Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Någon som vet exakt vad som skiljer motorerna åt på en z1000 och en ninja?
Z1000motorn ska om jag inte fått det helt om bakhuvudet vara byggd på supersportaren....

Snackar vi andra toppar, kolvar, kammar??

Tacksam för tips och annat matnyttigt.

(ja, jag är ute efter mner kräm och tittar på "alla" alternativ)

Har PC och system o hela den biten..
 
Någon som vet exakt vad som skiljer motorerna åt på en z1000 och en ninja?
Z1000motorn ska om jag inte fått det helt om bakhuvudet vara byggd på supersportaren....

Snackar vi andra toppar, kolvar, kammar??

Tacksam för tips och annat matnyttigt.

(ja, jag är ute efter mner kräm och tittar på "alla" alternativ)

Har PC och system o hela den biten..

Z1000 motorn bygger på ZX9R motorn.
 
Har precis beställt en massa godis till min hoj och va nere i garaget en stund och funderade på hur man byter luftfilter smidigast på min z1000, är det någon av er som har gjort det och kan förklara på ett bra sätt hur man gör?
 
Har precis beställt en massa godis till min hoj och va nere i garaget en stund och funderade på hur man byter luftfilter smidigast på min z1000, är det någon av er som har gjort det och kan förklara på ett bra sätt hur man gör?

Finns workbooks att ladda hem för en hundring på nätet... Jag köpte min härifrån: http://www.datamanuals.net/
 
Är det inte bara lossa förarsadeln-tanken-locket på luftburken?

Okej, tack jag visste inte från vilket håll man skulle "ingripa".:rolleyes: är helt ny på dessa hojar och har inte lust att skruva ner hela hojen för att sen inte få ihop den igen. Men nu vet jag att det är uppifrån Tack:tummenupp
 
Ser ju ut att vara riktigt snyggt:) får visa bilder när den sitter på hojen med!

Jag fick min belly pan i fredags, så jag monterade den igår:)
 
Nu finns det bild på min med belly på i mitt garage :)
kolfiber röret kommer förhoppningsvis i veckan så blir det mer mek!
 
Har en Z750-06 som är importerad, har nyligen köpt den så har inte kunnat provköra den än.... Har sett på lite bilder på anda likadana att varvräknaren går till ca 11-12 000 v/min innan "rödmarkeringen" och att det är röd bakgrund på varvräknaren. Min går till 15 500 v/min innan "rödmarkeringen" och har vit bakgrund.
Så nu undrar jag om det finns olika modeller för olika länder? Eller är min trimmad bytt motor eller nåt?
Nån som kan tänkas ha en förklaring?
 
Tycker också det verkar vara lite väl högt, det var därför jag började fundera på det och har försökt hitta nån info, men inte hittat nåt än.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top