Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skitslitna dynojetprylar vilket gjorde att den gick som en anka, hade den gått bra hade jag inte rört nåt...
Original sitter det 125 munstycken i, nu sitter det 155 i. Jag har ett öppet filter i originalburk och ett öppet avgassystem. Vilken storlek på munstycke är rimligt att stoppa i.
Jag tycker egentligen att bänkning är det enda sättet att få korrekt grejer på plats, men vill göra ett provskott själv i alla fall.
Nån som vågar sig på ett förslag?
Tack Nicco
Vad heter blandskruvar på engelska?
Kan det vara pilot screw?
142 munstycken satt det i, jag läste fel, det är ju så djävulsk smått. Blandskruven var 2,5 varv ut, så de har jag ställt på standard 2 varv.
Vad tycker du Nicco, ska jag fortfarande gå på 135r?
Köpte nya såna idag men fick fel...
Nu har jag satt i 135or, ställt blandskruvarna 2 varv ut, nålen i mittenläget.
Jag har även bränt av stiften för att få bort sotet.
Resultat:
- Svårt att få den att gå på tomgång (den lägger sig på ca 1200 men tappar varv och stannar, det hjälper inte att justera med tomgångsjusteringen)
- Svarar dåligt på fullgas, dör om jag ger fullgas men kommer tillbaks efter nån sekund och varavar ur
- Lägger jag den på ca 7 000 varv och håller den där så börjar den gå illa
- Stiften blir inte svarta utan behåller färgen som blev när jag brände av dem.
Ska nålen upp ett hack?
Kanske en synkning hjälper?
Nu har jag satt i 135or, ställt blandskruvarna 2 varv ut, nålen i mittenläget.
Jag har även bränt av stiften för att få bort sotet.
Resultat:
- Svårt att få den att gå på tomgång (den lägger sig på ca 1200 men tappar varv och stannar, det hjälper inte att justera med tomgångsjusteringen)
- Svarar dåligt på fullgas, dör om jag ger fullgas men kommer tillbaks efter nån sekund och varavar ur
- Lägger jag den på ca 7 000 varv och håller den där så börjar den gå illa
- Stiften blir inte svarta utan behåller färgen som blev när jag brände av dem.
Ska nålen upp ett hack?
Kanske en synkning hjälper?
Den gick fett kall i somras, efter en urdragning med varm motor gick den bra förutom på lätt mellangas på ca 50 km/h, den ryckte och gick ojämt
Nu har jag fått ordning på tomgången, går perfekt och håller varvet, jag vred för lite på tomgångsjusteringen (pinsamt)
Den drar inte tjuvluft, testade precis med startgas.
Stiften blir inte svarta längre utan behåller den lätt vita färgen som blev när jag brände av dem, så den går kanske lite magert istället?
Ska tilläggas att jag bara garagekör den.
Vad är en nålventil?
Den gick fett kall i somras, efter en urdragning med varm motor gick den bra förutom på lätt mellangas på ca 50 km/h, den ryckte och gick ojämt
Nu har jag fått ordning på tomgången, går perfekt och håller varvet, jag vred för lite på tomgångsjusteringen (pinsamt)
Den drar inte tjuvluft, testade precis med startgas.
Stiften blir inte svarta längre utan behåller den lätt vita färgen som blev när jag brände av dem, så den går kanske lite magert istället?
Ska tilläggas att jag bara garagekör den.
Vad är en nålventil?
Den såg bra ut och allt runt, kliniskt rena förgasare, nivån verkar bra också. Den var inne på beviks för bänkning i somras, de borde väl inte missa flottörnivån...?
Sista tankningen i oktober

|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|