Testosteronaction sökes

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Korvtjockis har köpt en Crosstrainer för att komma i skinnstället till sommaren. Försöka går ju iaf.

För att inte bli självmordsbenägen efter ca 15 minuter har jag insett att riktiga testosteron-actionfilmer kan hålla farten uppe. Eller som jag & min sambo konstaterade:
- "Jag märkte att du körde intervaller!?"
- "Intervaller? Näe, det gjorde jag inte, däremot kollade jag på Transporter 2" :)

Så, jag söker tips på actionfilmer i med mycket explosioner och våld, i stil med Transporter-filmerna och Crank.

Det bör vara hyffsat nytt förr i tiden spisade man ju mycket Stallone, Van Damme, Schwartzenegger o.s.v
Det är de senaste åren som jag blivit "för fin" för denna genre.

Gärna mer explosioner och biljakter än ren fighting för det är mest tröttsamt. Rena kampsportsfilmer går bort.
Detta lilla videoklipp får illustrera hur det skulle kunna se ut: :hihi
[YOUTUBE-ID]svOlz2ei4Yk[/YOUTUBE-ID]

Ronin

Blues Brothers

Bullit

:D

Nu plockar du ju från "antikhyllan". Söker sånt som är hyffsat nyproducerat. Det "gamla" har jag troligen sett.

Smak har jag fått först på gamla dar så det är störrst sannolikhet att jag missat det som är nytt än det som har ett par år på nacken för på den tiden betades det av mycket action och b-filmer.

:tummenupp
Tack, den har jag iofs på listan men det är helt rätt tänkt!

Filmer som väntar är:
Crank - High Voltage
Transporter 3
Machete
The Expandables
Alien Vs Predator

Så fyll på för det är ett par kilo som måste tränas bort.
Tempo före manus, explosioner före dialog!

Terminator II är ganska bra. En robot skickas tillbaka i tiden för att skydda en pojke mot en annan robot. Kilen visar sig sedan vara räddaren av världen i framtiden!!!!!!!!!

Terminator II är ganska bra. En robot skickas tillbaka i tiden för att skydda en pojke mot en annan robot. Kilen visar sig sedan vara räddaren av världen i framtiden!!!!!!!!!

Det låter alldeles för djupt och komplicerat. :mad:
Tror du jag är nån djävla pretentiös filmnörd som orkar sitta och kolla på djupa filosofiska filmer med budskap och innebörd?!?!?!? :mad::mad::mad::mad::mad:

In Bruges. Rätt hyfsat rulle i samma stil som Crank/Lock stock, men minns inte hur det var med actionen.

Cop Out. Över förväntan.

In Bruges. R.. men minns inte hur det var med actionen.

Cop Out. Över förväntan.

In Bruges är förvisso en oerhört bra film men den är snarast helt befriad från action sånär som på den absolut sista delen.

Cop Out skall kollas upp.

För att förtydliga!
- Kvalite är av underordnad betydelse!. Bara det slåss, sprängs och skjuts tillräckligt mycket.

Eftersom jag än så länge inte kör mer än 30-45 minuter så är det snarare en fördel om filmen saknar intrig och djupare handling eftersom jag vill kunna dela upp den på två-tre träningspass utan att känna att jag missat/glömt något..

Nedan är klockrena för hjärndöd paddling vare sig det är på crosstrainer eller i chipsskålen:

Death Race
Death Race 2

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025