Indkationslampa/blinkers

• Thread starter Thread starter EST
  • Start date Start date

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hej jag har satt dit diodblinkers & ett lastoberoende relä. Detta funkar fint sålänge man inte har indikationslampan i. Då går strömmen genom lampan & alla blinkers blinkar som varningsblinkers.
Så jag funderar på ifall man kan dra en ny sladd från varje sida av kretsen & sätta en diod i så att det inte kan gå vidare. Men jag är pissdålig på sådant så om nån vet hur man "ska" göra eller med vad för grejer.
Hojen är en Ducati ST2 00:a
Tackar

Har du en eller två indikatorlampor? Låter som om du bara kör med en....
Det du behöver göra är att koppla in en diod på var sida om indikatorlampan så att strömmen bara kan gå åt ett håll och inte förbi indikatorlampan och ut i den andra kretsen.
Eller koppla så att du får två indikatorlampor, höger/vänster....

Precis så tänkte jag med & jag kör med en lampa bara. Är det bara ta nån diod ?? Kan tilläggas att lampan ska bytas ut mot en diodlampa med. Har du nåt art nr nånstans så man köper rätt??? Ska jag jorda den direkt sen eller låta dem vara med i bkinkerskretsen??

Att börja dra nya kablar, sätta in dioder och bygga om till två indikatorlampor känns ju som lite mer jobb än att ha kvar originalrelät och sätta in två motstånd istället :rolleyes: Som dessutom kostar 15kr/st ungefär.

Jaha men vadå kan jag sätta i motstånd så att det inte ledet genom indikationslampan eller vadå??? Dessutom så ska jag bara ha en indikationslampa annars hade det ju inte varit ett problem till å börja med. Sen är set säkert jättelätt ifall man kan vilket jag nu inte kan.

Bild1.JPG

Kolla med Elfa dom har garanterat nån lämplig diod för enkelriktning i 12V system.

Jaha men vadå kan jag sätta i motstånd så att det inte ledet genom indikationslampan eller vadå??? Dessutom så ska jag bara ha en indikationslampa annars hade det ju inte varit ett problem till å börja med. Sen är set säkert jättelätt ifall man kan vilket jag nu inte kan.
Ett motstånd per sida, mellan blinkers och jord, här står det mesta: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back