Var hittar jag ett sånt här bladmått?

MC-Shopen
http://www.mcshopen.se/30-hitta till oss.htm

Där köpte jag mina när jag hade min LC4, de beställde ifrån max mc import. Tror jag fick köpa ett 6-pack men sålde de adnra vidare, var inga problem med att få tillbaka pengarna. He he he har en kvar men den kommer jag behålla ifall man köper en LC4 igen. :D

Är det inte bara att stuka sina befintliga bladmått eller? Varför betala flera hundra spänn på nåt man har i sin verktygslåda som man köpte en gång i tiden för en knapp hundring eller mindre?

Är det inte bara att stuka sina befintliga bladmått eller? Varför betala flera hundra spänn på nåt man har i sin verktygslåda som man köpte en gång i tiden för en knapp hundring eller mindre?

Prova men har provat själv men får inte till en bra vinkel + verktyget har en stadig pinne som bladen sitter på så det underlättar en hel del när man ska justera tycker jag iallafall. Inte jättemkt plats på LC4, tror IN var de mest besvärliga.

Jag har provat, men det blir inge bra.

Prova men har provat själv men får inte till en bra vinkel + verktyget har en stadig pinne som bladen sitter på så det underlättar en hel del när man ska justera tycker jag iallafall. Inte jättemkt plats på LC4, tror IN var de mest besvärliga.

Fick du flera storlekar då?

Jag tror inte att du kommer att köpa LC4 igen. Sälj nu. :)

Last edited:
Jag har provat, men det blir inge bra.

Fick du flera storlekar då?

Jag tror inte att du kommer att köpa LC4 igen. Sälj nu. :)

Tror jag beställde ett med 0,15 & 0,20, he he he har man haft 5st LC4 så är det inte helt omöjligt att det blir en till eller så blir det en 690.

När inte google har det så har biltema det :D (ärligt talat så funkade det inte att söka på trådmått ens i biltemas egna sökmotor)

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Motor/Tandstiftsmatt-8-st/

0.40 som minsta mått?

Jag har 0.10~0.15 på insugsventilerna och 0.20~0.25 på avgasventilerna så det där går inte använda.

Jag har köpt en 20 kronors bladmått och "tångat till" en vinkel på dom som passar hojjen. Tror dock inte jag gjort vinkel på 0.05 till 0.15 då dessa böjer sig själva enkelt.

Mvh
Peter

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard