Dina traifikblunders?

Ah, gamla goda 99:an. Tillkommen under en tid då man gav sig självaste den på att göra allt tvärtemot alla andra biltillverkare.

Alltså, det var bara en avledningsmanöver så att ingen skulle upptäcka att man hade råkat sätta motorn med svänghjulet längst fram....

En underbar bil när man lärt sig att vänsterbromsa.

Körde tidningar på gymnasiet, körde på en katt.
Klev ur bilen, katten låg i dikeskanten o jamade.
Tänkte att han måste lida, så jag klappade ihjäl han med fälgkorset.
När jag kom tillbaka till tryckeriet sa en kollega: Har du kört på en katt?
- Ja! Hur kunde du veta det?
- Han sitter i grillen...

På väg hem från Stockholm körde jag över en hare, inget konstigt med det, men jag kunde inte hitta den lille rackaren när jag gick ut för att kolla att den var död. Väl hemma, efter ca 10 mil, såg jag anledningen. Huvet på den hade kilat in sig mellan läpparna framför kylet och där hängde den, som en liten varning till gångtrafikanter, harar och annat likställt.

Hände iofs på inhängat område under uppkörning.
Ringde min far kvällen före och berättade att jag fått en återbudstid för uppkörning.
-Men hojen du övningskört på hela sommaren är på service... bla bla... ringer upp dig om en timme.
Då hade han jagat rätt på en gammal CB750, den där sorten som bara skriker "jag borde inte ha gått igenom besiktningen, sluta använda mig".

Kommer iaf iväg till den tidiga uppkörningen lite halvfrusen, har ju ändå haft 20-30 minuter på mig att i spöregn vänja mig vid nya hojen. Inga problem.
Allt går bra till en början vid manöverproven, dags för inbromsning från 90km/h.
Bromsar, bromsar, bromsar, bromsar, pang, glider, rullar, glider, glider.

Den uppkörningen kostade som ett helt körkort, skamsen och arg som en nyutexaminerad al-qaida fick man övningsköra hem från uppkörningen på en hoj som nätt och jämnt gick att köra.

Okaj, biktar mig lite här då.

Tjejen kunde inte läsa kartan när vi letade hotell i centala malmö, så jag tog över kartläsandet lite halv förbannad och råkade på detta vis swischa förbi ett rödljus i 80 knyck.

har gjort en hel del...

la farsans saab 99 i diket första vintern ja hade körkort, 120+ o trodde att jag var kung :P

voltade min grymt fina lancia delta 600 i diket när ja väjde för ett rådjur, rullade ett par varv i sprängstenen, såg ut som nån hade gått med konservöppnare över hela bilen = skrot

skulle skjutsa 4 polare till en fest i en golf tdi då vi kommer på att en av dom glömt sin plånbok, vänder om o åker tillbaka i snömodden, får kast i ca 75 o tar en mötande bil längs med hela sidan innan vi kultar nerför en slänt.
mellan a och b-stolpe var taket totalmosat då en staketstolpe modell grov träffade där.

hade precis fått ihop min integrale efter trimmning o skulle provköra lite.. drar iväg på 1:an o tycker att bilen känns slö, kommer upp i 5000rpm då helvetet släpper lös, släpper på alla 4 o missar ett garage med en hårsmån..

har inte haft bälte på någon gång men ändå klarat mig utan något större. använder alltid bälte numera.

har hänt massa andra grejjer med men vill inte fylla nätet med text :tummenupp

Första veckan med körkort, första gången med egen bil i innerstan, sen höst/vinterkväll på väg till första dejten med en tjej. Nerverna var på helspänn. Jag hade letat parkering längs Sveavägen och kommit ända ner till Sveaplan och skulle du åka runt trafikplatsen och tillbaka på Sveavägen igen. Ovetandes som jag var trodde jag att det var en rondell och höll därför innerspår eftersom meningen var att åka tillbaka Sveavägen... Pulsen sjönk inte när jag plötsligt ser två rader med mötande trafik med sina strålkastare riktade mot mig, blinkandes och tutande..... Lyckligtvis hade de rött eftersom jag körde i filerna för mötande trafiks.

En miss jag gjorde en gång var när jag skulle köra från Haninge-någonstans med en sk. link, 25,25m-ekipage
Letade lite i kartan samtidigt som jag kollade trafiken och sen ringde det i luren och VIPPS - så körde jag på Sveavägen.
Tänkte väl att jag borde komma ut någonstans snart men ja jääääääääääävlar vilken väg. Förstår nu varför ni gasar hoj på den vägen.
Själv hade jag inte lika kul på den vägen, den enda gången jag kört där. :(

Last edited:
Nu är ju reglarna uppdaterade, så inget blinkande in i cirkulationsplats.
(vilket jag skiter högaktningsfullt i och använder blinkers ändå om jag uppfattar att det kan underlätta för andra trafikanter)

det gör inte polisen jönköping :tungan

Polisen genomförde på måndagen en rondellrazzia i centrala Jönköping. 25 förare som inte använde blinkers på väg ur cirkulationsplatsen vinkades in och gavs 500 kronor i böter.

http://www.vibilagare.se/nyheter/polisen-botfaller-men-bryter-mot-samma-regler-28570

- så körde jag på Sveavägen.
Tänkte väl att jag borde komma ut någonstans snart men ja jääääääääääävlar vilken väg. Förstår nu varför ni gasar hoj på den vägen.
Själv hade jag inte lika kul på den vägen, den enda gången jag kört där. :(

är det inte bulten du menar:va

sveavägen ligger inte i Haninge :D

Körde tidningar på gymnasiet, körde på en katt.
Klev ur bilen, katten låg i dikeskanten o jamade.
Tänkte att han måste lida, så jag klappade ihjäl han med fälgkorset.
När jag kom tillbaka till tryckeriet sa en kollega: Har du kört på en katt?
- Ja! Hur kunde du veta det?
- Han sitter i grillen...

:jisses:3freak

Last edited:
+1 :tummenupp

Makalöst korkat att de ändrat till det sämre. Håller med dig till fullo, indikerar själv alltid såväl riktning när jag ska in i rondellen samt blinkar ur densamma. Allt för att vara tydlig.

Så farbror kör styvnackat vidare med vänsterblink innan rondell "för så gjorde man förr"? :lol

det gör inte polisen jönköping :tungan

Polisen genomförde på måndagen en rondellrazzia i centrala Jönköping. 25 förare som inte använde blinkers på väg ur cirkulationsplatsen vinkades in och gavs 500 kronor i böter.

http://www.vibilagare.se/nyheter/polisen-botfaller-men-bryter-mot-samma-regler-28570
Läs mitt inlägg en gång till, saakta, det var in jag nämnde, ut blinkar jag alltid ;)
(In som i, om jag skall annat än höger/rätt fram ger jag lite vänsterblink så mottrafikanter slipper osäkerhet om vad jag har funderat på att göra)

Eller för att man SKA, även idag.
Inte SKA, får, ingen skyldighet att blinka in, bara ut.

Last edited:
Har gjort en ofrivillig stoppie (som var jävligt snygg innan jag slog över) när en bil plötsligt svänger vänster utan förvarning in på en grusplan.

Har även lagt en bil på taket eftersom de hade gjort kurvan för tajt. Understyrt, får grepp vilket resulterar i ett jättekast som jag elegant styr emot men hinner inte att parera returen. Fronten ut i diket, snurrar ett halvt varv. Arslet ut i diket, vänsterhjulen får grepp och bilen vänder runt.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard