Jobba som polis

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Jag funderar på att utbilda mig till polis, men har lite problem med tanken... Jag menar, är ju själv väldigt gas-glad som alla andra sporthojare, och har redan blivit tagen några gånger trots att jag bara haft kort sen i höstas. Har dock fått behålla kortet... hur fungerar det att kombinera med polisyrket? :va
Och skulle inte heller vilja "ta fast" andra hojåkar-bröder...
Men ändå så lockar det att bli polis och tror det hade passat mig.
Kanske skulle man bli typ livvakt eller något annat liknande SÄPO osv?

Skit i alla andra.. Är det polis du vill bli så kör på det:tummenupp

Har många gånger haft samma tanke men med familj och hus så funkar inte en inkomst baserad på studielån och dessutom dubbelt boende under åren det tar.

Polarens syrra var sugen på att söka till PHS för några år sen, hon baserade hela sin uppfattning på hur det återges på film. Gör inte det misstaget!

Tänk dig istället att du får åka till pundarkvartar där farsan försvunnit efter att ha spöat kärringen medvetslös och en unge ligger och skriker. Tänk dig sen att du gör det här, hos samma familj, för tredje gången på en månad. Och hon vill inte upprätta någon anmälan...

Eller fyllejidder med dryga ungjävlar utanför krogen. Eller om du jobbar som trafikpolis, tjafsa med folk om lasern är kalibrerad.

Min uppfattning om polisyrket är att det är 85% tjafs, 10% åka bil och 5% roliga uppgifter.

Om du inte är intresserad av att träffa dysfunktionella familjer rätt ofta skulle jag tro att skyddsvakt är ett annat intressant jobb där man slipper leva i andras misär hela arbetsdagen.

Och var beredd på att hamna i tidningen och bli avstängd de två första gångerna du åker fast för fortkörning. Tredje gången direkt till Micke D, utan att passera gå!

Funderade själv på att bli polis ett tag, mest för att faktiskt personligen försöka göra något åt stereotypen om att "alla snutar är mobbare". Bli snut för att bli en sjyst snut så att säga. Men efter lite efterforskningar om vad mer exakt jobbet går ut på så bestämde jag mig för att det troligen inte var något för mig. Glöm bort tankarna på att bli en "samhällsbeskyddare" om det nu är det som lockar, verkligheten är inte som en polisfilm. "Vanligt" polisarbete är nog mest de där dryga uppgifterna som folk redan räknat upp, och "riktigt" polisarbete á la Beck utförs vid skrivbordet. Inte konstigt att de elaka och mobbande poliserna där ute är som de är, de är antagligen ganska frustrerade över att inte få leva ut sina polishjältedrömmar:D

Poliser är i regel otrevliga typer som får spendera sin arbetsdag med mig.

Vill du bli sån?

Du verkar inte vara så gammal. www.mil.se sök GMU i en stad nära hemma och gör bra ifrån dig så får du säkert börja på en rolig tjänst någonstans. Det är en bra start och förbannat rolig sådan! Du får se saker du aldrig skulle få se någon annanstans. Trust me!

Poliser är i regel otrevliga typer som får spendera sin arbetsdag med mig.

Vill du bli sån?

"Jag är ingen fullständig idiot, vissa delar saknas" - det säger väl en hel del om varför polisen inte är så trevlig mot dig?

Last edited:
Du verkar inte vara så gammal. www.mil.se sök GMU i en stad nära hemma och gör bra ifrån dig så får du säkert börja på en rolig tjänst någonstans. Det är en bra start och förbannat rolig sådan! Du får se saker du aldrig skulle få se någon annanstans. Trust me!

Nä, är 18. Jag har faktiskt funderat på dedär! Vet dock inte hur sugen jag är på att bli yrkesmilitär, känns som det är svårt att kombinera med andra intresse t.ex. träning. Visst, man tränar väldigt mkt där, men jag håller på med ganska seriös styrketräning och kroppsbyggning och planerar på att fortsätta med det ett tag till...

Hur fungerar det annars att vara yrkesmilitär?

Typ veckopendling eller? :va

Nä, är 18. Jag har faktiskt funderat på dedär! Vet dock inte hur sugen jag är på att bli yrkesmilitär, känns som det är svårt att kombinera med andra intresse t.ex. träning. Visst, man tränar väldigt mkt där, men jag håller på med ganska seriös styrketräning och kroppsbyggning och planerar på att fortsätta med det ett tag till...

Hur fungerar det annars att vara yrkesmilitär?

Typ veckopendling eller? :va

Det är nog ungefär lika svårt att kombinera med polisyrket, där du skiftjobbar 24/7.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt