Startar ej, men funkade länge mha sleep

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har problem med en dator.

Den är/var svårstartad om man stängde av den. Valde man däremot Sleep var den lätt att starta upp igen (med powerknappen på chassiet).

Numera startar den inte alls. Inte ens om man kortsluter grön och vit kabel. Inte ens om man kortsluter "pinnarna" på moderkortet. Ska den starta om man kortsluter?
Mellan vit och grön kabel var det 0.04V. Är det rimligt?

I vilken ordning borde man felsöka/köpa nya delar? Moderkort, nätagg?

Värm nätdelen inuti med hårtork och se om den går igång, annars prova samma på moderkortet.

En snabb kortis startar på de flesta moderna om jag inte är ute och cyklar. Nätagg eller moderkaka är väl mest troligt. Du har säkert en polare eller annan dator som du kan testa nätagget från snabbt och smidigt. Sladdarna räcker oftast över till en dator som står bredvid så du behöver inte ta lös agget.

Vet inte alls om det är relevant men en grön diod lyser när strömmen är tillkopplad, så helt paj är det iaf inte.

En snabb kortis startar på de flesta moderna om jag inte är ute och cyklar. Nätagg eller moderkaka är väl mest troligt. Du har säkert en polare eller annan dator som du kan testa nätagget från snabbt och smidigt. Sladdarna räcker oftast över till en dator som står bredvid så du behöver inte ta lös agget.

Aah, kan se om jag har samma standard bara. Smart ;)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt