Hej. Det vanligaste aggregatet tror jag är volvos td04hl 19t med 7:ans avgashus rakt eller vinklat spelar mindre roll. td04 är lagerhus familjen och hl är turbinaxeln finns h också som är mindre(i tex s40agg etc). Volvos aggregat har alltid 12blads turbinhjul medans saab har lite olika varianter 11 blad etc... Jag skulle välja ett volvo aggregat.
KKK K24 ska fungera bra också(s60r) men ska ha lättare för att läcka igenom olja.
Mc-xpress har ju ett bra aggregat också som svenskturboservice bygger(MCX400) med k26 lagerhus men k24spec för bättre hållbarhet om jag inte minns fel.
Frågar man Marklund så säger han 19t och frågar man andra så säger dom k24... beror ju lite på vilken effekt och setup man vill ha?
Volvos avgasfläns heter t3 medans tidiga saab 9000 etc har t3 och senare saab har t25..finns lite olika.
Je-kolvar har färdiga turbo satser till 1000 men dom sänker endast ner till 9,8:1(sen blir kolvtopparna för tunna) så ska man ladda på lite så får man även tillverka ett toppacknings schims.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JE-P...0912762QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
mvh Micke