Rolle Rotax
Ny medlem
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Det är väl en fråga om att dimensionera ryckutjämnargummina korrekt och materialet runt om de ska hålla? Tror det är minsta problemet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?
Blir det lika starkt med ryckutjämnare?
Känns som om en fåcylindrig storkubikare rycker rätt hårt i grejorna.
Det blir väl starkare?
Det minskar påfrestningen på resten av drivlinan.
Men håller ryckutjämnaren?

mätuttag?
Det är väl en kona med hårdtätning, brukar ju hålla i hyraulsystem för flera hundra bar.
Tack. Länk?

Närmaste hydraulik firma.
Hoppas du hittar dom förrymda pollarna![]()
Jag har hittat mättutag liknande de du har på bilden, med de är inte schrader-ventiler, det var därför jag undrade. Ska jag installera en sån backventilmätport vill jag att det ska vara bränsletålig schraderventil så att den är kompatibel med bränsletrycktestare för bilar nämligen. Gärna NPT 1/8"-gänga. Om jag inte hittar en sådan testport så känns 3AN-nippel bättre. Då ör det bara att låta tillverka några decimeter lång slang med en 1½" glycerinfylld 0-60PSI mätare i andra ändan.
Tack, ja det hoppas jag med, ska bli intressant att se vad det är för fel.
Den jag visade på bild är av typen där man man för in en liten pigg som öppnar mätuttaget. Och den tätar även med locket man skruvar på.
Använder sådan på jobbet och de funkar iaf till 400bar
När jag ändå har drevkåpan av så passade jag på att ta loss Tech-startmotorn. Den har ju läckt transmissionsolja sedan den var ny vilket är lite irriterande eftersom motorn är tät i övrigt.
Tech-startern bygger på en startmotor från Toyota som Tech sedan bygger om så att den passar HD.......

Där ser man...tänker absolut inte försöka strö salt i något sår men själva startmotorn borde ju vara bergsäker, det är många som använder Toyota applikationer just för driftsäkerheten och tillgången på reservdelar...tyvärr har de dock tydligen förstört helheten genom att fuska med ombyggnaden...![]()
Det är Parker som gör kopplingarna, i produktbladet står det Nitrile/Fluorocarbon
Ja det är lite det jag är orolig för, ducatis ryckutjämnare finns det ju en eftermarknadsvariant till. Som förhindrar att dämparelementen äter sig ut i sidled.
Tack för bilden. Verkar bygga på liknande design som Ducati och Ackes. Alltså med runda dämparelement.
Det är den frågan jag också är osäker på, jag antar att det bara finns ett sätt att ta reda på det. Att beställa så kraftigt nav som möjligt, sedan prova. Men för att inte ta några risker borde jag kanske öka på budgeten: att förutom dämpat nav även köpa en ny fälgbana, ekersats
slang och däck. Då kan jag stoppa tillbaks mitt gamla hjul om det strular med det dämpade navet.
Eftersom Ducati kör med sex gummielement i sina nav så känns det som att jag iaf inte ska prova färre dämparelement.
En polare jobbar med Ducati och har stenkoll på det mesta som har med det och eftermarknad att göra. Vill du veta mer om dessa så vet säkert han.
Kan du ta en större bild på pumpen å skriva up dia och längd.
// Tommy
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |