Hur korkad får man vara i snön

Eller England. Vänstertrafik, ARRIVAbuss.....

Ehrm Nej.... ifrån USA. om du kollar så var det inte klipp nr2 jag citerade(som definitivt var nån engelskstyrd variant, såvida det inte var en förarlös bil som krockade med bussen)...

Satan i perkele, jag klömte dupptäcken...:brinnerup

Föreställer mig komma hem efter en weekend resa och se bilen påkörd från alla håll och kanter :näsblod

Här är en nästan backe som inte går att övervinna. Kul att studera olika angreppsätt :D

[YOUTUBE-ID]CXFZMGddENA[/YOUTUBE-ID]

Den här videon är ju bara för fet! 740 talibanerna kommer att älska den :D

[YOUTUBE-ID]SSZLSfBDyhs&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Föreställer mig komma hem efter en weekend resa och se bilen påkörd från alla håll och kanter :näsblod

Här är en nästan backe som inte går att övervinna. Kul att studera olika angreppsätt :D

[YOUTUBE-ID]CXFZMGddENA[/YOUTUBE-ID]

Den här videon är ju bara för fet! 740 talibanerna kommer att älska den :D

[YOUTUBE-ID]SSZLSfBDyhs&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

De måste köra med dubbat så som de sladdar, om de hade kört med dubbfritt så hade de inte kunnat sladda alls för "alla" eller iaf Karin Svensson Smith vet att dubbfritt är bättre på snö :huvet

De måste köra med dubbat så som de sladdar, om de hade kört med dubbfritt så hade de inte kunnat sladda alls för "alla" eller iaf Karin Svensson Smith vet att dubbfritt är bättre på snö :huvet

Jag tror de kör på rallydubb :D

Jag håller tillräckligt högt tempo för att inte stå ivägen när jag kör av :mattias

Notera att pickisarna tar sig upp!
Vi måste förbjuda alla småbilar i Sverige för att öka säkerheten.

Kan bli vårdslöshet i trafik. :glömdet

Nepp, osäkrad last.
Oskrapad ruta är däremot vårdslöshet i trafik.

Last edited:
Var i sthlm kör du då? på den gatan där du bor?

Folk har ju noll trafikvett i sthlm(ja inte alla men merparten), beter sig som 3åringar och försöker blockera när man ska byta fil mm.

Inte för att det drabbat mig, jag blinkar sen SVÄNGER jag och hitills har har samtliga nitat och snällt lagt sig bakom med blinkande helljus och hängt på tutan (fördelen med att köra en sunkig Gent-kärra):D
Varmt välkommen ner till Malmö och jämför...

Var i sthlm kör du då? på den gatan där du bor?

Folk har ju noll trafikvett i sthlm(ja inte alla men merparten), beter sig som 3åringar och försöker blockera när man ska byta fil mm.

Inte för att det drabbat mig, jag blinkar sen SVÄNGER jag och hitills har har samtliga nitat och snällt lagt sig bakom med blinkande helljus och hängt på tutan (fördelen med att köra en sunkig Gent-kärra):D

Har aldrig kört bil i sthlm tidigare, men var ner och körde lastbil (18m trailer) en vecka för några månader sen. Det är svårare att byta fil här hemma i piteå (en liten stad på 10k invånare) jämfört med på essingeleden i sthlm så det vet jag inte om jag kan hålla med om...

Det är en jäkla skillnad på olika bilar och deras väghållning när det är lite halt. Hellre en bil med lite risiga sulor, men förutsägbart chassie (man känner vad den håller på med), än att åka i en "träsko" med purfärska Nordfrost. Med fyrhjulsdrift, väl avvägd antispinn och fina däck, är det sällan problem att ta sig fram. Provbromsar man eller gasar på lite så man känner hur det släpper, brukar det gå bra. Man blir alltid lika förundrad över de som ligger i diket trots att de kört långt under hastighetsbegränsningarna eller har bilar som borde klara vintervägen bättre än så...

Just nu kör jag runt i en gammal A6:a som beter sig som skit i halkan och med framdäck som heter något i stil med "Aurora" (?). Men det går det med i brist på annat, man får vara mer på alerten bara.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg