Swedish Survivalist

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Just när man trodde man sett kanske inte allt men en hel del trams så uppmärksammades jag på detta fåneri:

http://swedishsurvivalist.egensajt.se/board/

Hade jag haft riktigt gott om tid hade jag reggat mig och trollat lite, alltså vad fan är det här:

Överlevnadsasken
Vad har vi i asken?
Vart har vi den?
Hur många har vi?
Varför har vi den?
Har du använt den? erfarenheter?

:lol

Det är helt fantastiskt dumt, som det här inlägget:

Just nu har jag ingen ask i bruk, men det ska det bli ändring på, i min gamla ask som ligger i en gammal BOB i en låda i ett förråd så har jag lite fiskelina, några krokar, tändstickor, rakblad, pincett, värktabletter, koltabletter, plåster, puritabs och lite annat smått och gott, kommer ej ihåg riktigt. Den kommer att parkeras i min vardagsryggsäck ganska snart.

Det här är snäppet under världens töntigaste sysselsättning, rollspel.

Jag har en sån där multikniv som jag tänkte börja använda om det blir krig eller nåt.
Den ligger hemma i en byrålåda.

Funderar på att kanske uppgradera den till en Rambokniv så att jag får med krok och fiskelina också. Vet dock inte riktigt var jag skulle fiska. Klara Sjö?

Tror jag har några konservburkar hemma också om det blir krig.
Bambuskott, kokosmjölk och lite sånt.

Låter spännande det där. Tänk att bara få springa ut till skogs, leva av naturen och låta sig förvildas. Efter en månad eller två verkar livet i det "civiliserade" samhället bara som en ond dröm.

Verkar inte vara långt ifrån rollspel på dessa lirare...

:D :rofl

Måste skaffa mig en ask!

Nästan sugen på att regga mig jag med och trolla lite, dvs göra en Markus. :krama

Tack för tipset. Den där sidan verkar skitbra. Ska regga mig direkt och fråga hur de tycker jag dölja ventileringen på mitt fallout shelter.

Man måste förbereda sig för alla eventualiteter:

"Ska man tro dom från Kalifornien så kommer zombierna inte att klara av snön, mer ska man tro norrmännen (död snö) så verkar dom klarar det alldeles utmärkt.
Så vad tror ni, överlever zombierna den norrländska vintern ???"

Jag kan regga mig där oxå och tjöra motspelare mot dig i sann anda.

Är typ elitsoldat inom som här så vi kan ha ganska kul me att starta paranonia diskussioner:D

Haha ser inga problem med att starta upp en noja som slutar med statens undergång av paranoida:hihi

Hade den ekonomiska depressionen gått längre hade det nog inte varit omöjligt med upplopp och plundring. Klart man är förberedd.

Däremot är jag hyffsat säker med ryskan och flickan kan plocka vem som helst på inomhusavstånd.

:paranoid

Ja survivalisterna är oerhört korkade.. Varför ska man spara lite pengar, verktyg, vatten, mat mm. när det ju är omöjligt att något händer här i trygga sverige.. stormar, längre strömavbrott, vatten med cryptobakterier, översvämmingar, ekonomisk kris, upplopp mm. det är bara något media hittat på :3freak

Ja survivalisterna är oerhört korkade.. Varför ska man spara lite pengar, verktyg, vatten, mat mm. när det ju är omöjligt att något händer här i trygga sverige.. stormar, längre strömavbrott, vatten med cryptobakterier, översvämmingar, ekonomisk kris, upplopp mm. det är bara något media hittat på :3freak

Jojo, en ficklampa kan man ha hemma förstås. Men hallå, gå runt med fiskelina i sin ryggsäck? :rofl

Det är väsenskilt att gräva ner konserver på strategiska platser jämf med att köpa värmeljus till sommarstugan.

Vad sökte du efter när du hittade detta? Helt sjuka grabbar vissa av de ju.

Jag ska genast gå genom min egen BoB (Vad nu det är för något) och komplettera med gamla kläder som fungerar som valuta vid en eventuell undergång :va

Vad sökte du efter när du hittade detta? Helt sjuka grabbar vissa av de ju.

Jag ska genast gå genom min egen BoB (Vad nu det är för något) och komplettera med gamla kläder som fungerar som valuta vid en eventuell undergång :va

KOmmer inte ihåg hur min msn-chat gick men det var i alla fall en kompis som tipsade, det började med att han berättade om sin fd kollega som just brukade gräva ner konserver på "strategiska platser". :rofl

Jag skulle fnissa ihjäl mig om jag såg det. :mattias

KOmmer inte ihåg hur min msn-chat gick men det var i alla fall en kompis som tipsade, det började med att han berättade om sin fd kollega som just brukade gräva ner konserver på "strategiska platser". :rofl

Jag skulle fnissa ihjäl mig om jag såg det. :mattias

Direkt ut och gräva ner en hink med Spam-skinka i häcken :D

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm