NÅGON som byggt turbo på en gsxr 1000?

till gixx 1000 kitten som marklund säljer så kör han vad jag vet med 16t aggregaten. Det är iaf ett sånt han vill sälja till mig :confused:

Men du ska väl bygga själv? Eller köper du lite delar av honom?
 
Men du ska väl bygga själv? Eller köper du lite delar av honom?
Jag bygger efter hans redan beprövade recept, nu när det blivit så mycket jobba på sistone funderar jag på att köpa färdigt plenum/trattar och fuelrail men får se vad det blir i pengar...
 
Funderar lite på vad som är bäst? Att ha en intercooler där den brukar sitta framför kylaren eller integrerad i plenumet? Har för mig jag sett något bygge här på forumet men hittar det inte.
 
Detta svaret fick jag av Mc express när jag mailade dom och frågade om turbokit till k3'a.


Vi tillverkar kit till Suzuki GSXR 1000 01-04, det stämmer.
Här kommer en bild på de delar som ingår.
Vi har uppdaterat satsen en del sedan bilden togs.
Vi använder nu en annan turbo, nämligen Mitsubishi TD04HL16T eller 19T om
man vill.
Även avgasröret och ljuddämparen är annorlunda.
Vi ställer effekten på ca 260 hk mend 16T turbon.
Hälsningar Erik Marklund



Också sugen på turbo på min k3'a, men har lagt det på hyllan tills vidare.
Bättre att ni få bygga klart era och läggaupp tusentalsbilder först :banana
 

Bifogat

  • first page.jpg
    first page.jpg
    103.1 KB · Visningar: 334
Detta svaret fick jag av Mc express när jag mailade dom och frågade om turbokit till k3'a.


Vi tillverkar kit till Suzuki GSXR 1000 01-04, det stämmer.
Här kommer en bild på de delar som ingår.
Vi har uppdaterat satsen en del sedan bilden togs.
Vi använder nu en annan turbo, nämligen Mitsubishi TD04HL16T eller 19T om
man vill.
Även avgasröret och ljuddämparen är annorlunda.
Vi ställer effekten på ca 260 hk mend 16T turbon.
Hälsningar Erik Marklund



Också sugen på turbo på min k3'a, men har lagt det på hyllan tills vidare.
Bättre att ni få bygga klart era och läggaupp tusentalsbilder först :banana
Vet att erik pratade bland annat om att de kör med 4 extra spridare i plenumet och inte 2 som de hade på den där bilden.

Är det samma fläns till 19t som till 16t snurran, och hur mycket mer bygger 19t?
Kanske man skulle satsa på en sån istället...
 
Turbo

Som jag skrev tidigare så är det endast invändiga mått som skiljer 16t mot 19t inget av dom yttre måtten alltså. Samma avgashus,lagerhus och kompressorhus(utvändigt). Dom har likadana flänsar etc..... mvh Micke
 
Vad ska man välja för diameter på rören till grenröret? Kanske beror på vilket aggregat det ska vara. Men det är väl antingen td04-16 eller 19 eller kkk k24 som verkara vara vanligast beroende på hur mycket effekt man vill plocka ut. Och hur stort ska plenumet vara? Antar att turbon ska sitta så högt upp som möjligt för att oljereturen ska funka bra?
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top