Var och hur köper man Industrilokal.

Vi har en stålhall från Lindab som har fungerat fin fint att förvara alla möjliga fordon och grejor i.

Virke är ju pissbilligt. Fönster och alabasterskivor till kök är dyrt men sånt skit slipper vi ju.

yeahh right..

Vi byggde en hall nu i höstas av stål.. dvs en sån med stålram som man plåtar in.. Smidigt som fasen och gick ganska fort att få upp.. Tillskillnad emot en i trä.. de ta tid..

Å då är jag inte partisk, även om jag borde :rolleyes:´ :D
/trävaruhandlare :D

Vi är inte helt säkra än. Beror på vad som finns och vilka prisskillnader det är på en isolerad lokal på en 200-300 kvm och en oisolerad dito. Vi tänkte börja med en lokal och sen kolla hur man kan gå vidare därifrån.

Vaffan.. "Mastodont industrilokal"!??

Trodde du åtminstone ville ha 5-8000 kvm!

Nåt runt 2-300 kan väl vilken entreprenör som helst smälla upp? Eller?

Precix..
Snålt å djävligt ..200 m2 !:mad::arsele
Är det ett cykelförråd?
det finns ju kolonilotter som är m ,större

Nee 4-6 ggr större är väl det minsta man kan begära ,
Sen tycker jag ju att du ska lägga lokalen lämpligt långt bort längs en kurvig väg så vi kan åka på "kreativ"Touring dit å fika = Du måste +a på minstone 100 m2 extra för ett fik och en altan utomhus för fina kvällar
.....

Precix..
Är det ett cykelförråd?

Sen tycker jag ju att du ska lägga lokalen lämpligt långt bort längs en kurvig väg så vi kan åka på "kreativ"Touring dit å fika = Du måste +a på minstone 100 m2 extra för ett fik och en altan utomhus för fina kvällar
.....

Hur blir det med övernattningsfaciliteter och utskänkningstillstånd?
Håller Teo på att starta Motorgård!?

Vill inte vara någon glädjedödare, men börja med att kolla om ni får upprätta en industrilokal på tomten i fråga. Det är inte helt självklart nämligen.

Lycka till med projektet :tummenupp

Turerna på kommunen har jag tyvärr ganska bra koll på...

Jäkla gödsel alltihopa. Men de har sagt att ska vi bygga något ska vi hålla oss till befintlig bebyggelse så då gör vi det.

Precix..
Är det ett cykelförråd?

.....

Jaha, jaaa dåså då ska vi väl ha en 3000 kvm då. Jevlar!:mad:
Har ingen uppfattning om hur 300/3000 kvm är men när jag tänker efter är 300 löjligt fisigt. Som halva våran lada typ.

Hur blir det med övernattningsfaciliteter och utskänkningstillstånd?
Håller Teo på att starta Motorgård!?

Får jag välja ska vi ha en powerbåtbrygga och bedriva redneck yacht club på sommarquellarna men det kan komma att bli ett framtida projekt.

Last edited:
Bygg på gotland vetja! Virke finns där ju en del att ta av som du vet;) Och så kan vi ju hänga där i redneck-yachtklubben hela somrarna!:banana Prata pickis, beundra båtarna, lyssna till turbovisslet från v8:orna och dricka lite bira. Sagolikt vacker bild för mitt inre just nu:yoparty

Bygg för fan inte i virke.
Virke gör man tandpetare,skithuspapper o pellets av.
Gör om ,gör rätt.
Finja är rätt stora på elementbyggnader.
Siporex finns som element även lecca har j för mig.
Gör större än vad du behöver o hyr ut.Hjälper till att finansiera+skulle du behöva mer så säg upp hyresgästen.
Annars så släng in en annons under köpes på färdig industrilokal.
Husse gjorde det o för 4 millar fick han en megaverkstad o stor asfaltsplan med staketlarm o elstängsel som var till hälften uthyrd.
Intäkterna gör att hans hyra blir runt nollan:yoparty

Bygg för fan inte i virke.
Virke gör man tandpetare,skithuspapper o pellets av.
Gör om ,gör rätt.
Finja är rätt stora på elementbyggnader.
Siporex finns som element även lecca har j för mig.
Gör större än vad du behöver o hyr ut.Hjälper till att finansiera+skulle du behöva mer så säg upp hyresgästen.
Annars så släng in en annons under köpes på färdig industrilokal.
Husse gjorde det o för 4 millar fick han en megaverkstad o stor asfaltsplan med staketlarm o elstängsel som var till hälften uthyrd.
Intäkterna gör att hans hyra blir runt nollan:yoparty

Jo, nä, jo, nä virke hade vi faktiskt inte tänkt oss. En stor plåtlåda är nog mer planen. Bara det är enkelt, förhållandevis billigt och snabbt att smälla upp.

Jaha, jaaa dåså då ska vi väl ha en 3000 kvm då. Jevlar!:mad:
Har ingen uppfattning om hur 300/3000 kvm är men när jag tänker efter är 300 löjligt fisigt. Som halva våran lada typ.

Här är 336m2 :banana

= För litet ( trots 220 m2 på övervåning )
= skall bygga ut...

Bifogat

• fardigyta.jpg
    fardigyta.jpg
    166.2 KB · Visningar: 127
  • färdigII.jpg
    färdigII.jpg
    209.5 KB · Visningar: 124
En granne till mig lånade ut mark att göra maskinuppställningsplats/grusupplag när dom skulle bygga om vägen här.

Villkoret var att dom skulle anlägga och lämmna det som en enorm grusplan med rejäl infart, istället för att återställa det till jordbruksmark.

När maskinerna var borta och vägen var klar smällde han upp den största plåthallen han kunde på den ytan och började hyra ut båt/husvagnsgarage, antingen en egen plats där det rymms en megastor husvagn samt lite skit framför/bakom med egen port, eller en plats i 3 vagns garage med port i bägge ändar.

Platserna hyrs för enkelhetens skull ut endast helårsvis, för att slippa lokaler som står outhyrda hela sommaren.

Han har aldrig haft en enda plats över, tvärtom har han byggt om den gamla lagården där det inte går att få in husvagnar till skoterförvaring, alla platser uthyrda på helårskontrakt där med...

Det som kan vara knepigt är försäkringsbiten...

Kan tänka mig att vara vaktmästare mot att jag får en skrubb att bo i :P

Kan tänka mig att vara vaktmästare mot att jag får en skrubb att bo i :P

Ser du inte dramatiskt eländigare ut än på avataren har du en deal.

När maskinerna var borta och vägen var klar smällde han upp den största plåthallen han kunde på den ytan och började hyra ut båt/husvagnsgarage
Det som kan vara knepigt är försäkringsbiten...

Lite det som är tanken till att börja med. Man får kolla försäkringsvillkoren för lite ditt och datt innan man bestämmer sig för vad man ska hyra ut till.

Fyrverkerilager ihop med jetmotorentusiaster går lite bort.

Last edited:
*/ ?>
Back