - i andra rolig. :lol
Men, de vanliga subtila hoten och insinuationerna om att man borde träffas drar ner helhetsintrycket, som om man skulle vara skraj för någon som utger sig för att vara aktiemäklare, skall han kasta en button down skjorta i fejset på mig månne? :5sure

Last edited:
Tror du dagdrömmer lite för mycket min lille vän. Jag umgås inte med såna som dig.

Stick iväg med dig till dumpforumet och snacka skit om utlänningar med dom andra barnen istället.

Jag tror inte de här tuffa inläggen hjälper dig ur dina märkliga analyser faktiskt. Jag är varken liten eller just din vän för övrigt, hur mycket jag än förstår att du saknar sådana. Man ska nog vara bra stor för att kalla mig lille vän, men kanske inte större än vad man måste vara framgångsrik för att påstå att jag jämförelsevis inte är det. FYI. :D Seså, ut med din titel nu så vi får förundras hur mycket en förmodad Swedbankkontorsanställd har lärt sig de tre första månaderna på jobbet. :lol

Om du vill snacka av dig mer kanske du kan göra det via PM, för det här med börserna har du inte lyckats få ner på pränt så mitt tips är att du släpper det.

Om du vill snacka av dig mer kanske du kan göra det via PM, för det här med börserna har du inte lyckats få ner på pränt så mitt tips är att du släpper det.

Jag trode inte vi två hade någon börsdiskusion? Har jag missat några ord värda att diskutera på det området? Det kanske drunknade i gallan du spydde ur dig? :va

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8