Libyen Gadaffis tal till folket och omvärlden

Blöh. Först var det ett jävla tjat om Egypten, och nu kommer ett jävla tjatande om Libyen. Man orkar ju snart inte läsa tidningar längre. Läser nästan hellre om Schlagern än detta.

//O. Intresserad

Precis. Han KAN inte lämna sin post. Han hörde nog Göran prata om hur viktigt det var med politisk stabilitet.

Nu får han väl ändå bestämma sig!

Heter han Gaddafi?
Eller heter han Khadaffi?
Eller heter han Qadhdhafi?
Eller heter han Qadhafi?

Som att Prince bytte artistnamn till "The Sign" hux flux.....
Jag borde också byta till nåt mer exotiskt.

Deras ambassadör i Peking hoppade av, fel land bara. Som om inte Kina skickar dit honom om Kadafi ber dem, vilket hjon. :gnissla

Fasen vilket ruckel han bo i, har han kontaktat byggfällan? :confused:

Det var nog en viss symbolik i det valet av bakgrund.

"It was the second time Gaddafi has appeared during the week of upheaval across his country. Swathed in brown robes and a turban, he spoke on state TV from behind a podium in the entrance of his bombed-out Tripoli residence hit by US airstrikes in the 1980s and left unrepaired as a monument of defiance.

At times the camera panned back to show a towering monument of a gold-coloured fist crushing an American fighter jet, outside the building. But at the same time, the view gave a surreal image of the Libyan leader, shouting and waving his arms wildly all alone in a broken-down lobby with no audience, surrounded by broken tiles dangling from the ceiling, shattered conrete pillars and bare plumbing pipes."

http://www.independent.co.uk/news/world/africa/libya-gaddafi-vows-to-fight-on-2222327.html

Namnet stavas ju olika precis som Osama/Usama osv beroende på att de inte använder vårt alfabet :)

En större fråga är väl vad som händer med Kahdafis pris för mänskliga rättigheter?
http://www.gaddafiprize.org/

"international personalities, bodies or organizations that have distinctively contributed to rendering an outstanding human service and has achieved great actions in defending human rights, protecting the causes of freedom and supporting peace everywhere in the world"

Last edited:
Har man inget bättre att skriva angående vad tråden handlar om?

Det har jag. Fan nu har jag hängt ut girlanger med både libyska, egyptiska, tunisiska och jemenitiska flaggan på balkongen för att glädjas med våra broderfolk i söder. Dessutom har jag gott med i Svensklibyska vänskapsföreningen på Hisingen och sitter där och fläskar i mig baklava och spelar dam dagarna i ända. Hemma springer jag omkring i fez med frugan rännande fyra steg bakom.

Så kommer smolket i glädjebägaren av att man vid varje livesänding från diverse demonstrationer hör det gamla goa Allahu Akhbar skanderas.

Get a grip nu töntsverige. Det här kommer säkert bara gå rakt åt helvete in i shariavärlden. Och var har alla sympatier funnits innan? Det har inte vart en kotte, varken svensson eller politiker, som har brytt sig ett skit. Snacka om medgångssupportrar. :rolleyes:

Det har jag. Fan nu har jag hängt ut girlanger med både libyska, egyptiska, tunisiska och jemenitiska flaggan på balkongen för att glädjas med våra broderfolk i söder. Dessutom har jag gott med i Svensklibyska vänskapsföreningen på Hisingen och sitter där och fläskar i mig baklava och spelar dam dagarna i ända. Hemma springer jag omkring i fez med frugan rännande fyra steg bakom.

Så kommer smolket i glädjebägaren av att man vid varje livesänding från diverse demonstrationer hör det gamla goa Allahu Akhbar skanderas.

Get a grip nu töntsverige. Det här kommer säkert bara gå rakt åt helvete in i shariavärlden. Och var har alla sympatier funnits innan? Det har inte vart en kotte, varken svensson eller politiker, som har brytt sig ett skit. Snacka om medgångssupportrar. :rolleyes:

Det måste ju finnas lite stabilitet i landet så att Sverige kan exportera krigsmaterial dit. Så visst bryr sig Svenska politiker och företag om Libyen.
:fakta

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...