Var och hur köper man Industrilokal.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag undrar om någon har koll på var man kan hitta industrilokaler till bra pengar. Alltså inte färdiga på tomt utan byggnader att uppföra.
Vi tänker schmacka upp en mastodonique industrilokal I tells ya!

Ös gärna på med tips om smarta lösningar, mm.

Beror ju lite på material och storlek, men lentab och strängbetong dyker upp i huvudet.

Last edited:
En kompis brukade jobba med att bygga industribyggnader och maskinhallar och grejer i stål. Men jag vet inte vad företaget hette eller något.

Har du fått hybris, ska du ha alla dina fordon & båtar i en industrilokal? ;)

Nä fan päronen har en gård som vi inte vet vad vi ska göra med för jag vill inte hålla på med kritter.

Efter snabb överläggning med polaren har vi kommit fram till att en industrilokal vore grejer. Då kan vi hyra ut olika typer av förvaringsutrymmen, vinterförvaring av båtar, mm och eventuellt göra lite jobb som båtrenoveringar.

Tack för länken. Ska gå och skita en klick, sedan träna och efter det göra mig en kopp sjukt starkt kaffe och gå igenom samtliga länkar systematiskt! Verkar finnas mycket där.

:tummenupp

edit, här fanns det ju grejjer!

http://www.lantbruksnet.se/backen/

Last edited:
Kontakta Vasallen och försök att få fatt på någon gammal militär plåtlada. Står ju en hel drös sådana ute på Almnäs,gamla ING1.

Kontakta Vasallen och försök att få fatt på någon gammal militär plåtlada. Står ju en hel drös sådana ute på Almnäs,gamla ING1.

Bra tips!

Virke pissbilligt?:näsblod

Helt klart. 80% av kostnaderna för en kåk är ju allt skrammel som fönster, kök, badrum, golv, värmepump, mm. Stomen utgör ju självaste kåken men är klart den billigaste biten. Ska man vara tvärsnål så tjöper man 2"8 och klyver dessutom.

Last edited:
Fundera på vad det är du ska ha kåken till. Ganska stor skillnad i pris beroende på om den ska va uppvärmd eller inte. Sen kan det va enorm skillnad på uppvärmningskostnader :näsblod

Fundera på vad det är du ska ha kåken till. Ganska stor skillnad i pris beroende på om den ska va uppvärmd eller inte. Sen kan det va enorm skillnad på uppvärmningskostnader :näsblod

Vi är inte helt säkra än. Beror på vad som finns och vilka prisskillnader det är på en isolerad lokal på en 200-300 kvm och en oisolerad dito. Vi tänkte börja med en lokal och sen kolla hur man kan gå vidare därifrån.

Ska vi värma upp skiten kör vi bgrgvärme. En annan polare fixar borrhål billigt.

Nä fan päronen har en gård som vi inte vet vad vi ska göra med för jag vill inte hålla på med kritter.

Vill inte vara någon glädjedödare, men börja med att kolla om ni får upprätta en industrilokal på tomten i fråga. Det är inte helt självklart nämligen.

Lycka till med projektet :tummenupp

*/ ?>
Back