Dina traifikblunders?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Här kan du ventilera dina misstag du gjort i trafiken.

Alla gör vi misstag, vissa mer&fler än andra så därför heter det ju att vi ska värna om varandra i trafiken och låta folk få begå vissa misstag utan att vi behöver köra på dem för det.

Själv har jag kört av vägen rejält med min 400a för nu 7 år sen och satt en gamml BMW 528 i diket en regnig dag på motorvägen.
Med lastbil har jag, 04:00 en mörk oktobermorgon, varit millimeter från att köra över en cyklist när jag sakta letade efter infarten till DHL i Gbg.
Då kändes mycket konstigt i magen efter han hytte med näven åt mig och jag stod på bromsen.
En väldigt blåsig februaridag detta året så satte jag en buss i diket när jag skulle köra ut från en rondell. Glashalt och kraftig sidovind så kunde jag bara sitta och titta på medans bussen åkte ner i snön. Inget hände där heller men den fick ju bärgas upp.

Sen har jag varit med om flertalet bilister som jag räddat genom div undanmanöver efter de kört ut framför en eller kommit över på min sida av vägen.
Ett litet axplock.
Någon som voltat eller dyl?

Ordet är fritt och det krävs ingen utbilödning eller ett visst antal högskolepoäng för att man ska få lov att skriva...... :hihi

Satte rektorns bil i en sten när jag gick i gymnasiet.. Och det var ingen parkeringsskada direkt :gnissla

Körde mot tokrött för nåra år sen. Bilarna som kom från höger och vänster hade ju fått grönt så de körde ju, precis som jag :huvet

Jag satt förmodligen i andra tankar och hann precis väja såpass mycket att jag missade bilen som kom från höger med nåra decimeter och mitträcket med nån decimeter.

Hög puls och kalsongbyte kan jag lova!

Råkade köra mot rött en gång. Annars har jag aldrig gjort ngt fel. Kanske en gång när jag skulle anv handbromsen i halkan och det visade sig att SAAB-teknikerna monterat den fel så den verkade på framhjulen.

Råkade köra mot rött en gång. Annars har jag aldrig gjort ngt fel. Kanske en gång när jag skulle anv handbromsen i halkan och det visade sig att SAAB-teknikerna monterat den fel så den verkade på framhjulen.

Det är en saab. Det är så det ska vara :rofl

Är det helt sant det:rolleyes:

Kom i en korsning med S4'an, anti-sladd urtryckt, tröck på redigt på tvåan, vrålställ på 2'an, hört att man ska gasa sig ur ställ med 4wd. Höll stumt hela tvåan, rätade sig inte, växlade till 3'an och höll stumt, rätade sig inte.... Till slut gick det så fort så det var bara att ge upp och ställa sig på hejdarna, gled sidleds över en trottoar, på fel sida av vägen, som var ca 25cm hög. Parkerade bilen uppe på trottoaren. Bilen hade ju rätat ut sig, men ändå var allt snett på den... Slutade med att den fick stå på verkstaden i 12 veckor. 4 par fälgar, 4 par bromskivor, hjulupphängning, dämpare, front... Allt under bilen fick nog bytas :tummenupp

EDIT: Samma bil ett par veckor tidigare: Körde race mot en supra, tog honom som fan i starten, totalmissade växel och krökte stag i växellådan. Detta stag slogs rakt i ovannämnda krasch så nu funkar växellådan bra igen :tungan :tummenupp

Kättare! :mad:

För egen del gör jag inga misstag längre. :rolleyes:

Har blivit en gammal gubbe som bara gnäller över hur illa alla andra kör...

Du glömmer aldrig att blinka in eller ur rondeller heller?
Vilken mästare! :)

Det var en -86a.

Jag körde på en jättefin räv första veckan jag hade körkort, fy fasen va ledsen jag var i flera veckor efteråt.

Kom på att jag höll på att välta en kranbil när jag skulle manövrera ett enormt kassaskåp. Kom över tippunkten en liten sekund och stödbenen lyfte lite. Märkte det direkt så jag drog in kranen och inget hände.

Ville testa om man kunde slå runt med en hjullastare och började klättra upp för en grushög. Stod i 90 grader en liten stund men inget hände mer än att jag kasade ner igen. Säkert bäst så också då jag såg hur det gick för en kollega när han tippade med den. Men då använde han den helt onormalt med.

Jag körde på en jättefin räv första veckan jag hade körkort, fy fasen va ledsen jag var i flera veckor efteråt.

Kom på en gång när jag hade vansinnigt bråttom och körde som fan på skogsvägar med en lastbil. Framför mig ligger ett rådjur och sover och hur jag än kollar så begriper inte min hjärna att det är ett djur så jag släppte aldrig gasen och när djuret märkte att 20ton kom farande fram i 91km/h så sprattlade det som FAN utan att komma nånstans och PANG sa det så såg jag att det låg kvar på marken.

När jag körde tillbaka så såg jag att huvudet hade slitits av och 8 meter blodspår fanns från kroppen/halsen.
Huvudet såg jag aldrig mer.

När jag körde in genom grindarna till åkeriet så sa de på radion att det skett en viltolycka på den vägen och rådjuret är nu omhändertaget :rofl

Tog en hare med förr-förra BMW'n som var rätt låg, fick in huvudet i en luftkanal, kroppen for under bilen.
Det var mörkt ute och han satt med ryggen mot mig så hann aldrig se honom förräns han vände sig om när han tyckte det började bli väldigt ljust.

När jag körde in genom grindarna till åkeriet så sa de på radion att det skett en viltolycka på den vägen och rådjuret är nu omhändertaget :rofl

Rapporterade du aldrig händelsen med rådjuret själv?

Jag minns en viss händelse förra året när du körde om en eller två bilar som saktade in för att se en av dem svänga till vänster framför dig. En knappt synlig avtagsväg skymtades. På något sätt lyckades du undvika den svängande bilisten med nöd och näppe. Det var en riktig väckarklocka minns jag. Jag var helt säker på att du skulle sätta motorcykeln rakt in i sidan på bilisten.

Nu är ju reglarna uppdaterade, så inget blinkande in i cirkulationsplats.
(vilket jag skiter högaktningsfullt i och använder blinkers ändå om jag uppfattar att det kan underlätta för andra trafikanter)

+1 :tummenupp

Makalöst korkat att de ändrat till det sämre. Håller med dig till fullo, indikerar själv alltid såväl riktning när jag ska in i rondellen samt blinkar ur densamma. Allt för att vara tydlig.

Rapporterade du aldrig händelsen med rådjuret själv?

Jag minns en viss händelse förra året när du körde om en eller två bilar som saktade in för att se en av dem svänga till vänster framför dig. En knappt synlig avtagsväg skymtades. På något sätt lyckades du undvika den svängande bilisten med nöd och näppe. Det var en riktig väckarklocka minns jag. Jag var helt säker på att du skulle sätta motorcykeln rakt in i sidan på bilisten.

Hallå!! Jag slutade 05:00 och började 05:34 igen. Däremellan skulle jag cykla 1mil och byta om. Vem ringer och anmäler sånt trams då?

Ja, den olyckan jag undvek med ZX7Ren glömmer man ju aldrig. Slog upp en reva på armbågen i skinnstället - ja din jäääävel det var nära och hjärtat sa ifrån var det befann sig.
Vilken tur att jag inte hoppade över som jag tänke göra. Var bergis på att han skulle panikbromsa bara "för att nånting händer", men han var smart nog att gasa på.

Sen ska vi inte dra upp alla cykelolyckor jag ådragit mig......

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard