Att tänka på transit 03-05?

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Är det nått speciellt man ska kolla upp?(diesel)
Hur många dieselmotor alternativ finns det och är någon bättre?

Usch, ryser vid tanken på när jag brände omkring i en 03:ans Transit som arbetsbil, diesel. Riktigt jävla skit är vad det är trots stor lastkapacitet och bra dragvikt.
Hur konstigt det än må låta så är en Renault Master att föredra alla dagar i veckan då det är en mycket bättre bil.
Tänk så här; Alla engelsmän åker i Transit och vill du verkligen använda dig av samma fordon som en skock inavlade rödtottar som inte fattar något?
Bättre att köra något som grodätarna gillar istället, åtminstone i detta fallet.

Om storleken räcker skulle jag välja Peugeot Expert eller Citröen Jumpy istället.

edit:vem fan kom på att man måste grotta in nyckeln i ett hål i grillen för att öppna motorhuven på Transit?
Korkat a la carte.

Last edited:
Transit måste väl ändå vara den sämsta skit bilen som finns? :va

vem fan kom på att man måste grotta in nyckeln i ett hål i grillen för att öppna motorhuven på Transit?
Korkat a la carte.

Nån som gillar att borra! :tummenupp

Brukar ofta sluta så när dom pajjar! :D

Last edited:
Transit måste väl ändå vara den sämsta skit bilen som finns? :va
Nån som gillar att borra! :tummenupp
Brukar ofta sluta så när dom pajjar! :D

Eller när folk ska kolla oljan på macken, fylla spolarvätska osv, och springer av nyckeln i låset för att man glömt ta ut den.
Mitt i natten.
På vintern.
På en obemannad mack.

Eller när folk ska kolla oljan på macken, fylla spolarvätska osv, och springer av nyckeln i låset för att man glömt ta ut den.
Mitt i natten.
På vintern.
På en obemannad mack.

Då har man iaf tillgång till bränsle, så man kan rulla bort den några meter och fjutta eld på skiten.

Det man framförallt ska tänka på när det gäller Transiten (och Ford i allmänhet faktiskt) är att Inte köpa dom!

Vad du än gör,undvik modellen med den automatiska,manuella lådan(det har säkert något sportigt namn egentligen). Värsta skiten som nånsin placerats i en personbil.

Då kan man lägga dom till högen med skitbilar som Renault,Peugeot och Citroen.Frågan är bara är den lika dålig eller bättre för sämre kan det väl inte vara.
Sen kan man ju undra vad som är dåligt går sönder.
Tycker dom äldre är skit typ upp till 97-98 och har aldrig gillat dom.
Det som kommit fram är.
1.dåliga hmm ok
2.brinner bra
3.undvik automat
mer matnyttigt tack..

Då kan man lägga dom till högen med skitbilar som Renault,Peugeot och Citroen.Frågan är bara är den lika dålig eller bättre för sämre kan det väl inte vara.
Sen kan man ju undra vad som är dåligt går sönder.
Tycker dom äldre är skit typ upp till 97-98 och har aldrig gillat dom.
Det som kommit fram är.
1.dåliga hmm ok
2.brinner bra
3.undvik automat
mer matnyttigt tack..

Renault, Opel, Nissan och nån mer har ju gjort gemensam storskaletillverkning där de delar komponenter mellan modellerna och märken. Master är en sådan och det är inte en skitbil om vi snackar nyare årsmodeller som du är ute efter.
Eller ok, det är en skitbil men jämför man den med en Transit så framstår den som världens bästa bil.

Men en manuellt växlad VW transporter, om du hittar en för vettiga pengar. Det jag ser som största fördelen är väl egentligen andrahandsvärdet och hur lättsålda de är.
Viton är ingen skitbil egentligen men om man ser till hur mycket man pyntar så är den skit. Och att den rostar bort KAN vara ett problem men är inte alltid det.

Nämn dina krav och en budget så är det lättare att komma med förslag.

Den enda bussen som skulle vara sämre än en Transit vore om Saab skulle tillverka en :fakta

Den enda bussen som skulle vara sämre än en Transit vore om Saab skulle tillverka en :fakta
Med tanke på att vi båda verkar helt överens om att är det värsta som har hänt bilismen så måste jag väl ta till mig det då.
Från börja var jag ute efter en buss som tog 2 hoj och dragkrok och lite ekonomi då den kommer användas som andrabil.Men det vore trevligt om det var nått som hela familjen kunde åka i och gärna hyfsat soppasnål.
max 30-40

Bifogat

• 8882895920 (1).jpg
    8882895920 (1).jpg
    40.4 KB · Visningar: 40
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...