Modifieringar XT660 X/R

Ni för ursäkta bilderna, de var inte lätt att fotografera svarta detaljer i ett inte allt för upplyst garage.

DSC_0098.JPG


DSC_0099.JPG


DSC_0101.JPG


Jag hade Yamaha original skydd till min Raptor 350. De var identiska, tror t o m att de kommer från samma fabrik.
 
Tack! Ser exakt likadant ut. Var också lite inne på att de kunde tillverkas i samma fabrik. :va
 
Last edited:
Läste ett test på expressen om motard. då sa en kille om xt660x PÅ MED EN KÅPA OK JAG ÅKER JORDEN RUNT.

körde runt i Europa med min xt660R under 2månader +1000mil, 3 saker jag kommer ändra till sommaren är, drevning(varvar vid 110), sadel, vindskydd
 
Ni för ursäkta bilderna, de var inte lätt att fotografera svarta detaljer i ett inte allt för upplyst garage.

Jag hade Yamaha original skydd till min Raptor 350. De var identiska, tror t o m att de kommer från samma fabrik.

Jag har haft Biltemas Handtagsskydd på en WR426 och en XR650, det jag inte utsatt dom för kan man inte överleva själv heller.

För vad dom kostar tror jag det är den mest prisvärda hojdelen som finns.

Köpte dyra original till Husan, kostade som fem uppsättningar biltema, tror inte dom är fem gånger bättre.
 
körde runt i Europa med min xt660R under 2månader +1000mil, 3 saker jag kommer ändra till sommaren är, drevning(varvar vid 110), sadel, vindskydd
Tjena. Lät som en spännande resa :) vad blir det för drevning och vad har du för drevning nu?

Jag har haft Biltemas Handtagsskydd på en WR426 och en XR650, det jag inte utsatt dom för kan man inte överleva själv heller.

För vad dom kostar tror jag det är den mest prisvärda hojdelen som finns.

Köpte dyra original till Husan, kostade som fem uppsättningar biltema, tror inte dom är fem gånger bättre.
Ja då får man ta å köpa sig en hel kasse skydd för framtida hojar innan dom kommer på att dom kan höja priset
:D
 
Last edited:
Idag gick jag ut i garaget och bytte olja+filter, tvättade K&N filtret, monterade 14t framdrev, monterade styrhöjarna från Biltema, satte i NGK Irdiumstift och skulle sen riva ned gaffelbenen för oljebyte i dem.

MEN när jag skruvade loss hjulaxeln så fick jag känslan av att gaffelbenen var inspända mot hjulen. Distanserna på fälgen sitter där och ser sjysst ut.

Har nån annan märkt av nåt liknande?? Som jag förstår borde bredden av fälg och distanser vara samma som avståndet mellan gaffelbenen vid hjulaxeln... Men känlan var att avståndet var större mellan gaffelbenen!!

Jag måste nog gå ut och snabbmontera gaffelbenen och kontrollmäta allt....

Suck, vad har jag gett mig in på??
 
Last edited:
...MEN när jag skruvade loss hjulaxeln så fick jag känslan av att gaffelbenen var inspända mot hjulen. Distanserna på fälgen sitter där och ser sjysst ut.

Har nån annan märkt av nåt liknande?? Som jag förstår borde bredden av fälg och distanser vara samma som avståndet mellan gaffelbenen vid hjulaxeln... Men känlan var att avståndet var större mellan gaffelbenen!!...

Har alltid fått samma känsla själv när jag tagit av framhjulet för att byta däck. Min lösning har dock alltid varit att låtsas som ingenting, byta däck och sen köra vidare med ett leende på läpparna :). Men jag har som sagt noterat samma sak...
 
Har alltid fått samma känsla själv när jag tagit av framhjulet för att byta däck. Min lösning har dock alltid varit att låtsas som ingenting, byta däck och sen köra vidare med ett leende på läpparna :). Men jag har som sagt noterat samma sak...

Nu var det ju 1:a ggn jag tog av hjulet på XTR´n, men på förra hojen TTR600´n jag hade kan jag inte minnas nåt sånt. Men man börjar ju bli gammal och glömsk.... :huvet

Hursomhelst, kontrollmätas ska det göras iaf!!

Men tack för din input...
 
cage...vad är det för hjälm och glasögon du har på xt660.com forum på bilden?
 
Igår köptes det en GPS åt moppen. Nu gäller det bara att hitta ett lämplig hållare till den. :va

Denna verkar vara enkelt och smidig. Väldigt enkelt att plocka av när man inte ska använda den.

Först denna:
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-068-0022-0.html

sen denna:
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-068-0230-0.html

därefter:
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-068-0001-0.html

Sen sätter du bara fast den väskan som passar just din GPS.
 
följer inte sånt med om man köper en mc-gps?
Köpte en sånhär.
gpsmap62s.jpg



Tack för tipset! Tyvär fanns det inte till min GPS. Gjorde en sökning på tillverkarens namn på Ebay och hittade vad jag letade efter. :banana
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top