Ja, men just denna bil är en TTS.En pytteliten jättelåg frisörbil med väldigt litet tak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men just denna bil är en TTS.En pytteliten jättelåg frisörbil med väldigt litet tak.
Vilket är då högsta tillåtna snödjup, att ha liggandes på taket?![]()

vaffan e en tts
Du får ha hur så mycket snö att fordonets totalvikt inte överskrids eller att vägegenskaperna påverkas.
De flesta som transporterar snö på taket brister i reglerna om lastsäkring, finns prejudikat på det här i Halland...![]()
75 kg är en vanlig gräns på större kombibilar för taklast. Hur mycket snö det blir beror på hur pudrig/blaskig den är...
.
S80 görs på Hisingen, V40 görs i Gent..Nä, hisingskärror. Dom är kända för att lasta lite mer på taket.
Edit: Som straff får du 2 av bilvärldens tråkigaste bilar.![]()
Min v40 tar 100kg. S80 tar 80 kg. Utveckling??
Sorry, OT...![]()
.
[/QUOTE]Ähhhhh, gnällo, det är inte bättre i Tjôtelaborg eller Fjollträsk. Snö = kaos.
Anpassa dig till hur det körs här nere och skratta åt fånarna som krälar runt i diket.
Blev omkörd av en stjärna i en SAAB 9-3 som trodde han var immun mot ishalka i lördags. Han hann 1 km och 20 m ut i diket innan jag passerade.
Flydda daj ditt aolahue, jau skau före daj!Detta stämmer INTE, i sthlm är dom flesta inställda på att få trafiken att flyta, man samarbetar och visar hänsyn, bara att slå på blinkersen så har man oftast en lucka att falla in i vid filbyte.
Prova samma sak i Mad-Malmö, du får på sin höjd ett finger samt en redneck tutning från någon som troligen nyss klivit ur sin traktor och satt sig i bilen...
Detta stämmer INTE, i sthlm är dom flesta inställda på att få trafiken att flyta, man samarbetar och visar hänsyn, bara att slå på blinkersen så har man oftast en lucka att falla in i vid filbyte.
Prova samma sak i Mad-Malmö, du får på sin höjd ett finger samt en redneck tutning från någon som troligen nyss klivit ur sin traktor och satt sig i bilen...
kan väl ändå inte bara vara vi som anammat blixtlåsprincipen med varannanbil?

Det där har jag hört från flera utbölingar som hamnat i stockholmstrafiken... kan väl ändå inte bara vara vi som anammat blixtlåsprincipen med varannanbil?
I större städer är folk vana vid att det är köer, jag har kört bil i Caracas, Sau Paulo, Buenos aires, Sydney och många andra storstäder som har tät trafik, oftast så flyter det på och man kommer fram utan större problem.
I mindre städer som växer så hinner tydligen inte trafikkulturen ikapp...
hmmm, spänna på lastnät eller borst av taksnön, vilket är jobbigast tro..
S80 görs på Hisingen, V40 görs i Gent..
)Åh, det är värre än som så, jag jobbar på Volvo TorslandaFör att vara Gôteborgare har du mycket dålig koll. V40 tillverkades inte i gent utan i Holland. I staden: "Born är en ort i den nederländska kommunen Sittard-Geleen, i provinsen Limburg.
Orten är mest känt för sin biltillverkning NedCar idag ägd av Mitsubishi Motors. Volvo Personvagnar tillverkade från mitten av 1970-talet fram till 2004 sina mindre modeller, Volvo 340, Volvo 440 och Volvo S40/V40 i Born, men har nu lämnat fabriken."
Den gamla är ju en holländsk bil helt utan Carisma (vits)
S80n däremot är en riktig Hisingspulka oberoende av modell.
Edit: V40 tillverkas inte längre. V50 heter den. Den tillverkas i Gent, Belgien.
Åh, det är värre än som så, jag jobbar på Volvo Torslanda
Dock ägnar jag väldigt lite uppmärksamhet åt "småbilarna", har helt enkelt inte brytt mig, ser dom aldrig på jobbet ändå.

Ähhhhh, gnällo, det är inte bättre i Tjôtelaborg eller Fjollträsk. Snö = kaos.
Anpassa dig till hur det körs här nere och skratta åt fånarna som krälar runt i diket.
Blev omkörd av en stjärna i en SAAB 9-3 som trodde han var immun mot ishalka i lördags. Han hann 1 km och 20 m ut i diket innan jag passerade.
Andelen bilförare som inte inser riskerna med halt väglag (eller ignorerar det) skulle jag ändå vilja påstå är större i Skåne än lite längre norrut. Åkte för nån månad sen med två skåningar från Malmö till Gbg och vi lyckades tajma ett duktigt oväder med blötsnö hela vägen. Den första menade att hon alltid körde lugnt och försiktigt, och ännu lugnare nu när det var halt. Problemet var bara att hon hade ca 5 meters avstånd till framförvarande bilar, hade någon framför bromsat hade hon inte haft en suck. Den andre, som tog över efter hallandsåsen, höll varken avstånd eller anpassade hastigheten, och han tyckte inte det var ett dugg konstigt att köra typ 30 km/h fortare än alla andra på vägen.
Klart att sådana förare finns på andra håll i landet också, men som sagt, det är lättare att stöta på dem i Skåne.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |